Flakkmeister Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Det blir uansett ikke tilsvarende lyd når "gaming-utgaven" har et fattig onboard lydkort, mot f.eks et Asus Xonar. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Man bruker jo bra lydkort uansett om det er gaming headsett eller ei. Jeg har ikkje tatt ut usb lydkortet av plasten engang på mitt 1339 Lenke til kommentar
code Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Man bruker jo bra lydkort uansett om det er gaming headsett eller ei. Jeg har ikkje tatt ut usb lydkortet av plasten engang på mitt 1339 Det er ikke alltid like riktig, veldig mange gaming headset bruker USB, og kommer med innebygget lydkort. Ser den at du har stort ønske om å kjøpe noe med innebygget mikrofon, men da blir jo fort headsettet 1000kr dyrere enn hva du kunne fått det for, hvis du gikk til innkjøp på dt770 og mod/mic eller modet litt på headsetet selv som vist i denne tråden: http://imgur.com/gallery/bKU4H kunne du jo tross alt fått samme resultat lydmessigst for en betydelig billigere penge. Eneste jeg prøver å komme frem til her er at det finnes ofte billigere metoder om man kan mod'e litt selv. Hvis man i tillegg til å kjøpe 1339 ikke skal bruke lydkortet så må man kanskje også legge til 500kr for pakken, og prisen totalt blir over 3000kr istedet for ~1700-1900kr. Endret 5. februar 2014 av Ares NOR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hvor får man kjøpt den micen og kabelen? Lenke til kommentar
code Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Hvor får man kjøpt den micen og kabelen? Mikrofon brukt i akkurat det eksemplet er Creative Fatality Gaming Headset og koster cirka 200kr. Akkurat hvilken kabel som blir brukt vet jeg ikke, men man finner 3,5 minijack forlengelsesabel til 20-30kr på nett. Multicom har en til 75kr men er 5m lang. Finnes sikkert masse moro man kan gjøre, en løsning er jo denne: http://www.clasohlson.com/no/VoIP-mikrofon/38-3110 Sikker ikke mikrofon i særlig kvalitet, men men. Hvis man er litt praktisk orientert kan man også skru ut mikrofonen som følger med mange andre headset, og mod'e litt. Endret 5. februar 2014 av Ares NOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå