Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fikk antibac på øyet, farlig?

Kiiips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skyll øynene godt med vann. Ellers så er det ikke noe særlig du kan gjøre. Antibac består jo av etanol som er en type alkohol. Det kan svi, det kan gjøre vondt, men jeg tror ikke at det skal være ille farlig, men det kan da uansett være lurt å ta å vaske med vann! :)

Lenke til kommentar

Ring legevakten og spør heller. Ikke stol på medisinske råd du finner på forum.

Ganske sikker på at han fikk raskere og minst like godt svar her enn tilfellet ville vært på legevakten. Der ville han fått beskjed om å kontakte fastlegen. Om fastlegen har stengt, så fastlegens vakttelefon. Der ville han fått beskjed om å kontakte legevakten. Tilbake der måtte han gått gjennom samme mølla en gang til, forklare at fastlegen returnerte ham til legevakten. Så til slutt ville legevakten gitt samme svar som her: Skyll med vann.

Det er en god grunn til at stadig flere benytter kompetansen på slike forum som her.

Lenke til kommentar

En bekjent fikk vaskepulver (fra oppvaskmaskinen i et festlokale) på øyet, og etter å ha skyllt øyet selv, ble han kjørt til legevakta.

De har skylleutstyr som brukes til å skylle øynene når du blir utsatt for kjemikaliesprut.

Legevakten ville definitivt ikke kastet bort tiden og bedt TS kontakte fastlegen.

Det er mye bedre å skylle øyet umiddelbart, og så reise til legevakta.

Skyll først med rent, rennende vann UMIDDELBART. Legevakta kan kontaktes etterpå for kontroll og evt. mer skylling. Jeg gjetter at det ikke er nødvendig om det bare er etanol.

Om produktet kun inneholder etanol, så tipper jeg at det ikke er så farlig. Oppvaskmaskin-pulver er sannsynligvis mye verre.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ring legevakten og spør heller. Ikke stol på medisinske råd du finner på forum.

Ganske sikker på at han fikk raskere og minst like godt svar her enn tilfellet ville vært på legevakten. Der ville han fått beskjed om å kontakte fastlegen. Om fastlegen har stengt, så fastlegens vakttelefon. Der ville han fått beskjed om å kontakte legevakten. Tilbake der måtte han gått gjennom samme mølla en gang til, forklare at fastlegen returnerte ham til legevakten. Så til slutt ville legevakten gitt samme svar som her: Skyll med vann.

Det er en god grunn til at stadig flere benytter kompetansen på slike forum som her.

Tøys og tull. Jeg har selv ved flere anledninger ringt legevakten og fått svar på sånne enkle spørsmål som dette. Dette er en av funksjonene til legevakten.

At folk velger å bruke "kompetansen på slike forum som her" er en av årsaken til at kvakksalvere og humbugmakere kan tjene seg rike på folks godtroenhet.

Lenke til kommentar

Tøys og tull. Jeg har selv ved flere anledninger ringt legevakten og fått svar på sånne enkle spørsmål som dette. Dette er en av funksjonene til legevakten.

Jeg har også selv ringt legevakten, og fått akkurat det svaret du betegner som tull og tøys.

Dessverre er legevakttjenesten kraftig forringet de siste 10-15 årene. Det skyldes økonomiske forhold og at en del av det legevakten tok seg av før, nå er pålagt fastlegene, som ikke ønsker å yte slike tjenester og derfor sender pasienten tilbake til legevakten. Utallige eksempler på dette. Du risikerer derfor å bli møtt med mye "tull og tøys".

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

En bekjent fikk vaskepulver (fra oppvaskmaskinen i et festlokale) på øyet, og etter å ha skyllt øyet selv, ble han kjørt til legevakta.

De har skylleutstyr som brukes til å skylle øynene når du blir utsatt for kjemikaliesprut.

Legevakten ville definitivt ikke kastet bort tiden og bedt TS kontakte fastlegen.

Det er mye bedre å skylle øyet umiddelbart, og så reise til legevakta.

Skyll først med rent, rennende vann UMIDDELBART. Legevakta kan kontaktes etterpå for kontroll og evt. mer skylling. Jeg gjetter at det ikke er nødvendig om det bare er etanol.

Om produktet kun inneholder etanol, så tipper jeg at det ikke er så farlig. Oppvaskmaskin-pulver er sannsynligvis mye verre.

Oppvaskmaskin pulver er ganske mye mer verre enn antibac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...