vw3c Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hei. Har en passat 3c, 2007 tdi 4-motion. Har hatt MYE problemer med bilen, og nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med et problem. Verkstedet sier at "parkeringsvarmeren" (er dette webasto?) ligger inne med feilmelding konstant og må byttes. De sier ikke noe om hva feilen konkret er men at de kun bytter hele delen. Dette vil de ha 13500 kr for. Har ikke noe fjernstyring eller av/på knapp til denne. Den skal vist starte automatisk. Klok av skade, vet jeg at ikke alt de sier på dette vw-verkstedet trenger å være riktig, så derfor spør jeg her. Er det noen som vet om dette er noe som kan repareres og evt. hva feilen kan være? Råd og tips til hva jeg kan gjøre for å få denne kostnaden ned mottas med STOR takk! Lenke til kommentar
joka Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 webastoen låser seg hvis du har lite diesel på tanken... vw bytter varmeren for å fjerne det problemet.. med diagnosekabel kan du låse den opp selv, .. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page og prøv å unngå å kjøre med lite diesel på tanken. jepp, jeg har hatt det problemet selv på konebilen (passat 06) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Når det gjelder det med lite diesel på tanken skal forhandleren låse opp igjen webastoen. I de fleste tilfeller ellers er den bare sotet igjen, alt du trenger for å fikse finner du på ebay. Lenke til kommentar
vw3c Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Når det gjelder det med lite diesel på tanken skal forhandleren låse opp igjen webastoen. I de fleste tilfeller ellers er den bare sotet igjen, alt du trenger for å fikse finner du på ebay. Takk for svar. Ja jeg har også hørt at dette er det som ofte skjer. Er jo veldig merkelig da at forhandleren påstår at eneste utvei er å bytte hele greia... Finnes det noen "oppskrift" et sted på hvordan man går frem for å gjøre dette selv? Lenke til kommentar
vw3c Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 webastoen låser seg hvis du har lite diesel på tanken... vw bytter varmeren for å fjerne det problemet.. med diagnosekabel kan du låse den opp selv, .. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page og prøv å unngå å kjøre med lite diesel på tanken. jepp, jeg har hatt det problemet selv på konebilen (passat 06) Takker for svar. Har ikke hatt noe særlig under kvart tank i det siste. Det er egentlig svært sjelden jeg kjører på under kvart tank. Må man ha diagnoseverktøy da eller kan man laste ned programmer til egen pc? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 webastoen låser seg hvis du har lite diesel på tanken... vw bytter varmeren for å fjerne det problemet.. med diagnosekabel kan du låse den opp selv, .. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page og prøv å unngå å kjøre med lite diesel på tanken. jepp, jeg har hatt det problemet selv på konebilen (passat 06) Jeg har også vært borti at Webasto har låst seg (tror det var sot den slo ut på), men er det altså slik at den ikke vil resette seg selv etter en tid (når nivået igjen er over grensen) hvis det bare var mangel på drivstoff? Bar spør fordi jeg isåfall syns det er litt rart jeg ikke har hatt mer trøbbel med dette, men kan jo ha hatt flaks, evnt at det varierer med eksakt bilmodell...? 1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Må man ha diagnoseverktøy da eller kan man laste ned programmer til egen pc? Programvaren (VCDS VAG-COM) kan du laste ned fra siden Joka linket til (Ross-Tech).Her: http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Andre kan nok bedre svare på hvilken kabel du bør ha. Jeg har full-versjonen hvor lisensen er i kabelen, men antar du er ute etter en rimeligere løsning og VCDS-lite. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 webastoen låser seg hvis du har lite diesel på tanken... vw bytter varmeren for å fjerne det problemet.. med diagnosekabel kan du låse den opp selv, .. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page og prøv å unngå å kjøre med lite diesel på tanken. jepp, jeg har hatt det problemet selv på konebilen (passat 06) Jeg har også vært borti at Webasto har låst seg (tror det var sot den slo ut på), men er det altså slik at den ikke vil resette seg selv etter en tid (når nivået igjen er over grensen) hvis det bare var mangel på drivstoff? Bar spør fordi jeg isåfall syns det er litt rart jeg ikke har hatt mer trøbbel med dette, men kan jo ha hatt flaks, evnt at det varierer med eksakt bilmodell...? er visst noen som ikke resetter seg, og møller bytter hele varmeren.. hvilke modeller det gjelder vet jeg ikke.. konebilen resatte seg ikke, jeg måtte endre noen parametere for å få slettet feilkoden. 02251 - Heater Unit Locked 02251 - Heater Unit Locked Possible Symptoms Heater not working Heater Module refuses to clear Fault Codes Possible Causes Fuel Level low Possible Solutions When found in Aux Heater module of VW Touareg (7L), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes. When found in Aux Heater module of VW Touran (1T, and similar models), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes. When found in Aux Heater module of VW Transporter (7H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes. When found in Aux Heater module of Audi A8 (4E), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 007, then clear husker ikke helt men en av de"kodene" fungerte på konas passat... en arbeidskollega fikk byttet varmeren på garanti på en tiguan.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Må man ha diagnoseverktøy da eller kan man laste ned programmer til egen pc? Programvaren (VCDS VAG-COM) kan du laste ned fra siden Joka linket til (Ross-Tech).Her: http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Andre kan nok bedre svare på hvilken kabel du bør ha. Jeg har full-versjonen hvor lisensen er i kabelen, men antar du er ute etter en rimeligere løsning og VCDS-lite. passat 3c har canbus, og vcds-lite vil ikke fungere.. jeg har også fullversjonen.. kjøpt her: http://www.vag-com.se vcds (svensk versjon) inneholder en del "label" filer på biler som ikke er solgt i usa. jeg har innstallert både engelsk og norsk svensk versjon på min pc edit: skrivefeil Endret 25. januar 2014 av joka Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 er visst noen som ikke resetter seg, og møller bytter hele varmeren.. hvilke modeller det gjelder vet jeg ikke.. konebilen resatte seg ikke, jeg måtte endre noen parametere for å få slettet feilkoden. 02251 - Heater Unit Locked Det høres jo ikke helt bra ut. Har vært gjennom den samme opplåsnings-prosedyren du nevner (feilkode lar seg ikke slette) et par ganger ,men da har det som nevnt vært flere feil enn bare "low fuel". En Caddy hadde lekkasje i diesel tilførselrør, og den andre tror jeg var sot. Uansett er det ille hvis Møller har byttet uten at det finnes andre feil, og på modeller som har varmeren integrert i canbus skulle det jo ikke være noen heksekunst å få systemet til å oppheve sperre og gjøre noen nye startforsøk etter at "low-fuel" har vært borte en liten stund. Men takk for info. Programvaren (VCDS VAG-COM) kan du laste ned fra siden Joka linket til (Ross-Tech).Her: http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Andre kan nok bedre svare på hvilken kabel du bør ha. Jeg har full-versjonen hvor lisensen er i kabelen, men antar du er ute etter en rimeligere løsning og VCDS-lite. passat 3c har canbus, og vcds-lite vil ikke fungere.. jeg har også fullversjonen.. kjøpt her: http://www.vag-com.se vcds (svensk versjon) inneholder en del "label" filer på biler som ikke er solgt i usa. jeg har innstallert både engelsk og norsk svensk versjon på min pc edit: skrivefeil Jeg skjønner. Han kan vel kanskje bruke den litt rimeligere "micro-can" varianten da? På den annen side er det muligens like greit å legge på litt til og få støtte for mye flere biler. Det du skriver om svensk VCDS var interessant (og nytt for meg). Jeg kjøpte først fullversjon i norsk nettbutikk, men fikk noe som ikke virket, (og som jeg mistenker var noe pirat-greier, til full pris), så etter en del styr endte jeg med å kjøpe rett fra Ross-Tech USA. Har brukt den på en haug med biler, og foretrekker forsåvidt engelsk, men har stusset litt ved at det mangler label-fil for akkurat motor på min privat-bil. Audi 1,8T 163 hk BFB er ikke akkurat uvanlig i Norge. Kan jeg også laste ned svensk versjon, eller er det kun for de som kjøpte svensk? Vet du eventuelt om du har lbl for 1,8T-BFB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå