krøllas Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hei, jeg kjøpte en bærbar PC med windows 8. Kan ikke huske at jeg tastet inn noen produktnøkkel når jeg installerte windows første gangen. Og har lest at windows 8 kommer integreret i bios. Nå har jeg fått tak i windows 8 pro fra en kamerat og vil installere det, men fortsatt ha mulighet til å installere basic hvis jeg vil det senere. Hvordan finner jeg da min produkt nøkkel for å kunne gjøre dette? Internett forteller meg at den skal være på et klistremerke på PC-en, dette er ikke tilfellet med windows 8 tror jeg... Takk for hjelp! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Har du sett under pcen ? Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Koden er lagret i bios. men du kan å bruke http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.htmlfor å hente den fram. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 På mange nye PCer så står produktnøkkel-klistremerke under batteriet, men ja - det hentes ofte ut fra BIOS når du installerer så du slipper å finne det frem. Lenke til kommentar
krøllas Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 jupp jeg har sett under PC-en, er ikke der Så den eneste måten å hente den fram på er å bruke en key finder? Er det da 100% sikkert at jeg får den riktige koden? er dette eneste mulighet? takk! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 jupp jeg har sett under PC-en, er ikke der Så den eneste måten å hente den fram på er å bruke en key finder? Er det da 100% sikkert at jeg får den riktige koden? er dette eneste mulighet? Men har du sett under batteriet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Men... ...den som er på pcen og i bios er ikke gyldig for annet enn windows 8. Installere windows 8 Pro krever egen nøkkel. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 jeg kjøpte en bærbar PC med windows 8. Kan ikke huske at jeg tastet inn noen produktnøkkel når jeg installerte windows første gangen. Og har lest at windows 8 kommer integreret i bios. Internett forteller meg at den skal være på et klistremerke på PC-en, dette er ikke tilfellet med windows 8 tror jeg... Det stemmer som flere påpeker at det ikke lenger brukes et klistremerke med produktnøkkelen. Fom. Windows 8 ligger lisensen i BIOS/UEFI. ...Nå har jeg fått tak i windows 8 pro fra en kamerat... Definér "fått tak i"? Har du en egen produktnøkkel du kan aktivere med? Og hva er det Pro-versjonen har som du trenger? Her en sammenligning mellom Core og Pro. Hvis du skal oppgradere fra Core til Pro er den beste måten å kjøpe en "Pro Pack". Du kjøper et produktnøkkelkort, taster inn denne i Windows 8 Core, restarter og kjører da Windows 8 Pro. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Er vel nokså åpentlyst at han planlegger å bruke en piratkopi av Pro, og derfor lurer på om ting går bra om han må legge tilbake core versjonen. Er nokså sikker på at trådstarter er veldig klar over at Pro ikke vil fungere med core nøkkelen i Bios. Men som svar på hva han spør om: men fortsatt ha mulighet til å installere basic hvis jeg vil det senere. Hvordan finner jeg da min produkt nøkkel for å kunne gjøre dette? Du trenger ikke å finne noen nøkkel. Installerer du "basic"/core versjonen så aktiverer den automatisk med nøkkelen i BIOS. Lettere kan det ikke bli. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå