Gå til innhold

Lydkort for Innspilling av musikk til pc (bærbar) Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei 8)

En kompis av meg skal ha et nytt lydkort med mulighet for audio inn til sin bærbare pc.

Han skal i utgangspunktet kunne spille Bassgitar og mixe sanger/musikk som han kan kjøre inn på datamaskinen, og han trenger hjelp med å finne det rette kortet for slik bruk.

Om noen har noen tips og/eller erfaringer så sleng på en kommentar.

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i ferd med å kjøpe lydkort til min bærbare, og har havna på M-audio Firewire 4-10. Det ligger på fem tusen i Norge, men med litt tysklandimport, skal det gå an å få det ned en del. Det er to micpreamper på det, pluss midi. Latencymessig er det ganske bra pga firewiretilkoblinga.

Jeg har sjekka litt rundt i det siste, og har funnet ut at enten så mangler kortene midi, eller så mangler micpreamp. Så det er klart, hvis man ikke trenger noe av det, så er det flere muligheter, gjerne til rundt to lapper. M-audio har flere usbkort, og det fins flere fabrikanter med bra løsninger, bl a har dte kommet et kort med USB2. Usb1 er ikke raskt nok til å ta opp mange spor samtidig, uten en viss latency. Sjekk ut www.procom.no , der er det mye

Jacob

Lenke til kommentar

Stikk innom www.sound1.no og sjekk tilbudene på forsiden (Echo kortene). Du har alltids 14 dagers returrett om du ikke er fornøyd med varen når du kjøper per postordre. Når det er sagt, er jeg bare glimrende fornøyd med alt når det gjelder Sound1 (Mario's Musikk). Kjempeservice og topp priser, til tider tåpelig lave. Som de Jackson gitarene.. hadde jeg bare hatt litt til overs nå, ville jeg kjøpt en av dem på flekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...