bapeape Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Leste en artikkel som hevdet at på et high end system ville i7 levere i underkant av 1% bedre enn i5 mens på et lowend snakket mann rundt 5% minns jeg. Dette gjalt ved gaming, hvilke programvare vil yte bedre med en sterkere prosessor? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hvis man skal rendre, så hjelper det ganske mye med HT, altså i7 i forhold til i5. Battlefield 4 drar også nytte av HT i multiplayer, så her er det også en fordel med i7. Generelt til gaming, så er det såpass få spill som drar nytte av HT at man ofte kan kjøpe en i5. Da sparer man også en tusing Vil man ha det beste, så velger man i7. Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Da ligger de jo kanskje litt i kortene at HT er noe som det kommer til og komme mere av da. da blir det kanskje dyrt og spare da hehe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Det stemmer Et annet spill som liker HT er faktisk Crysis 3. Da har jeg sett over 20% bedre ytelse enkelte steder i spillet med ht=on VS ht=off Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Kommer også ann på budsjettet til pcen. Man kjøper ikke i7 og 760/260x til samme maskin. Hjelper fint lite å ha kjempeCPU hvis det er skjermkortene som holder deg igjen. Trikset er å få minst mulig flaskehals Edit: Skal man streame en del er også i7 ønskelig, da streaming krever enormt mye av CPU. Endret 24. januar 2014 av Taake89 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 ARMA 3 liker ikke HTArma 3 liker ukkjw hardware... Det hjelper verken med 6 kjerner cpu eller flere skjermkort. Eneste som hjelper er høy cpu frekvens (les overklokking)Drittspill! Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) ARMA 3 liker ikke HTArma 3 liker ukkjw hardware... Det hjelper verken med 6 kjerner cpu eller flere skjermkort. Eneste som hjelper er høy cpu frekvens (les overklokking)Drittspill! I know, men slik har det vært med ALLE ARMA spill da, fordelen med ARMA 3 er at det faktisk ser bra ut motsetningen til ARMA2, Det er uttalling SVÆRE tråder på deres offisielle forum som omhandler dårlig optimalisering uten at det hjelper noe særlig, utviklerne skylder hver gang på begrenset spilelmotor (VR Engine) og tror at det er godt nok svar. Jeg får ca 30 FPS på Altis med ganske så nedgraderte grafikksetting, noe som får meg til å ikke engang prøve den nye Adapt oppdraget som nettopp har kommet. Åja, ikke la meg begynne på DayZ SA engang, der klarer jeg såvidt 30FPS i store byer med High Settings (og alt av rendring på Low/Disabled) Endret 26. januar 2014 av Bahamut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå