Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med å stole på folk når det kommer til penger.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt ok, er aldri lett å vite hvordan folk håndterer lån.

Dog, å ikke låne vekk 20kr til en cola om en venn har glemt lommeboka syns jeg er dårlig gjort.

Skal man låne bort penger så skal man forvente at man ikke får dem tilbake. Jeg kjøper alltid en pils på tvers av oss, eller låner ut vekslepenger til kaffeautomaten. Men begynner vi å snakke 200-500kr så kommer det ikke på tale.

Lenke til kommentar

Du må jo nesten se det litt an på personen, og om de har en inntektskilde annet enn pengene de får av besteforeldrene til jul og bursdag. Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er eller om dere har jobb eller fortsatt går på skole, men det jeg lærte meg den gangen jeg og mine venner gikk på skole og alltid var blakk, var at det stort sett gikk greit å låne bort penger til de som ikke røykte eller snuste, hvis de hadde en plan for hvordan de skulle klare å betale tilbake. Som regel fikk jeg pengene igjen da, mens røykere og snusere hadde null kontroll og prioriterte alltid nikotinsuget fremfor alt annet, samtidig som de kanskje skyldte flere folk penger. Det er en dårlig deal å låne bort penger til folk som er blakk.

Nå som vi alle har jobb, klarer vi oss jo selv og er aldri blakk, men det hender jo likevel at vi låner hverandre penger i noen situasjoner. Jeg var f.eks på en ferietur en gang der bankkortet mitt plutselig ikke ville mer, og da fikk jeg låne noen tusenlapper av en kompis. Han visste jo at jeg hadde penger på kontoen og at det ville være null problemer å få tilbake pengene, så det gikk helt greit. Men jeg var litt bekymret først, for samme fyren hadde en gang lånt bort 13000kr til en annen som det tok rundt 2 år før han fikk tilbake etter mye masing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...