ATWindsor Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 "Gaider tror mange spillere er såpass glad i denne delen av spillene deres at de rett og slett ikke ville kjøpt et BioWare-spill som ikke inneholdt muligheter for romantikk" Well i never...Hvem er disse folka? Personer som elsker klisjeer, flaue scener, bli dratt ut av handlingen, muligheten for å se puppene til en blå dame? Ungdommer, sikkert. Eller samme folka som liker all den totalt unødvendige nakenheten i Game of Thrones. Hva får deg til å tro det? AtW Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Det er vel ofte ungdommer i puberteten som stereotypisk sett er mest "barnslige" når det kommer til kropp og seksualitet, er det ikke? Mass Effect sin fremgangsmåte når det kommer til "romantikk" er svært barnslig. Det utvikles egentlig veldig lite. Man går opp til en person og spør om denne personen vil ha sex med en gjennom noen spørsmål og kommentarer. Endret 26. januar 2014 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det er vel ofte ungdommer i puberteten som stereotypisk sett er mest "barnslige" når det kommer til kropp og seksualitet, er det ikke? Mass Effect sin fremgangsmåte når det kommer til "romantikk" er svært barnslig. Det utvikles egentlig veldig lite. Man går opp til en person og spør om denne personen vil ha sex med en gjennom noen spørsmål og kommentarer. Joda, jeg er bare usikker på om denne barnsligheten manifisterer seg i ønske romanser. Jeg tror ikke det sånn, fjortisser liker ting som gears of war o.l. Jeg tror ikke akkurat romantiske muligheter er noe som er det viktigste for denne aldersgruppa. Jeg tror rett og slett din påstand er skivebom, selv om man det er forbedringspotensial i hvordan det gjennomføres. AtW Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Mass Effect er ganske lette actionspill, la oss ikke tro noe annet enn det. De er ikke dype, tidkrevende spill som utålmodige ungdommer ikke klarer å sette seg ned med. Faktisk appellerer de i høy grad til ungdommer, og disse "romansene" er perfekte eksempler på dette. Denne romantikken forekommer i noen få talte setninger som man kan skippe om man vil, og man kan aldri utvikle romantikken lenger enn spillet lar en gjøre. Man kommer til et visst punkt i spillet hvor man kan begynne å invitere en av kameratene inn i ens egen lugar. Og så farer det løs med en sex-scene. Så det er egentlig ikke snakk om romanse i det hele tatt. Det er snakk om cheesy, teit sex som følge av noen lineære steg som utvikleren har uttegnet for spillerne, som de enten må følge slavisk eller droppe helt. Det finnes ikke forbedringspotensial. De har startet helt bak mål. De må kaste hele ideen i søpla og starte på nytt, fordi om dette er hva de tror er realistisk romanse (eller noen form for romanse), så tar de feil. Endret 26. januar 2014 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Mass Effect er ganske lette actionspill, la oss ikke tro noe annet enn det. De er ikke dype, tidkrevende spill som utålmodige ungdommer ikke klarer å sette seg ned med. Faktisk appellerer de i høy grad til ungdommer, og disse "romansene" er perfekte eksempler på dette. Denne romantikken forekommer i noen få talte setninger som man kan skippe om man vil, og man kan aldri utvikle romantikken lenger enn spillet lar en gjøre. Man kommer til et visst punkt i spillet hvor man kan begynne å invitere en av kameratene inn i ens egen lugar. Og så farer det løs med en sex-scene. Så det er egentlig ikke snakk om romanse i det hele tatt. Det er snakk om cheesy, teit sex. Det finnes ikke forbedringspotensial. De har startet helt bak mål. De må kaste hele ideen i søpla og starte på nytt, fordi om dette er hva de tror er realistisk romanse (eller noen form for romanse), så tar de feil. Er det noen som har sagt at rollespill ikke er noe ungdommer makter å sette seg ned med? De fleste spill finnes det ungdommer som spiller det, spørsmålet er om det appellerer relativt sett mer til ungdommer, altså om slikt appeller mer til ikke-ungdommer. Man kan ikke utvikle noe som helst av dialog lengre enn spillet lar deg gjøre i rollespill, det er ett av begrensingene i slike spil. Eller er det ikke spesielt representativt å si at det "noen få talte setninger", når det er snakk om folk som man har jevnlig hatt kontakt med over tid. Man kan sikkert si at mine romantiske framstøt har bestått av "noen få talte setninger" også om man kun tar med når man ber noen på date. Jeg sier ikke at spillene ikke har noen forbedringspotensial på dette, det har de. Men jeg er uenig i at dette er noe som appellerer spesielt til ungdommer. Snarere tvert imot, jeg tør vedde på at unge menn er i snitt mere kritisk til romansene i slike spill enn andre grupper, dette underbygges ytterliggere av at endel hisser seg opp over at det finnes homofile romanser. Tja, kjemperealistisk er det ikke, men jeg synes allikevel det er en kritikk som ikke fortjener å være så sterk, for det første, som tidligere nevnt, så er ikke folk så ekstremt kritiske på partnere som man liker å tro, om man har som jobb å reise rundt i universet og være i fare hele tiden, og reiser med enn liten gruppe mennesker så er romanser noe som svært sannsynlig oppstår. Det er også vanskelig å se hvordan dette er mindre realistisk enn feks action-scene i spillet. AtW 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå