Gå til innhold

Nesten halvparten har hatt problemer med nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde problem med mitt N7 1st gen. Strømstyringen tillot nettbrettet å tappe absolutt all batterikraft i enkelte situasjoner. Noe som igjen førte til at jeg ikke fikk slått den på eller i det hele tatt lade den. Dette ordnet seg når jeg sendte den inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

samsung 10.1 som er i huset her (noen år gamelt, har android 4.0 og kommer ikke flere oppdateringer) har serriøse poblemer med at trykkskjermen noen ganger funker dårlig. og den er 3 år gammel og problmet startet for ett år siden

Lenke til kommentar

samsung 10.1 som er i huset her (noen år gamelt, har android 4.0 og kommer ikke flere oppdateringer) har serriøse poblemer med at trykkskjermen noen ganger funker dårlig. og den er 3 år gammel og problmet startet for ett år siden

Hadde samme problemet, løste det med å installere CyanogenMod, den er på ingen måte god som ny, men den fungerer veldig bra som en Youtube/Spotify/Nettleser maskin.
Lenke til kommentar

Merker jeg har svært liten tro på en undersøkelse finansiert med et så klart formål, spesielt når det på ingen måte stemmer med alle de tilfeller jeg kjenner.

 

At halvparten av alle nettbretteiere skal ha hatt tre feil som krevde reparasjon er simpelthen en absurd påstand. En feilrate på 47% ville i seg selv være katastrofal, og når det attpåtil i snitt dreier seg om tre feil i snitt blir det bare vrøvl.

 

Når det videre hevdes at nettbrett lider under spesielt harde forhold på jobb klarer jeg ikke helt skjønne at de har særlig god backing her heller. I noen yrker er det selvsagt tilfelle, men for svært mange er slitasjen på jobb begrenset til flytting mellom forskjellige kontorer og møterom, mens den private iPaden blir dratt med til fjells, i bilen, båten og mye annet.

 

Jeg har liten sans for bruk av tall fra en undersøkelse kjøpt og betalt av en produsent som er svært interessert i å få ett spesielt svar. Når svaret er akkurat det de er ute etter blir dette bare billig PR.

 

(Og er det virkelig halvparten så vanlig å skade nettbrettet ved å kjøre over det som å miste det i bakken?)

Lenke til kommentar

Tipper majoriteten av feil som skjer på nettbrett er brukerfeil. Iallfall på nettbretta som er dyrare enn 1000 kr. Eg blir ofte skremt over korleis folk behandler elektronikk, kaster dei rundt som om dei tåler alt. For så å sei "den vart berre treg", "batteriet vart plutselig elendig" etc. Eg har inntrykk av at veldig få faktisk veit omtrent kor mykje ting tåler.

Lenke til kommentar

Disse tallene er ment å inkludere brukerfeil; hele ideen er at Panasonic prøver å få frem at vanlige tablets ikke er laget for den bruken vi utsetter de for, og at de går i stykker rett som det er – derfor bør vi heller kjøpe deres mer solide variant.

 

Men er det noen som tror på at halvparten av alle nettbrett har vært inne til reparasjon tre ganger?

 

Jeg tror dette dreier seg om noe nokså enkelt: Panasonic trenger å gi IT-avdelinger en grunn til at bedrifter skal kjøpe noe annet enn iPad til sine ansatte. Selv om Apple dominerer privatmarkedet finnes det i alle fall nokså reell konkurranse, på bedriftsmarkedet tror jeg ikke det er særlig mange som kjøper annet enn iPad. Hvis en bedrift lar ansatte velge om de skal få utlevert iPad eller Panasonic ett-eller-annet blir det neppe mye salg på Panasonic, så det gjelder å overbevise de med innkjøpsansvar i IT om at iPad er udugelig rakkel uegnet for proffbruk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...