Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASUS AC66U - Oppsett av SSID

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feks:

er det slik at jeg har samme navn så vil:

- de enhetene som ikke kan koble til 5.0 koble seg automatisk til 2.4

- de enhetene som kan koble til 5.0 koble seg automatisk til 5.0

- og så evnt bytte til 2.4 om signalene blir for svake

Prøvde først med samme navn, men da var det vanskelig å se hvilket nett enheten koblet seg opp mot

Lenke til kommentar

Det gikk lett å få Routeren opp å gå. Bedre dekning på 2.4. 5.0 dekningen er bra og god nok, men nok noe dårligere enn 2.4 på forrige router. Alt i alt meget fornøyd.

Men - tenkte å legge til fast "adresse" til NASen (192.168.1.100), men det som skjedde er at jeg nå ikke får tilgang til UIet for Asus oppsett, får følgende feilmelding:

IE:

Innstillingene er blitt oppdatert. Websiden oppdateres.
IP-adressen eller portnummeret er blitt endret. Du kobles nå fra RT-AC66U.
For å oppnå tilgang til RT-AC66U-innstillingene må du koble til det trådløse nettverket igjen og bruke den oppdaterte IP-adressen og portnummeret.

Crome:

Denne siden kan ikke vises
  • Kontroller at nettadressen http://192.168.1.1 er riktig.
  • Søk etter siden med søkemotoren.
  • Oppdater siden om noen minutter.

Har restartet modem, NAS, Router og PC.

- Når jeg nå skiver 192.168.1.100 kommer jeg til NAS

- ipconfig /all gir DHCP server 192.168.1.1

Noen forlag til hvordan jeg kan få tilbake oppsettet?

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Du har ikke satt den opp som AP?

Prøv å tøm DNS cachen på PCen din - ipconfig /flushdns og restart routeren...

Når du kommer deg inn igjen, så oppdater firmware.. Sjekken i routeren gir deg ikke nødvendigvis korrekt svar på om du har siste tilgjengelige, så gå til Asus sine support sider og last ned og oppdater manuelt...

Eller vurder Merlin FW.. Er akkurat den samme og oppgraderes på samme måte, men Merlin har flere funksjoner og feilrettinger enn org. FW

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Fungerte ikke. Merkelig, det skjedde når jeg la inn fast 192.168.1.100 til NASen.

Får ta å resette Routeren, det bør hjelpe.

I Routeren fikk jeg beskjed om at jeg hadde siste firmware - skal oppdatere manualt som du sier- takk for tipset.

Mulig jeg ber deg om et par råd når jeg får tilgang til menyene igjen....

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

For å oppnå tilgang til RT-AC66U-innstillingene må du koble til det trådløse nettverket igjen og bruke den oppdaterte IP-adressen og portnummeret.

Denne meldingen får man vel når man endrer innstillinger for selve ruteren. Og det gjør man ikke for å sette fast IP på en NAS.... Hva gjorde du egentlig?

Lenke til kommentar

Resatte routeren og kom inn i menyen igjen---puh

Synspunkter på om "b/g protection" bør være enablet eller ei?

- jeg bruker Squeezebox som går på g, men ingen på b bruker jeg

Firmware var .979 er installert fra esken - har nå oppdatert til .2050. Men bør jeg gå for beta versjonen .2239, eller vente med den?

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Denne meldingen får man vel når man endrer innstillinger for selve ruteren. Og det gjør man ikke for å sette fast IP på en NAS.... Hva gjorde du egentlig?

Ser jeg gjorde en brøler: Jeg gikk på Administrasjon, System, og under Specified IP valgte jeg 192.168.1.100 (Synology NAS)

Har nå i stedet gått på: LAN, DHCP server, Manuelt tilordnet IP -> det bør funke bedre :)

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Må ikke sette IP adressen i NASen... Er bare å reservere den i routeren, som med alle andre klienter som er tilkoblet.. Har selv gjort det hos meg...;)

Er også lurere å sette fast IP adresse i routeren enn i NASen, da andre enheter kan få tildelt NASens IP adresse, hvis den er frakoblet lenge nok. selvfølgelig, og da blir det IP konflikt hvis NASen tilkobles LANet igjen mens den potensielle klienten har NASens IP adresse....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel da... Men det er bedre å sette fast IP i NAS-en framfor å prøve å sette den feil sted i ruteren... :p

Argumentet med at andre enheter kan få tildelt IP-adressen er litt dårlig når det gjelder NAS fordi vitsen med den er jo at den skal være på nettverket...

Lenke til kommentar
Javel da... Men det er bedre å sette fast IP i NAS-en framfor å prøve å sette den feil sted i ruteren... :p

He ja, det er helt sant! :rofl:

Argumentet med at andre enheter kan få tildelt IP-adressen er litt dårlig når det gjelder NAS fordi vitsen med den er jo at den skal være på nettverket...

Nei, for så lenge IP adressen ikke er reservert i routeren/DHCP serveren, så kan hvem som helst få NASens IP adresse når leasen går ut... Da hjelper det lite at IP adressen er lagt inn i NASen, hvis routeren har delt den ut til noen andre...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...