Gå til innhold

Fra PC til MacBook Pro - hvordan overføre filer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvis jeg kjøper en macbook kan jeg da ta min gamle hardisk fra laptopen å kobble sammen den med macbooken (utstyr har jeg for dette)? Hensikten er at føre over diverse bilder/musikk/filer till macen?

Og et annet spørsmål, hvis jeg har mp3 musikk og handre formater..må dettte legges in i Itunes for at spilles på macen eller finners det program som klarer det utom?

Så litt kort..kan jeg føre over filer til macen å de virker på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du å sette inn disken som ligger i den bærbare inn i macen? Tror at det kan bli en kronglete og dårlig løsning for å overføre. At diskene passer tviler jeg også på. Overfør til en minnepenn, ekstern harddisk eller lignende før du fører over til macen. Det er mitt klare råd og hvis du gjør dette så er du i alle fall sikker på at det skal fungere :)

Lenke til kommentar

En Windows-disk er normalt i filsystemet NTFS. Slike disker kan leses av OSX (operativsystemet på Mac-er). Med riktig programvare kan man også skrive til NTFS-disker. Så lenge du får koblet den gamle disken til din nye Mac (via USB-adapter, docking, e.l.) er det enkelt å overføre filene.

Selv bruker jeg Spotify til også å spille av lokalt lagret musikk, men forstår at mange foretrekker iTunes da den er mer fleksibel mtp. lokalt bibliotek m.m.

iTunes kan være sær på noen formater (spesielt video).

Lenke til kommentar

se trådens tittel.

windows og mac har ikke noen spesifikke filformater, det han spør om er mp3 og div. filmformater, og svaret på dét er at det meste vil la seg spille av. når det gjelder proprietære formater generelt så kommer det jo an på om leverandøren har tilgjengelig en programversjon for mac.

videre spør han om han kan koble pc-harddisken til mac'en og det kan han, men mitt poeng var altså at det er enklere å kopiere filene over nett.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...