Gå til innhold

[Løst] Hovedkort eller CPU død?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Etter at jeg byttet kabinett vil ikke pcen min starte lenger.
Akkurat nå er det kun prosessor(i5-2500k) og ram-brikker(4 x 8GB hyperx black) som er koblet i hovdekortet (Maximus V formula).
Når jeg kobler til strømmen, lyser hovedkortet opp, men når jeg trykker på on-board start knappen så spinner viftene i 1/2 sekund før den stopper igjen. Hvis jeg nå prøver å trykke på start vil skjer det ikke noe i det hele tatt.

Er det noen som har noen råd? lurer på hovedkortet eller CPUen er død?
Eller kanskje det er noe annet som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått testet en annen strømforsyning. Ikke noe forskjell, skjer akkurat det samme. Har også testet forskjellige RAM posisjoner.

Kan det være at prosessoren har tatt kvelden?
Leste på et annet forum at det var en som hadde en død prosessor. Pcen hans startet opp, men han fikk ikke noe bilde på skjermen.

Lenke til kommentar

glemt å feste en spacer? har det noe å si da? Det skal jo i teorien funke fint om du bare legger alle delene på et bord og kobler dem sammen. (altså uten spacere)

eg lurer på om det er en spacer i det NYE kabinettet som kortslutter Hk :) - om du kansje ikke har sett 1?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette hovedkortet oppå en pappeske og kjøre det på den måten - da er du hvertfall HELT sikker på at det ikke er noe som kortslutter. Hvis det fortsatt responderer slik du beskriver er det noe som er dødt, og da antageligvis ikke strømforsyning. Har hatt døde CPUer og døde hovedkort som gir den type "feil", så vanskelig å si hva som er hva.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette hovedkortet oppå en pappeske og kjøre det på den måten - da er du hvertfall HELT sikker på at det ikke er noe som kortslutter. Hvis det fortsatt responderer slik du beskriver er det noe som er dødt, og da antageligvis ikke strømforsyning. Har hatt døde CPUer og døde hovedkort som gir den type "feil", så vanskelig å si hva som er hva.

Har prøvd alt nå, tilogmed testet om Hovedkortet gir noen POST. Ingen respons i det hele tatt. Antar at hovedkortet er dødt.

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...