Mypro Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Driver med deling av foldere og støter på en sak jeg ikke klarer å få til. Hvis jeg har en folder som er delt med kun lesetilgang, kan jeg på noen måte tilegne skrivetilgang på en eller flere av underkatalogene? Vet seff at jeg kan lage egne share´s på disse men det ville vært ryddigere hvis dette gikk an. Noen her som kjenner til dette? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Ja det går.. :smile: Da vil jeg anbefalle deg å convertere disken til ntfs, hvis du ikke har dette fra før (det går nemlig ikke uten). Del folderen med full tilgang, med ntfs så kan du sette rettigheter på filsystemet (det er det som skal til). Når du har fått delt folderen bare rediger rettighetene til filsystemet ditt etter behov. Det kan du gjøre på egenskaper på folderen du vil endre sikkerhet på. Jeg tror det er lurt at du setter dette opp før du deler den. Det er nemlig satt "full tilgang" som default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå