Gå til innhold

Verdt å oppgradere gammel hytte PC?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en gammel pc som har ligget på hytten vår en stund, og lurer på om det er verdt å oppgradere den litt så jeg kan kjøre noen spill på den. Specs:

Intel pentium dual vpu e2200 2,20 GHz

Intel q35 express chipset family

2 GB RAM

Noen bilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Endret av mikki5519
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende noen har bruk for den. Om du ikke trenger den, kan du gi den bort her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=289077&&page=38

Tråden fungerer sånn at man gir bort datadeler man ikke trenger.

Det skal være gratis, men det er ok om mottakeren betaler frakt.

Jeg har gitt bort mye gammelt ræl der, inkludert harddisker, diskettstasjoner, tastatur, mus og fullt fungerende laptoper.

Det er en kjempeflott forumtråd.

Min hytte-PC er en Commodore Amiga 500.

Den brukes til å spille "Pang!" og "Robocod".

Jeg har en laptop med meg hvis jeg ønsker å bruke internett eller kontorprogrammer, så jeg ser ikke vitsen i å ha en egen hytte-PC.

En moderne laptop er også meget enkel å koble til TV via HDMI.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Medmindre du får delene gratis, er det liten vits.

En bedre laptop med Windows 8 kan fås på Elkjøp til 3000 kroner.

Bruker du 700 kr på en SSD og 600 kr på RAM, så får du desktop-maskin som er langt kjappere enn skrot-maskinene til 3000 kr. Riktignok kjører den neppe nye og kule spill, men alt av desktop-oppgaver flyter lett.

Lenke til kommentar

Jeg personlig foretrekker laptop fremfor stasjonær.

Og det er flott å kunne koble den til TV -apparatet med HDMI -kabel for film.

Hva trådstarter vil bruke sin gamle maskin til, er hans avgjørelse. Jeg ville gitt den bort, og brukt laptopen min over alt hvor jeg trenger PC.

Om jeg skulle kjøpe ny laptop, ville jeg unngått de billigste, og lagt litt mer penger i det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg personlig foretrekker laptop fremfor stasjonær.

Og det er flott å kunne koble den til TV -apparatet med HDMI -kabel for film.

Hva trådstarter vil bruke sin gamle maskin til, er hans avgjørelse. Jeg ville for den bort, og brukt laptopen min over alt hvor jeg trenger PC.

Jeg skal kjøpe en ny laptop i mai, og lurte på om jeg kunne oppgradere denne sånn st jeg ikke måtte drege på laptopen hele tiden.

http://www.komplett.no/asus-n56jr-156-full-hd-matt/794542

Lenke til kommentar

Bruker du 700 kr på en SSD og 600 kr på RAM, så får du desktop-maskin som er langt kjappere enn skrot-maskinene til 3000 kr. Riktignok kjører den neppe nye og kule spill, men alt av desktop-oppgaver flyter lett.

Skrot og skrot.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC50A19U/toshiba-satellite-c50-a-19u-15-6-barbar-pc

Den er slett ikke dum, 300 billigere på lefdal også. (Men den linken var kranglete.)

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Skrot og skrot.

Har en lik en hjemme, det er bare drit å spille på intel hd4000, får bare vente ril mai :(

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC50A19U/toshiba-satellite-c50-a-19u-15-6-barbar-pc

Den er slett ikke dum, 300 billigere på lefdal også. (Men den linken var kranglete.)

Lenke til kommentar

Skrot og skrot.

Har en slik en hjemme, og det helt elendig å spille med intel hd4000, får bare vente til i mai :( (konfirmasjon
Lenke til kommentar

Hyttepc er vel egentlig utrolig waste med mindre du er der veldig ofte. For de fleste så er det vel lettest å bare ta med laptopen sin? Og hvis du kjøper en laptop til 3000kr er det unødvendig at det skal stå og samle støv på hytten. Da kan du liksågodt kjøpe en reisepc du bruker når du er ute og farter:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...