patro Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Hei, jeg har de siste dagene forsøkt å printe ut PDFdokumentet som ligger ved. Avstandene i det originale dokumentet er altså eksakt A-A' = 140 mm og B-B' = 200 mm. Dette er bekreftet mange ganger på foumet dokumentet kommer fra. Det er veldig viktig at disse avstandene er helt riktige, arket skal brukes for å stille inn en platespillernål, og der er en halv millimeter mye ... Mitt problem er at jeg uansett innstillinger i skriververktøyet til min Canon skriver får A-A' = 140 mm, men B-B' = 199,5 mm. Denne halve millimeteren gjør at jeg ikke kan bruke utskriften. Dette har jeg forsøkt: Skalering 100% (A4 med marger) Tilpass til side - skriv ut hele bildet (A4 med marger) Borderless (skalering 100% og Tilpass til side - skriv ut hele bildet samt "Amount of extension" minimum) Variert med marger på A4 (egne innstillinger) og alle har samme resultat: B-B' = 199,5. Som sagt: dokumentet er korrekt, det er utskriften som er feil. Noen som kan hjelpe meg? Det hadde vært utrolig hyggelig ... Edit: det er ikke jeg som "vet" at dokumentet er rett, det er det personen som har laget dukomentet som vet. Han har kommentert på Vinyltråden jeg har hentet det fra, at det er flere som har hatt problemer med utskrift (samme problem som jeg har), og at han har sjekket - størrelsen er rett på dokumentet. Ved å måle dokumentet på skjermen er det korrekt. Men: hvis noen her finner ut at han tar feil ... THE REGA BAERWALD ARC PROTRACTOR .pdf Endret 26. januar 2014 av patro Lenke til kommentar
blaatrost Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Dette er første gang jeg svarer på en tråd i noe som helst forum. Jeg har samme "problem" som deg. Men bruker ikke platespiller pr i dag, måtte bare prøve en utskrift. Jeg har en Canon MG 8150, den har jeg satt til alltid å forhåndsvise utskrifter. Under sideskalering og håndtering satte jeg størrelse til egendefinert og skrev inn 100,25%. Utskriften endret seg og ble korrekt. Det virket for meg, håper du får det til. 5 Lenke til kommentar
patro Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Og jeg er veldig glad for at du tok deg bryet med å svare! Har tenkt på det at man kunne skrive ut med større skalering, prøvde på 102% tror jeg det var, men problemet var jo at begge akser ble utvidet. Så det gav jeg opp å prøve å få til. Men av en eller annen merkelig grunn (som jeg ikke forstår) blir A-A' fortsatt 140 mm selv om skaleringen er 100,25%, mens B-B' blir 200 mm. Så det funker! Fantastisk! Tusen takk for hjelpen! Jeg skal passe på å nevne det i vinyltråder når problemet melder seg for andre. Hva Canon tenker om dette hadde det vært interessant å vite ... 1 Lenke til kommentar
blaatrost Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det var godt å høre at du kunne bruke svaret. Du må gjerne bringe det videre. Håper andre også finner ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå