Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen er svart når jeg starter pcen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg nettopp en ny pc som jeg skal bygge selv, også alt er skrudd sammen og kobla, så starter jeg pcen, men ingenting skjer på skjermen, viftene starter, men skjermen er fortsatt i standby modus.
Jeg har ikke skjermkort i, for jeg har AMD A10-7850K prossesor, og det skal visst være et eget skjermkort inni den (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til oss.

Den har innebygd skjermkort ja, et R7, så bilde burde du få via CPU. Men hvilke komponenter har den PC'en din? Kan jo hende at BIOS må oppdateres for å gil full støtte til den. Og RAM brikker bør stå i rette spor også, sjekk manualen for dette.

Litt vanskelig å gi gode råd på kun et generelt grunnlag.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hei og velkommen til oss.

Den har innebygd skjermkort ja, et R7, så bilde burde du få via CPU. Men hvilke komponenter har den PC'en din? Kan jo hende at BIOS må oppdateres for å gil full støtte til den. Og RAM brikker bør stå i rette spor også, sjekk manualen for dette.

Litt vanskelig å gi gode råd på kun et generelt grunnlag.

Hei :)

Jeg har:

AMD A10-7850K

Gigabyte GA-F2A88XM-D3H

Corsair RM450, 450W PSU

Corsair CMZ8GX3M2A1600C9 Vengeance 8GB

Western DIgital 1TB internal Hard drive.

Jeg har prøvd å flytte ram brikkene og bare ha i en, men ingenting funket.

Men hvordan oppdaterer jeg BIOS?

Lenke til kommentar

Jeg ville først se nøye over rettledningen og at alle ledninger er satt i på rett plass. Samt at alt er satt skikkelig i, spesielt alle strømkontaktene til HK.

Sjekke om memory er satt i på rett vis, fordi det er mange som har satt de i feil, har det vist seg. Så man bør være meget varsom når man setter de inn. Les manualen nøye.

Husk å hold den ene handa mot gods i sjassi, før du legger hendene på følsomme kort, pga statisk utladning fra klær på kroppen. Ull og nylon skaper som kjent store spenninger :)

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

A10-7850K støttes fra BIOS versjon F4 som ble utgitt i november 2013. Siste versjon er F5 som kom 9. januar i år. Så har du ikke BIOS versjon F4 funker dessverre ikke den CPU din på det hovedkortet. Jeg vet ikke om det er mulig å oppdatere BIOS på hovedkortet ditt uten bilde. Det må du nesten sjekke i manualen for HK.

Går det ikke, tror jeg at du har nok ingen annen utvei enn å låne en vanlig AMD FM2+ og skjermkort og så oppdatere BIOS.

Lenke til kommentar

A10-7850K støttes fra BIOS versjon F4 som ble utgitt i november 2013. Siste versjon er F5 som kom 9. januar i år. Så har du ikke BIOS versjon F4 funker dessverre ikke den CPU din på det hovedkortet. Jeg vet ikke om det er mulig å oppdatere BIOS på hovedkortet ditt uten bilde. Det må du nesten sjekke i manualen for HK.

Går det ikke, tror jeg at du har nok ingen annen utvei enn å låne en vanlig AMD FM2+ og skjermkort og så oppdatere BIOS.

Kanskje et drastisk tiltak, men er det mulig å bytte selve bios chipen? vil dette eventuelt bryte med garantien?

Ikke sikkert du kan svare på akkurat dette, men verdt et forsøk :hmm:

Edit;

Sikkert en skikkelig dum ide! ikke prøv på dette ;)

Prøv heller det som ble nevnt litt lengre oppe i tråden; og sette inn en gpu for deretter å oppgradere bios.

Endret av VenomPineapple
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...