Maxi1234 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Hei.Jeg tenkte å koble til en ekstra harddisk som KUN skal brukes til musikkproduksjon, og denne skal IKKE være tilkoblet internett.Den harddisken som sitter i fra før blir brukt til internett...surfing, mail, facebook osv.Inntil nå har jeg byttet på å koble til fysisk mellom disse harddiskene for å bruke hver og en av dem, men det blir for tungvint.Derfor lurer jeg på følgende:Den harddisken jeg bruker til nettbruk, har jeg antivirus på. Men når jeg skal bruke den disken jeg bruker til musikk, ønsker jeg ikke at antivirusen skal være aktiv. Om jeg veksler på oppstarten på disse via BIOS, vil da antivirusetprogrammet fra den ene harddisken blande seg borti harddisk 2 når den første er koblet vekk i BIOS? Begge harddiskene spinner jo rundt, og jeg har jo tilgang til den første selv om jeg bruker musikkdisken.Er det noe dere ikke forstår utifra forklaringen min, så bare spør. Edit: Og når jeg bruker harddisk nr 1 (til nettbruk), så vil jeg ikke at AVG skal sjekke musikkdisken.AVG skal altså KUN passe på C: og IKKE D: Endret 24. januar 2014 av Knut A. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Det er vel da bare å konfigurere antivirusprogrammet. Man kan som regel ekskludere filer og foldere fra scanning. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Det er vel da bare å konfigurere antivirusprogrammet. Man kan som regel ekskludere filer og foldere fra scanning. Det er bare det at jeg ikke finner denne funksjonen i AVG. Skulle gjerne fått eksludert hele harddisk D: Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Har aldri forstått meg på slike løsninger. Kjør alt fra samme OS drit i å bytte oppstartdisk. Lagre musikk på Disk D: og kjør OS fra Disk C:Er du redd for virus last ned 2-3 antivirusprogram som ikke står å kjører hele tiden, feks Spybot, Malware Bytes osv. Sett i gang disse fra tid til annen manuelt og eventuelt kun kjør det på C disken.funker uansett OS, om du kjører Linux, Mac eller Windows. alle har nettlesere ^^ Endret 24. januar 2014 av Sprokket Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Har aldri forstått meg på slike løsninger. Kjør alt fra samme OS drit i å bytte oppstartdisk. Lagre musikk på Disk D: og kjør OS fra Disk C: Jeg har så mange GB plugins osv i tillegg til programmer, så det blir ikke aktuellt å installere på nytt på C-disken. Og det er jo heller ikke løsningen jeg er ute etter. Jeg er ikke redd for virus, men jeg er interessert i å kjøre musikkdisken UTEN antivirus siden disken aldri er på nett uansett. Jeg vil ha en rein disk KUN med de programmene/plugins jeg bruker. Ikke noe annet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Det er bare det at jeg ikke finner denne funksjonen i AVG. Bruker ikke AVG, men fant dette: http://www.avg.com/us-en/faq.num-5190 Ser dog ikke problemet i at antivirusprogrammet kan se denne disken. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Det er bare det at jeg ikke finner denne funksjonen i AVG. Bruker ikke AVG, men fant dette: http://www.avg.com/us-en/faq.num-5190 Ser dog ikke problemet i at antivirusprogrammet kan se denne disken. Fant funksjonen..dog ikke på samme sted som forklaringen i linken. Så da er det løst. Grunnen til at jeg ikke vil ha AVG til å sjekke den disken er at det ene programmet (som faktisk er kjøpt fysisk i butikk og er lovlig) + et par plugins som også er lovlige, har en tendens til å miste flere filer fordi AVG tar det for å være noe snusk i dem. Sånn typisk om man har testet et piratprogram osv. Samme greie får jeg på disse, til tross for at det IKKE er piratfiler. Av frykt for at det skal skje med flere filer, vil jeg kutte ut AVG-sjekk på den disken. Sist gang var det flere filer som var fjernet og det var et strev å finne ut hvilke plugins osv som ikke funket lenger. Blir gjerne mye jobb når man har mange filer. De fantes heller ikke i karantene. Og siden denne disken ikke er på nett, er det like greit å kutte ut hele avg på den. That's the reason. Endret 24. januar 2014 av Knut A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå