Sissel B Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg har kjøpt meg Rocksmith for Xbox 360. Jeg har derfor lyst til å koble til ekstern lydkilde, slik at lyden blir bedre når jeg spiller. Jeg har ikke noe stereoanlegg i nærheten av Xboxen, men jeg har en JVC RV-NB10W boomblaster som har en AUX in. Xboxen er en S-versjon (ser ut som om det har noe å si i følge denne siden ) Xboxen er koblet til tven via HDMI. Hva i alle verden slags kabel må jeg ha for å koble disse sammen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? HDMI-inngangen bakpå er den som er brukt til xboxen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Du må ha enten en DAC eller denne: Eller koble den til TV-en hvis det er mulig. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? tv_bakside.jpg HDMI-inngangen bakpå er den som er brukt til xboxen Bare ta aux kabelen fra hodetelefon inngangen på tv´en din til boomblastern. Fix Done Finito! Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? tv_bakside.jpg HDMI-inngangen bakpå er den som er brukt til xboxen Bare ta aux kabelen fra hodetelefon inngangen på tv´en din til boomblastern. Fix Done Finito! En sånn? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? tv_bakside.jpg HDMI-inngangen bakpå er den som er brukt til xboxen Bare ta aux kabelen fra hodetelefon inngangen på tv´en din til boomblastern. Fix Done Finito! En sånn? yesss Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Mye mulig det er enklere og koble boomblasteren til TV-en, fremfor xbox dersom den kjører HDMI. Har du noe lyd utganger på TV-en? tv_bakside.jpg HDMI-inngangen bakpå er den som er brukt til xboxen Bare ta aux kabelen fra hodetelefon inngangen på tv´en din til boomblastern. Fix Done Finito! Kom jo lyd ut av Boomblasteren, men den ble jo gale lav, selv om vi justerte den på max. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Skru opp volumet på tven? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Skru opp volumet på tven? Indeed, hahaha Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Skrudde opp til jeg fikk kjeft av min 11-årige sønn om at såååå mye kunne man ikke skru opp volumet. Synes fortsatt det ble tamt med lyd. Boomblasteren sto på 50 og tven på rundt 30. Fortsatt ikke noe særlig til fres. (Sønnen pleier å ha lyden på 7-10 når han spiller på xboxen) Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg prøvde hodetelefonutgangen med hodetelefoner. Lyden blir veldig lav. Prøvde også å koble slik jack-kabel til hodeteleonutgangen med slik stor jackutgang på andre enden. (Altså headphones tv -> gitarjack boomblaster) Dette ga like lav lyd. (Brukt samme kabel til å koble digtalt trommesett til boomblasteren, og det har fungert bra) Så prøvde til slutt å koble gitaren til boomblasteren med instrumentkabel, og det ga best lyd. Så å koble tven til boomblasteren via headphonesutgangen fungerer ikke helt max Når jeg prøver å gå lydmenyen til tven med headphones koblet til, får jeg beskjed om at kablet hodeteledfoner og koblet til og får ikke tilgang til denne menyen Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg prøvde hodetelefonutgangen med hodetelefoner. Lyden blir veldig lav. Prøvde også å koble slik jack-kabel til hodeteleonutgangen med slik stor jackutgang på andre enden. (Altså headphones tv -> gitarjack boomblaster) Dette ga like lav lyd. (Brukt samme kabel til å koble digtalt trommesett til boomblasteren, og det har fungert bra) Så prøvde til slutt å koble gitaren til boomblasteren med instrumentkabel, og det ga best lyd. Så å koble tven til boomblasteren via headphonesutgangen fungerer ikke helt max Når jeg prøver å gå lydmenyen til tven med headphones koblet til, får jeg beskjed om at kablet hodeteledfoner og koblet til og får ikke tilgang til denne menyen Da ligger feilen på tv´en. Men kan vel ikke bli sååå lavt om du har boomblastern og tv´en på maks? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Sikker på at ikke hodetelefoner har en egen lydstyrkemeny langt inne i tv-ens menysystem?. Jeg hadde en Panasonic Plasma hvor det i menysystemet var en egen "gain" for hodetelefoner i en eller annen undermeny. Evt plugg tvlyd-ut til Mikrofon-inngangen på boomblasteren. Endret 26. januar 2014 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg prøvde hodetelefonutgangen med hodetelefoner. Lyden blir veldig lav. Prøvde også å koble slik jack-kabel til hodeteleonutgangen med slik stor jackutgang på andre enden. (Altså headphones tv -> gitarjack boomblaster) Dette ga like lav lyd. (Brukt samme kabel til å koble digtalt trommesett til boomblasteren, og det har fungert bra) Så prøvde til slutt å koble gitaren til boomblasteren med instrumentkabel, og det ga best lyd. Så å koble tven til boomblasteren via headphonesutgangen fungerer ikke helt max Når jeg prøver å gå lydmenyen til tven med headphones koblet til, får jeg beskjed om at kablet hodeteledfoner og koblet til og får ikke tilgang til denne menyen Da ligger feilen på tv´en. Men kan vel ikke bli sååå lavt om du har boomblastern og tv´en på maks? Synes lyden blir lavere og dårligere på boomblasteren, enn på tven alene. Da er jo det meste av vitsen. Enest at det blir litt bedre basslyd. Og kommer man borti så man ved ett uhell slår på radioen i stedet på Boomblasteren, så blåser man jo i stykker ørene sine Sikker på at ikke hodetelefoner har en egen lydstyrkemeny langt inne i tv-ens menysystem?. Jeg hadde en Panasonic Plasma hvor det i menysystemet var en egen "gain" for hodetelefoner i en eller annen undermeny. Evt plugg tvlyd-ut til Mikrofon-inngangen på boomblasteren. Prøvde å lete, men fant ikke noe jeg iallfall. Men rart om det ikke finnes noe ett eller annet sted. Hva mener du med tvlyd ut til mikrofon ingang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå