Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skole for å bli handyman?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har omsider forstått verdien i å kunne pusse opp og gjøre enkle renoveringsprosjekter selv. Problemet er bare at jeg er en komplett idiot når det kommer til å bruke verktøy

Så da lurer jeg på, finnes det noen praktiske kurs som gir en enkel innføring i f.eks byggteknikk, snekring, elektro, vann og avløp etc. Snakker ikke om å ta noe fagbrev eller å begynne å jobbe som håndverker. Bare akkurat nok til at man kan gjøre enkel oppussing selv.

Det eneste jeg har funnet sålangt er denne:

http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/eiendomsserviceskolen

Problemet er bare at dette er et teorikurs, jeg ser for meg noe mer praktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppussing er kjempe lett og dette har jeg gjort siden jeg var 16 år, det eneste er at det tar kjempe lang tid da du bør være 100% nøye.

En grei plass å starte nå om dagen er internett og søke opp. Det finnes store forum for de som liker å drive med hobbyoppussing. Slik får du søkt opp og kanskje fått noen pekepinner, samtidig som at du får mye inspirasjon. Det er også mange produkter som er utviklet med tanke på hobbybruk, et eksempel på dette er smartpanel. Har man en drill, en sag (helst elektrisk bordsag) og en meterstokk så kan man i teorien pusse opp et helt rom (eks: smartpanel/takpanel/klikklaminat), det eneste kritiske er å være nøye om du skal ha et resultat som varer og ser bra ut.

Det verste en lagerarbeider på et byggvarehus vet er hobbyhandymen som ikke vet hva de driver med eller skal drive med og de må derfor forklare grundig hva som må gjøres og ikke minst hva som trengs. Anbefaler deg å være en av de som er kjempe irriterende og ikke vet noen ting, og helst gå til den på varehuset som ser ut til å ha lengst fartstid innen bransjen for å få gode tips og råd og forklaring på hvordan det skal gjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...