Gå til innhold

Førstegangsbygger. Greit oppsett?

Anbefalte innlegg

Laptopen min tok kvelden, så må mekke i hop ein stasjoner.

Den skal brukast hovedsakelig til lydredigering i Cubase og gaming.

Har ingen erfaring med overclocking, så trur ikkje det blir gjort noko med i første omgang. Har ikkje noko budsjett, men vil holde det max rundt 13000,- pluss/minus (inkl. skjerm, os, tastatur. Har kun mus i fra før av)

-Har enda ikkje spelt Skyrim (pga manglande kraft til å kjøre det på fult), så eg vil gjerne ha ei maskin som kan kjøre det på fult.

-Har hørt at det er best med i7 prosessor til lydredigering, stemmer dette?

-Er kabinettet stort nokk?

-Skjermkortet greit i forhold til prisklassen?

-Og ikkje minst, passar komponentane i lag?

Er oppsettet greit?

Håpar nokon kan hjelpe ein førstegongsbyggar :)

1 x ASUS Z87-PRO
1 449,-
1 x Corsair Vengeance 8GB 1600MHz
729,-
1 x Corsair 650W RM series
929,-
1 x Fractal Design Define R4 Black
719,-
1 x Intel Core i5-4670K
1 849,-
1 x Noctua NH-D14
679,-
1 x Samsung 840 EVO Basic 120GB
779,-
1 x ASUS GeForce GTX770 2GB OC
2 190,-
1 x Microsoft SideWinder X4
299,-
1 x Samsung SH-224DB/BEBE
179,-
1 x ASUS VG248QE
2 490,-
1 x Microsoft Windows 8.1 32-bit/64-bit NOR
949,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett meget greit oppsett og ikke noe særlig å klage på! Kabinettet bør være stort nok med tanke på den viften. Når det gjelder dette med lyd redigering så er jeg ikke helt sikkert. Til film redigering så er i7 best, men jeg regner med at det skal fungere rimelig greit med i5 også. SSD disken er kun på 120 gb. Dette er noe du må tenke på. Dette kan kanskje bli litt for lite for deg og da kan du vurdere en større SSD, eller en HDD disk i tillegg.

At du valgte Samsung EVO SSD var ett meget godt valg da disse har kvalitet i seg! :) Skjermkortet leverer for pengene, og vil nok takle din bruk fint! :) Når det gjelder dette tastaturet du har valg så må jeg si at det er best at du går for ett annet! :) Ellers så så det greit ut! :)

Lenke til kommentar
  BirgerCaC skrev (På 25.1.2014 den 15.03):

Ett meget greit oppsett og ikke noe særlig å klage på! Kabinettet bør være stort nok med tanke på den viften. Når det gjelder dette med lyd redigering så er jeg ikke helt sikkert. Til film redigering så er i7 best, men jeg regner med at det skal fungere rimelig greit med i5 også. SSD disken er kun på 120 gb. Dette er noe du må tenke på. Dette kan kanskje bli litt for lite for deg og da kan du vurdere en større SSD, eller en HDD disk i tillegg.

At du valgte Samsung EVO SSD var ett meget godt valg da disse har kvalitet i seg! :) Skjermkortet leverer for pengene, og vil nok takle din bruk fint! :) Når det gjelder dette tastaturet du har valg så må jeg si at det er best at du går for ett annet! :) Ellers så så det greit ut! :)

Tusen takk for flotte svar!

Ups, hadde gløymd å legge til HDD'en eg hadde valt ut til lista:

Barracuda 7200 SATA 6Gbit/s 2TB

Har du noko begrunnelse på kvifor eg ikkje bør velge Sidewinder-tastaturet? Det er anbefalt av HW.no, grei pris og tastaturet har dei ekstra knappane for stop, play, next osv som eg er fan av. Er ikkje krise om eg ikkje har dei. Har du eit tips til eit ikkje så alt for dyrt tastatur som vil gje meg mest for pengane?

Lenke til kommentar
  BirgerCaC skrev (På 25.1.2014 den 18.52):

Tenkte bare på at modellen er ute når og flere butikker slutter å selge dette tastaturet. Jeg mener at man kan få bedre til prisen kan man si da. Ellers, når du har med en HDD disk også så blir det hele fine greier ;)

Ser den :)

Veit ikkje om du fekk det med deg, men eg la til ein 2TB SATA i førre innlegg. Skulle vel ha nok plass då :)

Lenke til kommentar
  Nightmist skrev (På 25.1.2014 den 18.56):

BirgerCaC skrev (På 25.1.2014 den 18.52):

Tenkte bare på at modellen er ute når og flere butikker slutter å selge dette tastaturet. Jeg mener at man kan få bedre til prisen kan man si da. Ellers, når du har med en HDD disk også så blir det hele fine greier ;)

Ser den :)

Veit ikkje om du fekk det med deg, men eg la til ein 2TB SATA i førre innlegg. Skulle vel ha nok plass då :)

Jo fikk med meg den ;)

Lenke til kommentar
  Dysfuncti skrev (På 25.1.2014 den 19.00):

En liten tillegsnotis ang overklokking:

Du har valgt K-versjonen av 4670, hvis du ikke skal overklokke kan du spare noen gullmynter på å velge 4670. (Med mindre du ønsker muligheten til å overklokke i fremtiden)

Med D14 kjøleren han har valgt, får han lett prosessoren oppi 4.4GHz med fine temperaturer.

Om vedkommende IKKE skal overclocke, er D14 kjøleren helt bortkastet (men annbefaler 4670K og litt tweeking i bios, mye ytelse å hente)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  BirgerCaC skrev (På 26.1.2014 den 10.58):

Så klart, men vi sa det til han, men han prioriterte ikke dette. Forsyningen vil fungere likevel, men han får se når problemene melder seg.

Litt forvirra her no.

Har gått gjennom dinna post'en ein del gongar og kan virkelig ikkje finne noko snakk om at strømforsyninga eg har valgt ut ikkje var eit bra valg. Den vart kommentert først ETTER eg hadde sagt at eg hadde bestilt alle komponentane.

I følge deg BirgerCaC, så hadde dokke nevnt det tideligare i post'en. Ditta kan eg ikkje sjå noko plass.

Beklager om eg tar feil, ikkje meininga å angripe, men har berre litt evt vanskar med å forstå kva som eigentlig er blitt sagt her. Enlight me.

Lenke til kommentar
  sveibuen skrev (På 26.1.2014 den 17.13):

PSUen er brukbar :) Kommer nok til å holde leenge :)

Men er et par store strømforsynings testing sider som har gitt den stryk pga noen dårlige kondensatorer eller noe slikt som er blandt det viktigste i en PSU :)

Har lite peiling på strømforsyning. Veit berre at dei skal forsyne strøm :s

Men reknar med at dårlige kondensatora gjer at den tar fortare kvelden etter kvart? Kva skal ein eigentlig sjå etter når ein skal kjøpe strømforsynig? Uten om watt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...