Gå til innhold

Kamptråd - Southampton vs Arsenal


Tkse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt lag:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Cazorla - Özil - Podolski

Giroud

 

Ramsey er vel klar, men med tanke på hvor god Wilshere har vært i det siste, trenger vi ikke å ta en unødvendig risk. La ham spille de siste 20. Gnabry har vært god når han har spilt, men Podolski fortjener en start, og Cazorla ser endelig ut til å ha funnet tilbake til fjorårsformen.

 

Vi vinner for øvrig 2-0 etter mål av Giroud og Prinz Poldi.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Dette blir en vanskelig og jevn kamp. Vi var heldige på Emirates, men formen til Southampton er ikke den beste om dagen.

 

De har sluppet inn veldig få mål så langt i år. Mindre enn United, Tottenham og Liverpool. Like mange som City, men samtidig så har de scorer de ikke så veldig mye mer enn 1 mål i snitt per kamp.

 

Et realistisk og edruelig tips er 1-1, men det er nok ikke helt utenkelig at vi skal ta en knepen 1-2 seier.

Lenke til kommentar

Neeh. Slår meg ikke som en typisk 0-0 kamp. Blir garantert noen mål.

Er det noen kamper som faktisk kan ende 0-0, så er jo dette en av de. Southampton er solide bakover på banen, og til å være et lag midt på tabellen, er statistikken for innslupne mål (25) meget god. Southampton er også et lag som har mange uavgjort-kamper denne sesongen med lite mål både forover og bakover. De har i tillegg spilt uavgjort mot Manchester City, Manchester United og Newcastle og slått Liverpool. Det er langt fra noen walkover selv om formen har vært dalende. Southampton har 8 clean sheets og vi har 10 denne sesongen. Ett gjett på 0-0 er helt innenfor spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Southampton startet sesongen meget bra, men akkurat nå er de i fullstendig oppløsning. Vi har tatt nesten tre ganger så mange poeng som dem de siste 11 rundene (26 mot 9), og kun fire lag har sluppet inn flere mål enn dem denne perioden (20 baklengs). De har vunnet én av sine siste fem hjemme, mens vi er ligaens beste bortelag. Tviler på at Southampton klarer å bryte seiersrekken vår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

0 - 0 skjer nok heldigvis ikke. Du drar fram at de har spilt et fluster av uavgjort, men til sammenligning har de bare hatt én 0-0 kamp denne sesongen. Nå er de også på hjemmebane, og da blir det som oftes mer press fra hjemmelaget ettersom de prøver å dirigere kampen. Hadde vi vært på hjemmebane hadde jeg vært enig i at dette hadde vært en kamp som fort kunne endt uten mål, ettersom lag elsker å legge seg bakpå mot oss på Emirates. Mye fordi vi ofte blir litt tannløse mot denne taktikken. Det så jo vi den forrige kampen hvor det måtte en keepertabbe og en straffe til.

 

Som Le Professeur sa: de er i oppløsning, og vi er det beste bortelaget i PL. Klarer ikke se denne kampen ende 0 - 0.

Lenke til kommentar

0 - 0 skjer nok heldigvis ikke. Du drar fram at de har spilt et fluster av uavgjort, men til sammenligning har de bare hatt én 0-0 kamp denne sesongen. Nå er de også på hjemmebane, og da blir det som oftes mer press fra hjemmelaget ettersom de prøver å dirigere kampen. Hadde vi vært på hjemmebane hadde jeg vært enig i at dette hadde vært en kamp som fort kunne endt uten mål, ettersom lag elsker å legge seg bakpå mot oss på Emirates. Mye fordi vi ofte blir litt tannløse mot denne taktikken. Det så jo vi den forrige kampen hvor det måtte en keepertabbe og en straffe til.

 

Som Le Professeur sa: de er i oppløsning, og vi er det beste bortelaget i PL. Klarer ikke se denne kampen ende 0 - 0.

Litt kjedelig at du bestandig skal si at noen andre sine resultater aldri kommer til å skje som om du allerede vet hva som skjer i fremtiden. Men for all del.

Lenke til kommentar

Jaha? Jeg sa at jeg, personlig, ikke kan se at dette blir en kamp uten mål. Du kan fremdeles ha rett, men selv hadde jeg vært villig til å vedde mye penger på at det blir mål. Om du ikke ville ha noen reaksjon på tipset ditt kunne du latt være å legge det ut. Det er tross alt et diskusjonforum.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Jaha? Jeg sa at jeg, personlig, ikke kan se at dette blir en kamp uten mål. Du kan fremdeles ha rett, men selv hadde jeg vært villig til å vedde mye penger på at det blir mål. Om du ikke ville ha noen reaksjon på tipset ditt kunne du latt være å legge det ut. Det er tross alt et diskusjonforum.

Nei, du sier bastant at 0-0 ikke kommer til å skje. Ser ikke hvordan du byr opp til diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...