Gå til innhold

Hastighet på raid?

Arve28

Anbefalte innlegg

Har 2 stk WD Black 2TB som er satt i Raid0. og jeg har 2 stk WD RED 3TB satt i Raid0.

Når jeg tar en mappe med raw bilder på ca 30mb pr bilde. Kopierer fra 3+3TB raiden til en annen mappe på ramme disker. Får jeg en hastighet på 40mb/s.

Tar jeg en mp4 fil på 3,8GB så får jeg en hastighet på 60mb/s.

Kopierer jeg samme 3,8GB fil over til 2+2TB diskene så får jeg en hastighet på 93mb/s.

Dette virker jo veldig lite. Mener jeg ar sett at WD red 3TB alene klarer 143mb/s. I raid0 burde den klart mye mere?

Windows 7 64 bit, 12GB ram i7-920 cpu. Gigabyte GA-E58-U5 hovedkort.

Hvilken fart får dere?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er rart?

Kopiering av en stor fil går raskere enn mange små.

Kopiering fra/til samme disk går tregere enn kopiering mellom disker. (lese/skrive hodene kan bare være et sted samtidig)

WD red er vel ikke heller av av de raskeste til bruk i Raid oppsett i en PC da de er designet for NAS bruk;

http://community.wd.com/t5/Desktop-Mobile-Drives/Poor-RAID-0-and-5-performance-on-WD-Red-drives/td-p/533025

Lenke til kommentar

EX58-UD5 har Intel raid kontroller innebygget.

Tanken er å få Lightroom 5 til å gå enda litt bedre. Ved at bildene kommer enda fortere frem.
+ videoredigering i Adobe Premiere pro CC treger fart.

Når jeg kopierte 3,8GB mp4 fila fra 3+3TB til 2+2TB raidet fikk jeg en fart på 93mb/s. Mens samme fil fra 2+2TB til 3+3TB lå på 123mb/s.
Er dette bra hastighet eller burde den vært mye høyere.

På 3+3TB diskene er det en WD Red 3TB og en Seagate 7200rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...