Gå til innhold

Diskusjon om Bibelens opprinnelse. Poll: Hvor mange ateister og kristne er det her?

Hva beskriver deg best av følgende punkter?  

114 stemmer

1. 1. Jeg er:

• Kristen
    • Ateist
    • Agnostiker
    • Muslim
    • Gnostiker
    • Ingen av disse gruppene (beskriv hva du er i tråden)

Anbefalte innlegg

)

Selveste Newton med sin evolusjonsteori satt stille i denne båten av omsyn til konas følelser.

På hans tid var det store flertallet kristne kreasjonister i betydningen bokstavtolking av skapelseshistorien til 6 X 24 timer for noen få tusen år siden.

Kanskje litt drøyt å gi Newton æren for evolusjonsteorien?.

Men du har rett, Ateistene i tidligere tider hadde det betydelig tøffere enn det vi i dag har. Men fremdeles kan det koste litt å stå fram med ting som bryter med det store flertallet. Noen velger å bøye av, andre blir bare mer motiverte til å ta opp kampen når de ser på omgivelsenes dumskap...

Takk til de store tenkerne som gikk foran og viste vei!.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri lest bibelen og aldri hatt en bibel. Jeg har aldri hatt noe kontakt med bibelen og heller ikke konfirmert meg eller noe slikt som har med kirke å gjøre.

Alle fortellingene jeg har hørt har jeg enten lest her eller hørt fra forskjellige prester eller kristne som fortalte dem.

Jeg vet ikke hvorfor eller fra hvor til hvor han gikk på vannet, men faktumet er at folk hevder det og tror det. Jeg skjønner ikke hvordan man kan tro det. Og hva er vitsen med å tro det?! Det gir en ingenting, det hjelper ingen og man kan ikke bruke noe av det til erfaring eller som tips om man vil prøve selv.

Så for meg er bibelen en eventyrbok som kom så tidelig at den hadde lite konkuranse på markedet og noen glupe folk så en mulighet til å få makt og penger på.

Veldig godt sagt, og fullstendig enig.

Det er et problem at så mange som egentlig er ateister står som medlemmer av et trossamfunn ja.

Når vi melder oss inn i en organisasjon, gjør vi det enten fordi vi ønsker å delta på deres aktiviteter eller fordi vi støtter deres formål.

Mange religiøse samfunn har en tradisjon for at foreldrene melder sine barn inn. Og slike medlemmer er gull verd for trossamfunnene, som får støtte ut fra medlemstall.

Denne tråden handler om hvor mange som er ateister. Personlig regner jeg ikke kirkemedlemmer som fullverdige ateister.

Det blir som å si "Jeg er egentlig SVer, men jeg er medlem av Høyre", Du blir nok oppfattet som en useriøs kverulant både i SV og i Høyre.

Hadde jeg meldt meg inn selv og sagt at jeg er ateist, hadde jeg skjønt deg. Men jeg har faktisk ikke meldt meg inn selv, og derfor er det heller ikke MIN tro.

Og støtten dem får driter jeg også i. Skulle jeg henge meg opp i alle som får urettferdig støtte, fikk jeg ikke gjøre annet.

Og om folk ser på meg som useriøs kverulant fordi jeg er medlem i statskirka....ja, så værsågod. Men da er det jo bare for deg og ikke diskutere med meg. :) Problem løst.

Klart det er et problem!!! Ser du i statistikken så er det 75% kristne her i landet, nettopp fordi folk som deg ikke gidder å ta seg bryet å melde seg ut.Fordi kirken kan skilte med så mange medlemmer så får de enorme overføringer fra staten, tror summen som blir overført BARE til kirkene, ca 1600 i tallet, er ca på en million på HVER av de kirkene, på toppen av det betaler du, igjennom skatten, for vedlikeholdet av disse kirkene som KOMMUNENE må betale for, utrolig nok. Og den norske kirken er god for rundt 350 MILLIARDER på bok, men det er deg og meg, fordi vi ikke gidder å melde oss ut og faktisk vise hvor få som faktisk tilber denne guden de tror bor i disse husene, som må betale gildet til de som faktisk gidder å sitte på benkene og mumle på søndager...

Og disse pengene er ikke engang prestelønn medregnet... Dette sluket av ignoranse og overtro driter du i at du støtter? Vel min venn, da har du heller ikke noen rett til å klage over galskapen som gulpes opp av kristne heller, du er faktisk med å betaler gildet deres....

Nå skal det nevnes at det å stå som medlem i DNK ikke krever noen aktiv innmeldning, de melder deg inn helt random og spør ikke før de gjør det. Har selv måttet mele meg ut av denne jukseklubben til jesus to ganger og regner egentlig med at jeg må gjøre det flere ganger, for du vet aldri når de finner det for godt å melde deg inn igjen... Ingen har helt oversikten og ingen bryr seg, men det støtter uten tvil ignoransen og intoleransens høyborg at folk ikke melder seg ut... Både økonomisk og statistisk, dessverre...

Tipper at hvis alle som føler de ikke har noe i DNK å gjøre meldte seg ut så ville det rett og slett smuldre bort av seg selv... Når de få kristne som er igjen måtte batela for overtroen sin selv...

Ser bare på sløseriet i de kretsene her jeg bor, der kirken er opplyst hele nattn imellom av en fire-fem enorme lyskilder som koster mer i strøm i løpet av et år en det koster å drive flere barnehager. Og for hva? Kirken er så stygg og dårlig vedlikeholdt at fuglene flyr opp ned over kirken (kommune folkene her har baller, de nekter å være med på å vedlikeholde kirken med kommunens penger rett og slett fordi kirken har et belegg på noe slikt som 0,2% av befolkningen i løpet av et år OG fordi kirkefondet, som bare øker og øker, aldri blir brukt på vedlikehold av noen kirker...)

Hvorfor i all verden skal den byggningen lyses opp? Hva f**n er tankene til disse folkene hen?

Skal vi få en slutt på dette totalt unyttige pengesløseriet så foreslår jeg at alle melder seg ut og la de som vil ha disse husene betale dem sjøl... På høy tid at de gjør det og ikke belemrer samfunnet med hobbyen sin...

Det er ikke et problem for MEG. Er det et problem for deg eller resten av befolkningen, ja så gjør noe med det. Kast alle ut av statskirka, og så får hver og én sørge for å melde seg inn av de som vil. Men ikke krev at folk skal melde seg ut...folk som faen aldri har meldt seg selv inn engang. Den blir for dum, vettu.

Hva de får i støtte er meg rivende likegyldig. Forsåvidt syns jeg det er greit å ha kirker selv om jeg ikke er kristen. For meg er det litt tradisjoner inni bildet her...som f.eks når man gifter seg, begravelser osv...litt som "doro8" sier her: "Bruke kirka som praktisk arrangør av viktige begivenheter slik som dåp/giftemål/gravferd."

Men jeg kan likevel "klage over galskapen som gulpes opp av kristne" (som du så fint kaller det), for det er fremdeles bak mål alt det de tror på.

Jeg tenker aldri over at jeg er innmeldt i DNK engang, og hvis man må melde seg ut med jevne mellomrom må man jo passe på hele tida... Og det gidder jeg ikke.

Nå skal det sier at jeg ikke har noe imot normale kristne, så lenge det ikke blir for ekstremt slik som x-kompisen min, IHS osv. Når det går over til å bli latterlig, er det nok for min del. Og de skal selvfølgelig ikke prakke denne jesus-praten over på meg for å omvende meg osv. :) Det har ingen hensikt og er uansett en umulig oppgave.

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

I og med de fleste her alikevel er ateister, kunne det kanskje vært mer intresant med en undersøkelse på hva ateister tror om virkeligheten. o.O

Hvordan da?

Hvordan undersøkelse?

Vel, alle har et verdenssyn, det finnes mange forskjellige 'ismer.

På meg virker det som om forumets ateister heller er mere opptatt av å argumentere mot de 7+1 teistene, enn å diskutere hva slags virkelighet som faktisk eksisterer og hvorfor sin egen isme er et bedre alternativ enn dens andre. Skulle man faktisk prøvd å overbevise de 7+1 teistene om at teisme er feil, synes det for meg at det ville vært bedre innfallsvinkel å ikke kun argumentere mot et ståsted, men også fra sitt eget ståsted - uansett om dette skulle være fysikalisme, former for monisme, plureaisme, idealisme, postmodernisme, panpsykisme, whatever...

Lenke til kommentar

I og med de fleste her alikevel er ateister, kunne det kanskje vært mer intresant med en undersøkelse på hva ateister tror om virkeligheten. o.O

Hvordan da?

Hvordan undersøkelse?

Vel, alle har et verdenssyn, det finnes mange forskjellige 'ismer.

På meg virker det som om forumets ateister heller er mere opptatt av å argumentere mot de 7+1 teistene, enn å diskutere hva slags virkelighet som faktisk eksisterer og hvorfor sin egen isme er et bedre alternativ enn dens andre. Skulle man faktisk prøvd å overbevise de 7+1 teistene om at teisme er feil, synes det for meg at det ville vært bedre innfallsvinkel å ikke kun argumentere mot et ståsted, men også fra sitt eget ståsted - uansett om dette skulle være fysikalisme, former for monisme, plureaisme, idealisme, postmodernisme, panpsykisme, whatever...

Okei. Ja, jeg er enig med deg i det. =)

Dere er sikkert litt lei av å diskutere det samme om og om igjen også, med tanke på at stort sett alle diskusjoner ender opp med om Gud eksisterer eller ikke eksisterer. Hvem som er dum og hvem som ikke er dum osv. Hvem som er overtroiske og hvem som ikke er det, osv osv i det uendelige. :)

Ateister har også svært varierende syn på ting, og oppfatninger av virkeligheten.

For å ta et eksempel basert på bibelens troverdighet, så er det ulike oppfatninger blant ateister. Jeg har en oppfatning av at de aller fleste ateister tror at historiene i bibelen delvis er sanne. De sier det ikke direkte, men i de aller fleste diskusjoner med andre ateister, så peker de fleste på at det er sanne historier om man bare skreller bort det overnaturlige. Jeg er uenig. Jeg mener at så og si alt er oppdiktet og designet. Jeg tror ikke at Jesus var en historisk person heller. Det gjør de fleste ateister, osv. Man ser jo det bare i denne debatten det, at ateister blant annet tror at Jesus gikk på vannet, men at de forklarer det med at han gikk på isen. (Is er vann....)

Ang. Poll:

Vil du at je gskal legge til monisme, plureaisme, idealisme, postmodernisme, panpsykisme i pollen? Det du mener?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man ser jo det bare i denne debatten det, at ateister blant annet tror at Jesus gikk på vannet, men at de forklarer det med at han gikk på isen. (Is er vann....)

Ikke glem at når jeg sa det, så mente jeg ikke en hellig fyr som du kanskje tror. Men en helt vanlig mann som deg og meg og som het Jesus..et navn som ikke er uvanlig. Viktig å huske på dette. ;)

Og denne mannen hadde hverken spesielle evner eller noe annet overnaturlig.

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

Ang. Poll:

Vil du at je gskal legge til monisme, plureaisme, idealisme, postmodernisme, panpsykisme i pollen? Det du mener?

Janei, ikke nå - det får heller bli en annen tråd.

Med så få teister og så mange ateister her, burde egentlig teisme-spørsmålet være relativt uinteresant.

Ateister har det til felles at de ikke tror på noen form for overtro inklusive religioner.

Ellers har de neppe noe mer til felles enn eksempelvis frimerkesamlere eller trøndere.

Nettopp, er akuratt det jeg mener.

Ateister her jo ikke en felles formening om hva slags virkelighet som faktisk eksisterer, alikevel ser det ut til at de fleste er relativt lite interesert i hva slags virkelighet som faktisk finnes, men heller betydelig mer opptatt av teisme.

Jeg vet at de fleste ateistene her mener teisme ikke er sann, men i løpet av mine 2 fra-og-til år her, har jeg omtrent aldri sett en eneste argumentere for sitt eget verdenssyn - hva nå enn dette skulle være. I tillegg skulle jeg tro det egentlig burde være et nøkkelargument mot teisme, å forsøke å vise at et alternativt verdenssyn er mer plausible og sammenhengende, typ materialisme e.l.

Lenke til kommentar

For å si det mildt så driter jeg egentlig i om jeg står innmeldt. Så lenge det er andre som har meldt meg inn, betyr det ingenting.

Er det et problem for deg at jeg er innmeldt?

Klart det er et problem!!! Ser du i statistikken så er det 75% kristne her i landet, nettopp fordi folk som deg ikke gidder å ta seg bryet å melde seg ut.Fordi kirken kan skilte med så mange medlemmer så får de enorme overføringer fra staten, tror summen som blir overført BARE til kirkene, ca 1600 i tallet, er ca på en million på HVER av de kirkene, på toppen av det betaler du, igjennom skatten, for vedlikeholdet av disse kirkene som KOMMUNENE må betale for, utrolig nok. Og den norske kirken er god for rundt 350 MILLIARDER på bok, men det er deg og meg, fordi vi ikke gidder å melde oss ut og faktisk vise hvor få som faktisk tilber denne guden de tror bor i disse husene, som må betale gildet til de som faktisk gidder å sitte på benkene og mumle på søndager...

Og disse pengene er ikke engang prestelønn medregnet... Dette sluket av ignoranse og overtro driter du i at du støtter? Vel min venn, da har du heller ikke noen rett til å klage over galskapen som gulpes opp av kristne heller, du er faktisk med å betaler gildet deres....

Nå skal det nevnes at det å stå som medlem i DNK ikke krever noen aktiv innmeldning, de melder deg inn helt random og spør ikke før de gjør det. Har selv måttet mele meg ut av denne jukseklubben til jesus to ganger og regner egentlig med at jeg må gjøre det flere ganger, for du vet aldri når de finner det for godt å melde deg inn igjen... Ingen har helt oversikten og ingen bryr seg, men det støtter uten tvil ignoransen og intoleransens høyborg at folk ikke melder seg ut... Både økonomisk og statistisk, dessverre...

Tipper at hvis alle som føler de ikke har noe i DNK å gjøre meldte seg ut så ville det rett og slett smuldre bort av seg selv... Når de få kristne som er igjen måtte batela for overtroen sin selv...

Ser bare på sløseriet i de kretsene her jeg bor, der kirken er opplyst hele nattn imellom av en fire-fem enorme lyskilder som koster mer i strøm i løpet av et år en det koster å drive flere barnehager. Og for hva? Kirken er så stygg og dårlig vedlikeholdt at fuglene flyr opp ned over kirken (kommune folkene her har baller, de nekter å være med på å vedlikeholde kirken med kommunens penger rett og slett fordi kirken har et belegg på noe slikt som 0,2% av befolkningen i løpet av et år OG fordi kirkefondet, som bare øker og øker, aldri blir brukt på vedlikehold av noen kirker...)

Hvorfor i all verden skal den byggningen lyses opp? Hva f**n er tankene til disse folkene hen?

Skal vi få en slutt på dette totalt unyttige pengesløseriet så foreslår jeg at alle melder seg ut og la de som vil ha disse husene betale dem sjøl... På høy tid at de gjør det og ikke belemrer samfunnet med hobbyen sin...

Denne posten viser tydelig hvorfor det er så mye krig og elendighet opp gjennom historien.

Hat, missunnelse, faktafeil, påståelse, nedrakking og diskriminering mm.

Norge er et kristent land på lik linje som andre land er muslimske land.

Det at Norge tar i mot invandrere og noen har annen relgion vil ikke endre dette.

Den norske kirke blir i hovedsak finansiert over offentlige budsjetter.

Over statsbudsjettet blir det bevilget midler til prestetjenesten, virksomheten i de regionale - og sentralkirkelige råd, vedlikehold og restaurering av Nidarosdomen og tilskudd til ulike kirkelige organisasjoner og formål.

Over de kommunale budsjetter blir det bevilget midler til virksomheten i menighetene og i de lokale kirkelige organer (fellesrådene og menig­hetsrådene), herunder midler til drift og vedlikehold av kirker og kirkegårder. I tillegg blir det også overført midler fra avkastningen til Opplysningsvesenets fond til særskilte formål.

Utover dette er en betydelig del av den kirkelige virksomheten finansiert gjennom gaver.

Størrelsen på de samlede offentlige overføringene til Den norske kirke er avhengig av budsjettvedtakene som fattes av henholdsvis Stortinget og landets kommunestyrer.

Det er således ingen kirkeskatt i Norge i dag. Offentlige tilskudd til andre tros- og livssynssamfunn følger som en funksjon av bevilgningene til Den norske kirke målt per medlem.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kud/tema/kirke/kirkens_okonomi/fakta-om-kirkens-okonomi.html?id=448482

Ofte stilte spørsmål om den offentlige støtteordningen

- Hvor mye får dere i økonomisk støtte pr person?

De siste årene har samlet offentlig støtte ligget på rundt kr 800 pr medlem. Se over for mer informasjon.

- Hvem får min økonomiske støtte hvis jeg melder meg ut av Den norske kirke, men ikke inn i et annet tros- eller livssynssamfunn?

Den norske kirke (Dnk) mottar et budsjettert beløp, og ikke støtte per medlem. Det vil si at dersom du melder deg ut av Dnk, og inn i et annet tros- eller livssynssamfunn, vil Dnk motta det samme beløpet, men det tros- eller livssynssamfunnet du melder deg inn i kan kreve det samme beløpet per medlem som det blir dersom man deler det budsjetterte beløpet kirken mottar, på antall medlemmer de oppgir å ha.

- Går det an at ingen tros- eller livssynssamfunn mottar min økonomiske støtte?

Ja, dersom man melder seg ut og ikke er registrert som medlem i noe tros- eller livssynssamfunn, er det ingen tros- eller livssynssamfunn som mottar tilskudd fra stat og kommune for deg.

- Har vi kirkeskatt i Norge?

Nei, vi har ikke kirkeskatt. Du kan ikke velge å trekke fra på skatten hvis du ikke er medlem av et tros- eller livssynssamfunn.

http://www.human.no/Om-oss/Medlemskap/Offentlig-stotte/?index=2

Mao får kirken et budsjettert beløp, og andre trosamfunn får støtte basert på beregninger (ant medlemmer) basert på det budsjetterte beløpet.

Om alle meldte seg ut av kirken vil det budsjetterte beløpet være likt da det er snakk om en statskirke.

I den norske kirke begrunner medlemmene sitt medlemskap på følgende måte:

Medlemmene begrunner sitt medlemskap ulikt. For noen teller respekten for vår kristne tradisjon og kultur sterkest, mens det for andre bunner dette i et dypt personlig engasjement.

http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=230

Når det kommer til medlemstall og prosent av trosamfunn var det pr. 1. jan 2013:

Av dei 5 051 000 personane som var busette i Noreg 1. januar 2013, var 10,9 prosent medlemmer i trus- og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja (Dnk).

Medlemmer i trus- og livssynssamfunn som mottek offentleg stønad og er utanfor Den norske kyrkja, etter relgion/livssyn. 1. januar 2013:

2,5% - Annan relgion

2,9% - Buddhisme

22,0% - Islam

57,0% - Kristendom

15,7% - Livssyns samfunn

http://www.ssb.no/trosamf/

Så ihht statistikken det refereres til er det vel 89,1%, som er i statskirken og ut av de restrerende 10,9% er det 57% som er kristne. Så ca. 95% kristne i Norge, ikke 75%.

Lenke til kommentar

Du glupen? la meg minne om at i de synoptiske evangelier eter Jesus sjøl påskelammet, det er kun hos Johannes han er det.

Så hva blir det til? Hvem har rett?!

Johannes sier ikke at Jesus Kristus er påskelammet, han nevner overhode ikke påskemåltidet, Quetzalcoatl

Helt feil!

Både Paulus, Peter, Johannes og forfatteren av Hebreerbrevet ( nei, det var ikke Paulus) er enige om at jesusen er et offerlam.

"guds lam som bærer verdens synd, osv."

Lenke til kommentar

)

Selveste Newton med sin evolusjonsteori satt stille i denne båten av omsyn til konas følelser.

På hans tid var det store flertallet kristne kreasjonister i betydningen bokstavtolking av skapelseshistorien til 6 X 24 timer for noen få tusen år siden.

Kanskje litt drøyt å gi Newton æren for evolusjonsteorien?.

I aller høyeste grad.

På Newtons tid risikerte man dødsstraff om man ikke trodde på treenigheten.

Det var slik de tvangspåførte tro på folk, tro eller dø - hva velger du?

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Sludder!

Paulus er helt ute av synk med jesusen ved en hel rekke anledninger, og alle kan dokumenteres.

Langt i fra han forstod Jesus Kristus meget godt. For ikke å bli drept på stedet, måtte Jesus Kristus pakke inn sitt budskap i en rekke forskjellige metaforer og lignelser, som du i motsetning til Paulus ikke forstår.

Paulus er en analfabet hva jesusen angår.

Han har aldri hørt om bergpreika, vise menn, Josef, Maria, Betlehem, fristelser i ørkenen, Herodes barnemord, døperen, jesu dåp, helbredelser, fadervår, Nazaret, Galilea, Kapernaum, Maria Magdalena, Judas, Getsemane eller Golgata!

Paulus aner ikke hvilken jesus han vrøvler om!

Flavius Josephus nevner ca 18, men INGEN av dem er den evangeliske oppskrytte tullebukken kristninger ligger langflate i lortefaret etter.

Jesus eksisterer historisk ikke.

Kan jo tenkes at Paulus egentlig ikke skrev om Jesus, men om Zevs også.

Og at noen har oversatt tekstene hans å byttet Zevs med Jesus i stedet?

For jeg har nemmelig funnet ut at Paulus mange ganger siterer Filosofers hymner til Zevs ordrett...

Det aller meste som står i bibeltekster er "ripoff" fra eldre tekster, fra andre kulturer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du glupen? la meg minne om at i de synoptiske evangelier eter Jesus sjøl påskelammet, det er kun hos Johannes han er det.

Johannes sier ikke at Jesus Kristus er påskelammet, han nevner overhode ikke påskemåltidet, Quetzalcoatl

Helt feil!

Både Paulus, Peter, Johannes og forfatteren av Hebreerbrevet ( nei, det var ikke Paulus) er enige om at jesusen er et offerlam.

Han er "lammet" som ble ofret på korset, ikke lammet som ble ofret i tempelet (påskelammet)

Han ofret seg selv for hele verden, noe også alle kristne gjør med ham.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Helt feil!

Han er "lammet" som ble ofret på korset, ikke lammet som ble ofret i tempelet (påskelammet)

Jesusen ble aldri ofret i tempelet, du skjønner uekte jesuser ville ikke fått tilgang til dem.

Om du ikke er usedvanlig treig bør du få inn i knollen at INGEN bastarder kan valse inn i synagoger etter eget foregodtbefinnende.

Det som er så fint med dette er at bastarder som Jesus aldri ville fått tilgang i en synagoge.

Jødene hadde sterke renhetsregler, og jesusen var dessverre ikke i stand til å oppfylle dem.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Hvordan gjør de kristne det?

Så om man er kristen å dør så har man dødd for hele verden?

Gjennom å spise hans kropp og drikke hans blod blir de kristne "One Body One Spirit One Blood" med Jesus Kristus på korset, det er derfor Paulus sier "Jeg er korsfestet med Kristus" (Gal 2:19) og "Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham" (Rom 6:6)

Lenke til kommentar

Man ser jo det bare i denne debatten det, at ateister blant annet tror at Jesus gikk på vannet, men at de forklarer det med at han gikk på isen. (Is er vann....)

Ikke glem at når jeg sa det, så mente jeg ikke en hellig fyr som du kanskje tror.

Nei. Det var ikke den oppfatningen jeg fikk ;)

Men en helt vanlig mann som deg og meg og som het Jesus..et navn som ikke er uvanlig. Viktig å huske på dette. ;)

Klabert.=)
Lenke til kommentar

Ateister har det til felles at de ikke tror på noen form for overtro inklusive religioner.

Ellers har de neppe noe mer til felles enn eksempelvis frimerkesamlere eller trøndere.

Feil. De har kun det til felles at de ikke tror på noen Gud.

De kan ha alle mulige slags irrasjonelle meninger/synspunkter/religiøse livssyn for det... Det finnes ateister som tror på tarot-kort, healing, kornsirklenes magi osv...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjennom å spise hans kropp og drikke hans blod blir de kristne "One Body One Spirit One Blood" med Jesus Kristus på korset, det er derfor Paulus sier "Jeg er korsfestet med Kristus" (Gal 2:19) og "Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham" (Rom 6:6)

Hehe..jaja...hva skal man si... :p

Ikke glem at når jeg sa det, så mente jeg ikke en hellig fyr som du kanskje tror.

Nei. Det var ikke den oppfatningen jeg fikk ;)

Men en helt vanlig mann som deg og meg og som het Jesus..et navn som ikke er uvanlig. Viktig å huske på dette. ;)

Klabert.=)

Da er vi enig. :) For det var det jeg mente.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...