AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Noen ganger har jeg lagt meg litt sent etter en natt på byen eller en kveld med venner. Det skjer ikke ofte, men en gang i blant får jeg et slags mareritt rett etter jeg har lagt meg. Jeg sover da altså ikke helt, men opplever mye negative følelser i denne tilstanden. I motsetning til når jeg er våken, så greier jeg ikke å "styre" disse negative opplevelsene når jeg opplever dette. I denne tilstanden slapper jeg ikke av, og jeg tenker på ting jeg kunne gjort annerledes i repeat. F.eks. jeg kunne ha snakket mer, eller jeg kunne ha prøvd noe mer med den ene jenta på byen. Dette fortsetter da veldig mange ganger. Helt irrasjonelle tanker, ja. Jo mer jeg har tenkt at jeg MÅ gjøre et eller annet den kvelden og ikke får det til, jo oftere pleier jeg å oppleve dette. Noen som vet hva dette kan være? Det er sånt sett ikke et problem, men det hadde vært greit med litt mer kunnskap om dette. Anonymous poster hash: 5dc38...a5a Lenke til kommentar
Enka Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jo mer jeg har tenkt at jeg MÅ gjøre et eller annet den kvelden og ikke får det til, jo oftere pleier jeg å oppleve dette. Anonymous poster hash: 5dc38...a5a Tror du svarer på dette selv. Lenke til kommentar
PizzaPizza Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Høres ut som du prøver å analysere dagene dine i detaljer,med kun et negativt syn. Det er ikke lurt i lengden. Dette kan ofte føre til angst og etterhvert depresjon. I stedet for å tenke "dette kunne jeg gjort annerledes" burdedu kanskje lære av fortiden, og tenke "jeg er jeg, sånn vil det alltid være". Du burde kanskje innrømme at du ikke er perfekt, og ingen kan oppfattedeg som perfekt. Alle har både gode og dårlige sider. Sånn er det bare og sånn vil det alltid være. Prøv å gå videre fra fortiden. Ikke tenk for mye på noe som har skjedd. I stedet kan du prøve å leve dagene uten å forvente at x og y skjer. Skjer det så skjer det, skjer det ikke så skjer det en annen dag. Husk at en ny dag betyr nye muligheter. Du kan ikke forandre fortiden, men du kan alltid se lyst på fremtiden. Spis god mat (som for eksempel pizza), ta dagene som dem kommer og samtidig ta dagene rolig så vil du til slutt se at det blir lettere å hvile og leve. Prøv å tenke positivt før du legger deg (hva fint skjedde/ bra ting som skjedde den dagen etc.). Ikke bekymre deg for mye om livet, for verden er dynamisk (skiftende), ikke statisk (fast). Om du for eksempel besøker en bar en kveld klokken 22:00, er det ikke sikkert samme bartendere eller samme besøkende er der klokken 22:00 dagen etter. Konklusjon: Ta livet mer med ro, ikke bekymre deg for det som har skjedd. Prøv heller å lære av det som har skjedd og tenk på en mer positiv måte slik at både du selv og andre oppfatter deg som er mer selvsikker (men ikke arrogant) og en bedre person. Endret 27. januar 2014 av PizzaPizza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå