Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amd r9 290 eller r9 290x

bapeape

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på f.eks http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-radeon-r9-290-290x-review og http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/R9/Pages/amd-radeon-hd-r9-series.aspx#5 forskjellene er ikke store.

Skal du ikke overklokke eller ikke trenger god kjøling, kan du velge f.eks Sapphire. Men både gigabyte og asus pleier å ha en veldig god kjøleløsning. Husk du bør minimum ha en i5 2500k overklokket til f.eks 4 ghz om det heletatt skal være noe vits med et så god skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på om det du skal spille støtter mantel også. Da er ikke CPU like viktig da mantel gjør at CPU og GPU ikke trenger å snakke like mye sammen om jeg har skjønt alt rett. Er ikke stor forskjell på 290 og 290X. Er vel snakk om 5-10%.

Lenke til kommentar

Hva mantle gjør er det ikke noe poeng å spekulere i før vi ser tester.

Om det er verdt pengene må du nesten bedømme selv, for noe er det verdt det, for andre ikke.

En kan selvfølgelig la vær å tro på det AMD selv sier, men jeg tror neppe det er bare tull selv om ting sikkert er en smule overdrevet. Han snakker blant annet om at de klarer å utnytte en 290X til det fulle med en 50% underklokket AMD FX-8350 CPU.

Se selv denne videoen hvor det forklares litt om Mantel:

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Har ikke tro på at man får 45% bedre ytelse. Men en plass mellom 10 og 20% har jeg troa på.

Men Nvidia har vel noe rett rundt hjørne også tipper jeg viss mantle slår gjennom.

nVidia trenger ikkje mantle, de har Evga classified :green:

Er lov å håpe på det, men tror ikke det holder. I alle fall ikke om pris teller noe :)

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Mantle kan faktisk gjøre det veldig bra i BF4, siden der er det flere plasser at CPU er flaskehals. Så opp mot 10-15% med visse plasser er jeg nesten sikker på at det blir. Håper bare at det blir BRA nok. Blir det helt konge, så blir det plutselig 2-3 stk 290.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...