Chopper Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har sett på Hardware`s test av Athlon 2800 XP. Det var ikke en barton som ble testet, men det er jo ikke store forskjellen. Der sto det at CPU`en gikk på 166 FSB og 13,5 multiplier. På min maskin har jeg 166 FSB, men BIOS setter multiplier til 12,5. Dette syntes jeg virket litt lavt... Jeg prøvde å sette multiplier manuelt til 13,5 men da fikk jeg bare 833 Mhz.... ?? Det er jo bare 166*5 IKKE 166*13,5!! Hva er riktig multiplier for en Athlon 2800+ XP "Barton" Jeg prøvde å overklokke med å sette FSB til 200, men da ville ikke windows starte. Er det noen som everklokker samme CPU? Hvilke innstillinger har dere? I tillegg lurer jeg på om det er noen som har noen smarte innstillinger for RAM.. jeg har en mistanke om at BIOS setter vel konservative verdier... Kanskje jeg tar feil!? AMD Athlon 2800 XP "Barton" - ASUS A7N8X Deluxe - 1024Mb Twinmos PC3200 - Sapphire Radeon 9800 Pro Lenke til kommentar
Morbid Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har samme pakka. Default er 166*12,5 Klokker med å bruke 200*11 f.eks Har dog problemer med å få dette stabilt. Om man setter settingene til aggressive i stedet for optimal får en.... ja, mer aggressiv ram setting. Dette kjører jeg stabilt og oppnår merkbare resultater i f eks AIDA mem read/write test. Vet ikke hvorfor den pakka er så vanskelig å klokke opp. Tempen er det ikke, blackout kommer like gjerne på 45 grader som på 60 Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Sakset fra overklokking.no Multiplierene, som de fleste vet, er innenfor et område på 5x og 18,5x. Noen (mange) har dog sikkert merket at det går en slags magisk grense på 12,5x, slik at når du setter den på 13x poster den som 5x i BIOS. Det kommer av selve oppbyggingen av hele multiplier-systemet. Altså kjører din prosessor på 5*166 når du seter den på 13,5, eller noe slikt. Lenke til kommentar
Morbid Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Sakset fra overklokking.no Multiplierene, som de fleste vet, er innenfor et område på 5x og 18,5x. Noen (mange) har dog sikkert merket at det går en slags magisk grense på 12,5x, slik at når du setter den på 13x poster den som 5x i BIOS. Det kommer av selve oppbyggingen av hele multiplier-systemet. Altså kjører din prosessor på 5*166 når du seter den på 13,5, eller noe slikt. Hm... hvordan er så matematikken her? Hva må en gjøre for å få 13,5 gangern? Lenke til kommentar
Chopper Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Ja, det er virkelig merkelig det der! Den nekter å gå over 12,5! Den virker egentlig ikke så fornøyd med noe som ligner på overklokking engang..! Jeg synes likevel at 2,09 Ghz (166*12,5) på en 2800+ virker litt i underkant. I testene står det jo at den kjører på ca 2,2 Ghz (166*13,5)... Det er da vel ikke vits å underklokke heller! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå