acedynamite Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg ser etter en grei GPS app for iphone. Jeg kommer til å bruke den hovedsaklig i Norge, men skal en tur til Gran Canaria nå, og lurer på om det er en som er gratis å bruke? Det brukes vel ikke mobildata når det er gps? Jeg har hatt Navv gps app fra før, og fikk beskjed om å betale når jeg oppdaterte den. Denne fungerte greit, men lurer på om det er noen bedre? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 GPS-posisjon i seg selv bruker ikke mobildata og koster ikke noe, men bare koordinater ville nok ikke vært spesielt nyttig, og først når du får posisjonen på et kart vil du få nytte av appen, og kartet lastes ned via mobildata (men visse apper tilbyr deg å betale en god sum for å laste ned enorme kart på forhånd).. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 GPS er gratis i bruk uansett, men kartløsningen du bruker kan koste mye dersom du benytter en løsning som streamer kart etter behov. Dersom du har nedlastbare kart, koster de ingenting. Jeg har testet flere at de som er gratis med nedlastbare kart, og synes den beste er Be-on-road. Denne kan du laste ned kart for hvor du vil, og kan velge mellom open source-kart som er gratis, eller bedre kart som koster litt. Jeg har brukt Be-on-road for både iOS og Android, og synes den funker greit. Ikke alltid optimal ved rutevalg, og kartgrunnlaget er av varierende kvalitet, men skal du ha noe bedre koster det litt. Dersom du velger å installere en betalings-app, anbefaler jeg Tomtom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå