amunds Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Planer om å kjøpe min første SSD og har noen korte spørsmål.Har havnet på Samsung EVO. Tenkte kjøre clean install med Win8. Skal brukes til BF4 og FM14. Er det en annen disk som skiller seg markant fra EVO ved slik bruk?Er det noe nytt som kommer jeg bør vente på ?Tenkte beholde Win7 på gamle disken pga en del nødvendige programmer og stæsj... Funker det i det hele tatt ? (Ikke no prob å endre bootekø i BIOS ved behov) Endret 26. januar 2014 av Nevnarion Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Samsung EVO er et godt valg, og det er ingen grunn til å vente på noe annet. Du har to valg når du skal installere Windows. Du kan enten velge å få en oppstartsmeny når du booter, eller du kan velge hvilken drive du ønsker å boote fra via BIOS. Personlig ville jeg valgt det siste. Da må du installere Windows med kun den nye SSD'en tilkoblet. Etter at Windows er installert kobler du til den gamle disken igjen. Da blir det liggende bootloader på begge diskene. Hvis du ikke kobler fra den gamle driven under installasjon, så blir bootloader liggende på denne. Du får da valg om hvilket OS du vil starte under boot. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Noen spesiell grunn til at du vil ha bootloaderen på SSD fremfor de andre disken hvis OS allikevel ligger på SSD? Ser det er forskjellige kits på komplett. Det er vel vanlige SATA-tilkoblinger man trenger ? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Bagatellmessige forskjeller, og forskjellene kan fikses i ettertid. Hvis din gamle drive tar kvelden, så får du ikke bootet uten at du fikser ny MFT. Da må du ha bootbar DVD/USB klar med aktuell Windows. Alt du trenger er en vanlig SATA-kabel. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Regner også med at disken passer og har skruehull til standard 2,5" slotter.... Slik at det ikke trengs noe ekstra brackets eller liknende for å sette den fast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå