Gå til innhold

Hva er flaskehalsen ved PC-en min?

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg ønsker å oppnå bedre ytelse i spill som Battlefield 4, da jeg helst holder meg til maks 32 players og spiller med ganske middelmådig antall bilder i sekundet med grafikkinstillingene på medium.

Kjøpte denne PC-en for kun et halvt år siden, men satte i det gamle skjermkortet. Hvis det er skjermkortet som er flaskehalsen, hvor mye bør jeg ut med for å få et som matcher de andre komponentene? Hadde ikke tenkt å gjøre dette dyrere enn jeg må.

Legger ved DxDiag.txt.

Oppsummering:

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit

Processor: Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

Memory: 8192MB RAM

Card name: NVIDIA GeForce GTX 460

DxDiag.txt

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R9 280x drar dette maxed out, da vil jeg anbefale non referanse: http://www.dustinhome.no/product/5010755412/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-3gb-pci-e/ men hvis du ser etter et kort som vil vare lengre vill3 jeg gått for et r9 290: http://www.dustinhome.no/product/5010763585/sapphire-radeon-r9-290-tri-x-oc-bf4-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/ men da må du passe på at du har plass i kabinettet igjen. Eller hvis du liker nvidia gir et gtx 770 lik ytelse, i følge en test: http://www.dustinhome.no/product/5010745858/gigabyte-geforce-gtx-770-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

Endret av FreePcHelper
Lenke til kommentar

En oppgradering til Windows 8 gjør også at du får bedre ytelse i BF4. Jeg fikk ca 30fps mere bare ved å oppgradere OS. BF4 er dessuten ganske CPU heavy, så en overklokk vil å ha mye å si.

Her får du et supert skjermkort til litt over 2K. AMD sine R9 modeller yter bra, men blir veldig varme og bråker fort mere enn det smaker.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

En oppgradering til Windows 8 gjør også at du får bedre ytelse i BF4. Jeg fikk ca 30fps mere bare ved å oppgradere OS. BF4 er dessuten ganske CPU heavy, så en overklokk vil å ha mye å si.

Her får du et supert skjermkort til litt over 2K. AMD sine R9 modeller yter bra, men blir veldig varme og bråker fort mere enn det smaker.

280x bråker ikke mere en 770, det blir heller ikke varmere
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Takk for mange gode svar.

I første omgang vil jeg da bytte til et nytt skjermkort, makspris ca. 2500,-.

R9 280X fra amd er bedre en nvidia GTX 770. Husk det!

Ok, er dette fakta eller din mening/preferanse?

Oi, det var jo en veldig oppgang. Er ingen stor fan av Windows 8, men burde vel vurdere det hvis ytelsesforskjellen er så heftig...!

R9 280x drar dette maxed out, da vil jeg anbefale non referanse: http://www.dustinhome.no/product/5010755412/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-3gb-pci-e/ men hvis du ser etter et kort som vil vare lengre vill3 jeg gått for et r9 290: http://www.dustinhome.no/product/5010763585/sapphire-radeon-r9-290-tri-x-oc-bf4-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/ men da må du passe på at du har plass i kabinettet igjen. Eller hvis du liker nvidia gir et gtx 770 lik ytelse, i følge en test: http://www.dustinhome.no/product/5010745858/gigabyte-geforce-gtx-770-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

Takk, da er 280x også oppe til vurdering.

Windows 8

R9 290

Noctua D14 eller U14S > overklokk 4.5 ghz.

Er det stor forskjell på 280x og 290? Er 290 bedre enn 280x eller motsatt?

Lenke til kommentar

Kommer som sakt helt an på spilla.

Men 280X er som oftest priset godt og da er det et soleklart valg. Når 280X er på normalpris så ligger dem likt med tanke på ytelse vs pris :)

Nå kan jeg jo linke til hw.no sin test, men det blir litt feil synes jeg da hw.no ikke er blandt dem beste testerene :O :p

Lenke til kommentar

Forskjellen på 280x og 290 er at 290 har mere ram og 512 bit i stedet for 384. 280x er 7970/ghz

Forskjellen er at 290 har flere streamprossessorer, som betyr at den er kraftigere. Størrelsen på minnebussen er en halvdel av regnestykket om hva båndbredden til minnet er.

290 har også dobbelt så mange ROP's som 280x som betyr at den har mye høyere texture fill rate, som betyr høyere ytelse ved høyere oppløsning, men dette er ikke noe som betyr noe for de fleste.

Endret av Taake89
  • Liker 3
Lenke til kommentar

280x støtter mantle, det gjør ikke 770. Idioti å kjøpe 770 til bf4.

Å hva har liksom Mantle gjort? Som man ser er ikke ytelses forskjellene store når det kommer til BF4.

Mantle er ikke lansert enda smartingen.

Så smarten, vil du stå som garantist for at mantle vil revolusjonere BF4? Eller ytelsen? Av det jeg har hørt om rykter så er det rundt 10% ish som er forventet. 45% er nok bare for de stakkars APUene

• Liker 1
Lenke til kommentar

280x støtter mantle, det gjør ikke 770. Idioti å kjøpe 770 til bf4.

Å hva har liksom Mantle gjort? Som man ser er ikke ytelses forskjellene store når det kommer til BF4.

Mantle er ikke lansert enda smartingen.

Så smarten, vil du stå som garantist for at mantle vil revolusjonere BF4? Eller ytelsen? Av det jeg har hørt om rykter så er det rundt 10% ish som er forventet. 45% er nok bare for de stakkars APUene

Vell, når 770 og 280X yter ca likt idag i BF4. Dog litt i favør 280X.

Så vil uansett forbedring ifbm. Mantle gjøre det tilsvarende idioti å kjøpe 770 framfor 280X.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...