AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg klarer ikke å låne penger til noen av vennene mine. Det går fint å låne til mor og søsken, men klarer ikke å stole på vennene mine uansett hvem det er. Anonymous poster hash: dfef3...5bb Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hva er problemet? Du har all din rett til si nei når de spør etter penger. Ingenting ødelegger et forhold mer enn ubetalt gjeld. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hva er problemet? Du har all din rett til si nei når de spør etter penger. Ingenting ødelegger et forhold mer enn ubetalt gjeld. Skulle akkurat til å si det samme. Et nei er et nei, og det er ikke noe galt med det. Si nei, enkelt og greit. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Sa først ja, men fikk second thoughts, så kommer nok ikke til å møte han imorgen. Anonymous poster hash: dfef3...5bb Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg låner heller ikke bort penger til bekjente og venner. Tror ikke jeg er unormal av den grunn. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg låner ikke vekk penger heller. Penger kan skape mye uvennskap. Et unntak er kanskje bestisen, men spørs hvor mye og hvor lenge. På generell basis er svaret nei. Det må bare folk finne seg i! Bare fordi man har penger så betyr iikke det at man plikter å låne vekk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg låner heller ikke bort penger til venner. Låner til kolleger da, for de vet jeg hvor jobber og hvor lønna kommer fra. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Det er helt ok, er aldri lett å vite hvordan folk håndterer lån. Dog, å ikke låne vekk 20kr til en cola om en venn har glemt lommeboka syns jeg er dårlig gjort. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hehe ja. Forskjell på 20 kr og 20 000 kr (eller 2000 etc). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Det er helt ok, er aldri lett å vite hvordan folk håndterer lån. Dog, å ikke låne vekk 20kr til en cola om en venn har glemt lommeboka syns jeg er dårlig gjort. Skal man låne bort penger så skal man forvente at man ikke får dem tilbake. Jeg kjøper alltid en pils på tvers av oss, eller låner ut vekslepenger til kaffeautomaten. Men begynner vi å snakke 200-500kr så kommer det ikke på tale. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Liker ikke å låne ut penger selv, altså jeg tjener ikke penger for å gi det til folk som kjøper masse dritt og er fattige en uke etter utbetaling Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Du må jo nesten se det litt an på personen, og om de har en inntektskilde annet enn pengene de får av besteforeldrene til jul og bursdag. Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er eller om dere har jobb eller fortsatt går på skole, men det jeg lærte meg den gangen jeg og mine venner gikk på skole og alltid var blakk, var at det stort sett gikk greit å låne bort penger til de som ikke røykte eller snuste, hvis de hadde en plan for hvordan de skulle klare å betale tilbake. Som regel fikk jeg pengene igjen da, mens røykere og snusere hadde null kontroll og prioriterte alltid nikotinsuget fremfor alt annet, samtidig som de kanskje skyldte flere folk penger. Det er en dårlig deal å låne bort penger til folk som er blakk. Nå som vi alle har jobb, klarer vi oss jo selv og er aldri blakk, men det hender jo likevel at vi låner hverandre penger i noen situasjoner. Jeg var f.eks på en ferietur en gang der bankkortet mitt plutselig ikke ville mer, og da fikk jeg låne noen tusenlapper av en kompis. Han visste jo at jeg hadde penger på kontoen og at det ville være null problemer å få tilbake pengene, så det gikk helt greit. Men jeg var litt bekymret først, for samme fyren hadde en gang lånt bort 13000kr til en annen som det tok rundt 2 år før han fikk tilbake etter mye masing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå