Lopidia Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei Jeg har nettopp reinstalert windows 7. Men jeg lurer på hvordan man gjør C disken som er en ssd til en D disk. Men har fremdeles windows som bot? Så programmer ikke installerer seg i tid og utide på en liten ssd? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Du kan bytte bokstaver til disker i diskbehandling (høyreklikk på datamaskin i startmenyen og velg behandle, deretter diskbehandling) Høyreklikk på disken du vil bytte på og velg endre stasjonsbokstav Endret 25. januar 2014 av TMB Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Men du kan ikke bytte systemdisken til D etter at du har installert den som C uten videre. Hvis du setter den som disk #2 i utgangspunktet, og velger å installere windows på d:\ når du skal installere så går det (Den vil fortsatt legge noen systemfiler/MBR på c:), men jeg ser ikke helt poenget? - "Alle" programmer kan jo installeres hvor du vil, så da er det bare å installere de på D:\ ? Lenke til kommentar
Lopidia Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Fordi en del programmer som feks Spotify og andre programmer som sniker seg inn på C disken selv om man endrer installerings pathen i registeret. Jeg får feilmelding når jeg prøver å endre C disken. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg får feilmelding når jeg prøver å endre C disken. Som sagt får du ikke uten videre endret denne etter at du har installert. Dersom du ønsker å flytte et program som installerer seg automatisk på C så kan du bare flytte programkatalogen til det programmet til D og legge en symbolsk lenke der det lå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå