Kurt Lekanger Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Økt bruk av nettbrett på jobb stiller nye krav til holdbarhet, viser undersøkelse.Nesten halvparten har hatt problemer med nettbrett Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hadde problem med mitt N7 1st gen. Strømstyringen tillot nettbrettet å tappe absolutt all batterikraft i enkelte situasjoner. Noe som igjen førte til at jeg ikke fikk slått den på eller i det hele tatt lade den. Dette ordnet seg når jeg sendte den inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 samsung 10.1 som er i huset her (noen år gamelt, har android 4.0 og kommer ikke flere oppdateringer) har serriøse poblemer med at trykkskjermen noen ganger funker dårlig. og den er 3 år gammel og problmet startet for ett år siden Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 samsung 10.1 som er i huset her (noen år gamelt, har android 4.0 og kommer ikke flere oppdateringer) har serriøse poblemer med at trykkskjermen noen ganger funker dårlig. og den er 3 år gammel og problmet startet for ett år sidenHadde samme problemet, løste det med å installere CyanogenMod, den er på ingen måte god som ny, men den fungerer veldig bra som en Youtube/Spotify/Nettleser maskin. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Merker jeg har svært liten tro på en undersøkelse finansiert med et så klart formål, spesielt når det på ingen måte stemmer med alle de tilfeller jeg kjenner. At halvparten av alle nettbretteiere skal ha hatt tre feil som krevde reparasjon er simpelthen en absurd påstand. En feilrate på 47% ville i seg selv være katastrofal, og når det attpåtil i snitt dreier seg om tre feil i snitt blir det bare vrøvl. Når det videre hevdes at nettbrett lider under spesielt harde forhold på jobb klarer jeg ikke helt skjønne at de har særlig god backing her heller. I noen yrker er det selvsagt tilfelle, men for svært mange er slitasjen på jobb begrenset til flytting mellom forskjellige kontorer og møterom, mens den private iPaden blir dratt med til fjells, i bilen, båten og mye annet. Jeg har liten sans for bruk av tall fra en undersøkelse kjøpt og betalt av en produsent som er svært interessert i å få ett spesielt svar. Når svaret er akkurat det de er ute etter blir dette bare billig PR. (Og er det virkelig halvparten så vanlig å skade nettbrettet ved å kjøre over det som å miste det i bakken?) Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jepp, jeg også. Men overrasker meg ikke. Det er bare en mobiltelefon i storformat. Ikke laget for å vare. Erstatter aldri en skikkelig PC. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 I alle disse "Har du hatt problemer med" undersøkelsene, lurer jeg på hvor mange % som er falske positive, altså brukerfeil etc... Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Tipper majoriteten av feil som skjer på nettbrett er brukerfeil. Iallfall på nettbretta som er dyrare enn 1000 kr. Eg blir ofte skremt over korleis folk behandler elektronikk, kaster dei rundt som om dei tåler alt. For så å sei "den vart berre treg", "batteriet vart plutselig elendig" etc. Eg har inntrykk av at veldig få faktisk veit omtrent kor mykje ting tåler. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Disse tallene er ment å inkludere brukerfeil; hele ideen er at Panasonic prøver å få frem at vanlige tablets ikke er laget for den bruken vi utsetter de for, og at de går i stykker rett som det er – derfor bør vi heller kjøpe deres mer solide variant. Men er det noen som tror på at halvparten av alle nettbrett har vært inne til reparasjon tre ganger? Jeg tror dette dreier seg om noe nokså enkelt: Panasonic trenger å gi IT-avdelinger en grunn til at bedrifter skal kjøpe noe annet enn iPad til sine ansatte. Selv om Apple dominerer privatmarkedet finnes det i alle fall nokså reell konkurranse, på bedriftsmarkedet tror jeg ikke det er særlig mange som kjøper annet enn iPad. Hvis en bedrift lar ansatte velge om de skal få utlevert iPad eller Panasonic ett-eller-annet blir det neppe mye salg på Panasonic, så det gjelder å overbevise de med innkjøpsansvar i IT om at iPad er udugelig rakkel uegnet for proffbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg