Tullballj Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Jeg har en 2010 modell golf 2,0tdi 4motion highline. Meget fornøyd med bilen, men har lenge vurdert en elektrisk bil. Kjører mye og det skal også komme flere bomstasjoner her slik at det blir dyrere i mnd for meg. Bruker mellom 2000 og 2500kr i mnd på drivstoff og Bom. Når den nye bommen kommer blir det 500kr ekstra. Vedlikehold og låneutgifter kommer utenom. Hvis jeg kjøper meg en BMW i3 med utstyr til totalt 320000kr og 70.000 i innskudd blir det 4211kr i mnd neste 6 år i min bank. Det syns jeg ikke er så ille. Problemstillingene er imidlertid hva gjør jeg med min bil? Jeg har ikke lyst å sitte med to biler for til sammen nesten 500000kr alene. Vil ikke bruke alt for mye på bil heller. Det jeg tenker på er å kjøpe elbilen og eventuelt lease en grei bil. Sett på en mini clubman med 4x4 til 2500kr mnd og 25000 i innskudd. 2 års avtale. Bilen jeg har nå betaler jeg 3800 i mnd for og har 5,5 år igjen. 173000 i rest. Med bom og diesel og lån koster den meg rundt 6500 i mnd. Det blir 6700kr i mnd pluss en 1000 lapp i forsikring for leasing bilen og elbilen. Da har jeg en bil jeg kan bruke på langtur og en elbil til hverdags. Driftsutgiftene på leaeingbilen kommer til å bli lave pga elbilen blir primærbilen. Jeg lurer også på om det lønner seg å ta bilen min som innbytte bil hos jæger og om hva det koster å få en bilmegler/firma til å selge bilen for seg? Svarer det seg eventuelt å beholde golfen og kjøpe en elbil? Eller bør jeg satse på en billigere bruktbil som bil 2 på langtur? Trenger såfall en bil som er god på vinterføre da jeg kjører mye over fjellet og den må ha grei plass, ikke mindre enn golfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå