Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Brunsisik på grein ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Bekir Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei Albert. Vakkert bilde av Brunsisik, Skarpt og fin ! Vennlig hilsen Bekir. Lenke til kommentar
Kai PetterJohansen. Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Fargerik den flotte fuglen der, fin komp. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei Albert. Vakkert ! Nydelig avbildet brunsisik. (Jammen godt gjort å se forskjellen på gråsisik og brunsisik. Slo opp i "boka", og så at disse er til forveksling lik.) Ser ut som det har landet et lite snøkorn på det vakre lille hodet Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Nydelig bilde - tror ikke jeg har hatt besøk av denne sjarmøren Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei, flott bilde dette, men jeg tror det må være en gråsisik i 1. vinterdrakt. Det virker som den er noe for lys på brystet for å være brunsisik, men 100% sikker er jeg ikke Flott med bilder av arter som ikke er så mye kjent. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Hei Albert. Vakkert bilde av Brunsisik, Skarpt og fin ! Vennlig hilsen Bekir. Hei, Bekir. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Fargerik den flotte fuglen der, fin komp. Hei, Kai Petter. Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Fint artsbilde, dette! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Hei Albert. Vakkert ! Nydelig avbildet brunsisik. (Jammen godt gjort å se forskjellen på gråsisik og brunsisik. Slo opp i "boka", og så at disse er til forveksling lik.) Ser ut som det har landet et lite snøkorn på det vakre lille hodet Mvh. Lisbeth. Hei, Lisbeth. Takk for hyggelig og utfyllende kommentar ! Jeg trodde også at dette var gråsisik, men jeg stusset over at denne fuglen virket så liten. Jeg fant da ut at brunsisik hekker i lavlands- og kystrøk i Sør-Norge, mens den større gråsisiken holder til i høyereliggende strøk, - i hvert fall sør i landet.. Brunsisik ble tidligere regnet som en underart av gråsisik, men er nå registrert som egen art. Brunsisik ble først sett i Norge i 1962 i Rogaland, og første gang hekking ble registrert her i landet, var i 1987. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Nydelig bilde - tror ikke jeg har hatt besøk av denne sjarmøren Hei, Torhild. Takk for hyggelig kommentar ! Denne arten er ny for meg, også, - og den er mindre / kortere enn blåmeis. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Hei, flott bilde dette, men jeg tror det må være en gråsisik i 1. vinterdrakt. Det virker som den er noe for lys på brystet for å være brunsisik, men 100% sikker er jeg ikke Flott med bilder av arter som ikke er så mye kjent. Mvh Melvin Hei, MotoG. Tusen takk for hyggelig og utfyllende kommentar, Melvin. Du har rett i at de to artene lett kan forveksles, men jeg stusset over at denavbildede sisiken var så liten, og begynte derfor å lese litt, og fant følgende:. I Sør-Norge er gråsisik hovedsakelig utbredt i innlandet, - i litt høyereliggende strøk, mens brunsisik holder til i lavlandet og i kyststrøk. Nord i landet er gråsisik utbredt også ved kysten. Ut fra størrelse og opplysningene ovenfor, er det ikke usannsynlig at det dreier seg om en brunsisik, men i likhet med deg er jeg ikke 100% sikker. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Fint artsbilde, dette! Hei, SveinMM. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg