Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang tid må det gå før jeg søker mènerstatning?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble i september i fjor utsatt for ran og ble utsatt for drapstrusler i Oslo.

Tiden etter har hvert svært vanskelig. Jeg sliter med sterk angst og har store problemer med å ha tillit til personer.

Sosialt har jeg blitt veldig isolert og jeg sitter mye inne, for jeg tørr ikke gå ut. Spesielt ikke når det er mørkt. Jeg mottar AAP pga en kronisk smerteproblematikk. Dette vil si at jeg er sterkt bevegelseshemmet til tider.

Dette med at jeg har kroniske smerter (som var der før jeg ble ranet) sammen med de psykologiske ettervirkningene etter ranet passer ikke godt sammen. Det blir akuratt som en "dobbel dip" viss dere skjønner.

Hadde jeg ikke hvert bevegelseshemmet så hadde min redsel for folk og å gå ute hvert mindre. Dette gjør igjen at jeg tror at utvikling av varige mèn er større med begge disse to problematikkene samtidig.

Jeg går til psykolog som er ekspert på kriser og traumer. Fikk dekket noen timer gjennom forsikringen men nå må jeg betale selv og får etterbetalt av kontoret for voldsoffererstatning.

Har søkt om oppreisning for hendelsen og ble nylig tilkjent det.

Det jeg lurer på er hvor lang tid må det gå før jeg søker mènerstatning og utreder meg for et eventuelt varig men? Da tenker jeg først og fremst juridisk. Hendelsen vil nok aldri bli glemt og som nevnt så tror jeg at jeg for alltid vil hver sterkt preget, da jeg har en alvorlig kronisk tilstand i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 926d5...44b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært med på et såkalt "ranskurs" i forbindelse med en bedrift jeg jobbet i tidligere på deltid, og jeg har også blitt ranet reellt sett i etterkant. Og det jeg kan fortelle deg er at, selv om vi visste at ransforsøket var regissert, så endte det opp med å bli svært virkelig. Men etterpå, hvor vi skulle ha en samtale om hva som hadde hendt, og raneren igjen kom inn med maske på, var stemningen veldig laber, men i det han tok av seg masken, viste han også på en måte at han også er et menneske. Så jeg vil si at det du har opplevd er helt naturlig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Men jeg kan forklare det slik at du trenger ikke å overbevise meg, eller oss, om hva du har slitt med. Det kan du spare til forsikringsselskapet eller NAV. Rett og slett. Det å bli voksen er en prosess, for mange, men det kommer seg.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...