bapeape Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 er det vært 1 tusing? hva er forskjellen? Hvilke produsent skal man velge? er noen hundrelapper forskjell ser jeg Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Se på f.eks http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-radeon-r9-290-290x-review og http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/R9/Pages/amd-radeon-hd-r9-series.aspx#5 forskjellene er ikke store. Skal du ikke overklokke eller ikke trenger god kjøling, kan du velge f.eks Sapphire. Men både gigabyte og asus pleier å ha en veldig god kjøleløsning. Husk du bør minimum ha en i5 2500k overklokket til f.eks 4 ghz om det heletatt skal være noe vits med et så god skjermkort. Endret 25. januar 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Det kommer litt an på om det du skal spille støtter mantel også. Da er ikke CPU like viktig da mantel gjør at CPU og GPU ikke trenger å snakke like mye sammen om jeg har skjønt alt rett. Er ikke stor forskjell på 290 og 290X. Er vel snakk om 5-10%. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hva mantle gjør er det ikke noe poeng å spekulere i før vi ser tester. Om det er verdt pengene må du nesten bedømme selv, for noe er det verdt det, for andre ikke. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har du pengene så går du for 290X, er du litt: "off, var nå litt mye peng og eg trenger egentlig ikke den ytelsen" går du for 290 Husk 3parts kjøler 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Hva mantle gjør er det ikke noe poeng å spekulere i før vi ser tester. Om det er verdt pengene må du nesten bedømme selv, for noe er det verdt det, for andre ikke. En kan selvfølgelig la vær å tro på det AMD selv sier, men jeg tror neppe det er bare tull selv om ting sikkert er en smule overdrevet. Han snakker blant annet om at de klarer å utnytte en 290X til det fulle med en 50% underklokket AMD FX-8350 CPU. Se selv denne videoen hvor det forklares litt om Mantel: Endret 27. januar 2014 av Gralle Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har ikke tro på at man får 45% bedre ytelse. Men en plass mellom 10 og 20% har jeg troa på. Men Nvidia har vel noe rett rundt hjørne også tipper jeg viss mantle slår gjennom. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har ikke tro på at man får 45% bedre ytelse. Men en plass mellom 10 og 20% har jeg troa på. Men Nvidia har vel noe rett rundt hjørne også tipper jeg viss mantle slår gjennom. nVidia trenger ikkje mantle, de har Evga classified 2 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Det håper jeg også for konkurransens skyld. Ingen er tjent med at den en eller andre ikke er konkurranse dyktig da dette bare vil føre til skyhøye priser for oss forbrukere. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Har ikke tro på at man får 45% bedre ytelse. Men en plass mellom 10 og 20% har jeg troa på. Men Nvidia har vel noe rett rundt hjørne også tipper jeg viss mantle slår gjennom. nVidia trenger ikkje mantle, de har Evga classified Er lov å håpe på det, men tror ikke det holder. I alle fall ikke om pris teller noe Endret 27. januar 2014 av Gralle Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Mantle kan faktisk gjøre det veldig bra i BF4, siden der er det flere plasser at CPU er flaskehals. Så opp mot 10-15% med visse plasser er jeg nesten sikker på at det blir. Håper bare at det blir BRA nok. Blir det helt konge, så blir det plutselig 2-3 stk 290. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Blir nokk et til på meg også, men har lyst og se hvordan MSI 290X Lightning blir først. Lurer på når det kommer i butikkene her i Norge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå