AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei! Jeg meldte meg i fjor inn i treningssenteret til min lokale studentsamskipnad. Jeg valgte et årsabonnement til 2000 kroner, og skrev under en avtale på å bli fratrukket 400 kroner annenhver måned. Treningabonnementet løp til oktober, altså litt ut i neste skoleår, men jeg bestemte meg for å ikke si opp, da det var greit å kunne trene når jeg var på jobb/besøk hjemme. Jeg fikk beskjed om at dette var helt greit, og at jeg fremdeles kunne trene på senteret så lenge abonnementet løp. Problemet er at det nå viser seg at jeg har fått purring fra senteret. Jeg har nemlig blitt forsøkt trukket tre ganger fra nettbanken, pålydende 455,- kroner per måned, altså mer enn dobbelt så mye som før. Banken har avvist disse trekkene, men treningssenteret krever altså nå nesten 1500 kroner for medlemskap på et treningssenter jeg ikke visste jeg var medlem av lenger. Jeg var klar og tydelig på at jeg signerte for 1 år, og jeg fikk aldri beskjed om at jeg måtte si opp treningsavtalen etter at den hadde gått ut. Har treningssenteret lov til å mer enn doble prisen på abonnementet, og automatisk fornye det etter at avtalen har gått ut? Har de noe å si at banken min automatisk stoppet disse trekkene etter at treningsavtalen røk ut? Synes dette er litt rart, og noe lignende har aldri skjedd på andre treningssentre jeg har vært medlem av. Anonymous poster hash: ecce0...dfd Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Tipper det du lurer på står på kontrakten du skrev under på. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Dersom avtalevilkårene sier f. eks. at prisen varierer etter hvilken prisgruppe du tilhører (student, ansatt ved universitetet, ikke-tilknyttet) og at avtalen løper til den sies opp så har de grunnlag for trekket sitt, og en slik avtale kan jeg ikke se noe galt med. Lenke til kommentar
Goggen 80 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 ... men jeg bestemte meg for å ikke si opp, da det var greit å kunne trene når jeg var på jobb/besøk hjemme. Jeg fikk beskjed om at dette var helt greit, og at jeg fremdeles kunne trene på senteret så lenge abonnementet løp. (...) treningssenteret krever altså nå nesten 1500 kroner for medlemskap på et treningssenter jeg ikke visste jeg var medlem av lenger. *edit: min understreking* Du motsier deg selv ganske kraftig i de to utsagnene. Du kan ikke både bestemme deg for å ikke si opp, la abonnementet løpe OG samtidig hevde at du ikke vet at du har et medlemskap. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Dersom avtalevilkårene sier f. eks. at prisen varierer etter hvilken prisgruppe du tilhører (student, ansatt ved universitetet, ikke-tilknyttet) og at avtalen løper til den sies opp så har de grunnlag for trekket sitt, og en slik avtale kan jeg ikke se noe galt med. Abonnementet som løper til det sies opp, er det ikke krav til at dette skal være opplyst om på en forståelig måte? Hvis prisen endres vesentlig, vil det kunne utløse krav om at ny avtale inngås, f.eks. ved at kunden opplyses om dette og kundens aksept innhentes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå