Gå til innhold

Nytt premium gamingheadset!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke dette til?

Hvor viktig er det med mikrofon festet til hodetelefonene, evt. har du mulighet til å kjøpe separat mikrofon. Hvis du ønsker best lydkvalitet for pengene går du for typisk "musikk" hodetelefoner. Til den prisen du nevner er vel DT770 et typisk sett hodetelefoner å anbefale, om de selges på El-kjøp er en annen sak. Men det er mye å velge mellom.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

MMX300

Er ikke så sikker på at jeg vil kalle det premium, men dårlig er det i hvert fall ikke.

Er virkelig mmx300 verdt pengene? (Har ikke prøvd mic eller lydkortet)

For meg virker det som å kjøpe dt770 med en separat mikrofon er mere lønnsom.

Så fall med tanke på hvor mye negativt jeg har lest om usb-lydkortet som følger med i pakken.

I utgangspunktet så skal mikrofon og lydkort ha en verdi på rundt 1,400kr. Vil tro at du får bedre løsninger om du kjøper hodetelefoner/mikrofon/lydkort separat?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Tja, for å si det sånn: Jeg er vandt til å bruke hjemmekinoanlegget til gaming når PCen står i stua, men det er litt upraktisk når man trenger en mic i tillegg. Derfor trenger jeg et godt headset, og muligheten for surroundlyd hadde jo vært å foretrekke.

Når det er sagt, er det vel svært få som har 5 eller 7 elementer/drivere, og om man spiller noe som støtter kun 2.0 i et slikt headset blir vel lyden rimelig mager vil jeg tro? Så ser jeg mange har kun 2 drivere, og har virtuell surround. Mine erfaringer med virtuell surround på andre områder er helt elendig. Så er vel litt usikker på hva jeg bør gjøre her.

Lenke til kommentar

Tja, for å si det sånn: Jeg er vandt til å bruke hjemmekinoanlegget til gaming når PCen står i stua, men det er litt upraktisk når man trenger en mic i tillegg. Derfor trenger jeg et godt headset, og muligheten for surroundlyd hadde jo vært å foretrekke.

Når det er sagt, er det vel svært få som har 5 eller 7 elementer/drivere, og om man spiller noe som støtter kun 2.0 i et slikt headset blir vel lyden rimelig mager vil jeg tro? Så ser jeg mange har kun 2 drivere, og har virtuell surround. Mine erfaringer med virtuell surround på andre områder er helt elendig. Så er vel litt usikker på hva jeg bør gjøre her.

Disse headsetene med med 5/7 drivere i klokkene er ikke noe å skryte av. Det er rett å slett sånn at mange små/dårligere drivere produserer dårligere lyd enn 2 store og gode drivere greier å produsere. Man ser også at de fleste gaming bedriftene som steelseries/turtlebeach/qpad/razer starter nå å gå tilbake til stereo headset.

Hvis jeg ikke surrer noe veldig så er også Astro Stereo headset som bruker simulert surround.

Hvis man ikke ønsker å kjøpe separat mikrofon, som f.esk zalman mic, mod mic eller bordmikrofon så finnes det andre løsninger, men disse er som regel litt overpriset iforhold til hva de koster, sammenligner man med hodetelefoner uten mikrofon. Eksempler på disse er Sennheiser PC 360 Game, og Beyerdynamic MMX 300.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Kjøper man f.eks et Qpad 1339 (samme som mmx300) til 2500kr, så kommer det til å holde i mange år. Dette er veldig robust og har bra lyd. Microfonen er også veldig bra. Når det i tillegg har god passiv demping for lyder utenfra, gjør at dette er et veldig bra gamingheadsett.

Hvis man har dette headsettet i f.eks 5 år, så er det ikkje mye penger per år :)

Har selv qpad 1339 (32 ohm) og Beyer dynamic dt770 pr 80ohm. Dt770 pro har jeg hatt siden 2006! og er like bra den dag i dag. Bruker denne mest til å høre musikk på portable ting etter at jeg kjøpte 1339 for noen år siden.

Ellers synes jeg Astro A40 er bra med micamp :)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=375364

Lenke til kommentar

Pussig at dere nevner de over her, for har snoket på MMX 300 og DT 770 ei stund nå :) Greia er at jeg vil gjerne ha det i morra :p Jeg bor rett ved komplett. Har et webcam jeg kan bruke som nødmic til jeg finner noe annet om jeg går for DT770 og et dedikert lydkort, men burde jeg heller være tålmodig og bestille et MMX 300/qpad?

Lenke til kommentar

Pussig at dere nevner de over her, for har snoket på MMX 300 og DT 770 ei stund nå :) Greia er at jeg vil gjerne ha det i morra :p Jeg bor rett ved komplett. Har et webcam jeg kan bruke som nødmic til jeg finner noe annet om jeg går for DT770 og et dedikert lydkort, men burde jeg heller være tålmodig og bestille et MMX 300/qpad?

Bestill DT770 du. :)

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg du får mest for pengene ved å kjøpe DT770 også en ekstern mikrofon.

Som nevnt tidligere er Qpad 1339 = MMX300 = DT770(32ohm) + boom mic. Qpad/MMX300 har en pris på rundt 2,500 kr, og DT770 kan du få til 1200-1300kr. Dette betyr du har 1200-1300 kroner ekstra til lydkort og mikrofon. Skal sies at mikrofonen til mmx300 får skryt, men det får ikke lydkortet. Jeg tror man får bedre setup ved å kjøpe alt separat.

Det finnes også andre hodetelefoner rundt samme pris som er gode. Men det kan være greit å vite hva du prioriterer, soundstage/mids/high/lows etc. Ønsker du closed/open hodeklokker? Noen hodetelefoner du kan ta en titt på er Sony MDR-1R og Audio Technica ATH-M50, Audio Technica AD700, Sennheiser HD 555.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig digg å ha en mic som ikkje henger fast på headsettet... not

Ikke bare kan man bestille mod-mic og zalman mic, så får man mikrofon på hodetelefonene. Men syntes personlig det er deiligere med en ekstern bord mic, enn en mikrofon som alltid er foran tryne mitt.

Lenke til kommentar

Ikke bare kan man bestille mod-mic og zalman mic, så får man mikrofon på hodetelefonene. Men syntes personlig det er deiligere med en ekstern bord mic, enn en mikrofon som alltid er foran tryne mitt.

Du har tydeligvis ikkje hatt et bra headsett :p

Man vrir jo bare micen opp mot hodetelefon bøylen når man ikkje bruker den.

En stor fordel med mic nerme munnen er at man kan snakke lavt. Særlig praktisk for småbarnspappaer som ikkje vil vekke ungene :p

Lenke til kommentar

En stor fordel med mic nerme munnen er at man kan snakke lavt. Særlig praktisk for småbarnspappaer som ikkje vil vekke ungene :p

Du har rett, jeg har aldri hatt noe bra headset. Men har hatt veldig veldig mange headset. Og skal sies at de aller fleste jeg har hatt kunne man justere mikrofon, og dra den opp langs klokkene. Poenget mitt er kun at jeg personlig har likt ekstern mikrofon bedre. Da har man mulighet til å bestille akkurat den kvaliteten på mikrofon man selv ønsker. Og ikke minst får mere lyd for pengene ved kjøp av hodetelefoner kontra headset.

Men ja, det finnes alltid situasjoner hvor man må ty til spesifikke løsninger, f.esk som du nevner, ikke vekke småbarna.

However, i en vanlig situasjon hvor lyd for pengene er hoved prioriteten, og ikke man må ha noe spesielt som wireless pga PS4/XBOX, mikrofon på hodetelefonene pga mange store lan eller vekke småungene. Så tror jeg det lønner seg å kjøpe ting separat.

Hva legger du forresten i gode headset? (ikke et lurespørsmål) Jeg vil tørre å påstå at de første gode headsettene ikke kommer på banen før rundt 2000kr. etc. 2500kr.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Du har rett, jeg har aldri hatt noe bra headset. Men har hatt veldig veldig mange headset. Og skal sies at de aller fleste jeg har hatt kunne man justere mikrofon, og dra den opp langs klokkene. Poenget mitt er kun at jeg personlig har likt ekstern mikrofon bedre. Da har man mulighet til å bestille akkurat den kvaliteten på mikrofon man selv ønsker. Og ikke minst får mere lyd for pengene ved kjøp av hodetelefoner kontra headset.

Men ja, det finnes alltid situasjoner hvor man må ty til spesifikke løsninger, f.esk som du nevner, ikke vekke småbarna.

However, i en vanlig situasjon hvor lyd for pengene er hoved prioriteten, og ikke man må ha noe spesielt som wireless pga PS4/XBOX, mikrofon på hodetelefonene pga mange store lan eller vekke småungene. Så tror jeg det lønner seg å kjøpe ting separat.

Hva legger du forresten i gode headset? (ikke et lurespørsmål) Jeg vil tørre å påstå at de første gode headsettene ikke kommer på banen før rundt 2000kr. etc. 2500kr.

Har selv qpad 1339. Til musikk bruker jeg dt770pro 80 ohm. Da til ipod telefon etc.

Hvilken extern mic ville du kjøpt. Vet ikkje hva som finnes som er greie forran en data, fordi jeg har aldri hatt det.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har selv qpad 1339. Til musikk bruker jeg dt770pro 80 ohm. Da til ipod telefon etc.

Hvilken extern mic ville du kjøpt. Vet ikkje hva som finnes som er greie forran en data, fordi jeg har aldri hatt det.

Skal sies at jeg bor i en liten rektangulær studenthybel, så har ingen andre lyder som kan plage mikrofonen eller lytteren, men jeg bruker en mikrofon til 129kr fra Clas Ohlson. http://www.clasohlson.com/no/Bordmikrofon/38-1921

Jeg vet selvfølgelig at dette ikke er noen ekstremt bra mikrofon, men den tar isåfall opp så lite bakgrunnsstøy at når jeg ikke sier noe på skype så vet ikke den andre personen om jeg forsatt er i samtalen eller ikke. Har aldri hatt så lite bakgrunnsstøy på noen av mikrofonene mine tidligere.

Blue Snowball er en annen mikrofon som får mye skryt. Samme med Rode Podcaster.

Mange syntes Mod-mic gjør jobben minst like bra som alle andre typisk gaming headset mikrofonener, tviler på at denne er i nærheten av boom micen til 1339/mmx300 men.

Er ingen mikrofon ekspert på noen måte, men ut av de vanlige mikrofonene jeg har hatt som er på gaming headset så er de ikke veldig imponerende når 129kr fra clas ohlson er minst like bra.

Jeg har ingen ting imot hodetelefoner som mmx300 med mikrofon, bare at på forumet her så er det mange som ønsker tips om "gaming" headset, (steelseries/tritton/astro/razer) etc. Da er det ofte enklere å anbefale f.esk DT770 til 1300kr, 129kr mikrofon og Xonar U3 til 250kr som blir tilsammen 1700-ish, i stedet for å anbefale en pakke løsning på 2,500kr som har tilsvarende lyd, men kanskje litt bedremikrofon. Eller hvis de ønsker internt lydkort og bedre mic så kan de legge litt mere penger i lydkortet og kjøpe blue snowball og forsatt ikke nådd 2,500kr.

Edit: Også lyst å nevne at headset/hodetelefoner ikke alltid er like holdbare. Og det er alltid positivt med minst mulig "stuff" på hodetelefonene, mindre som kan gå galt. Hvor mange ganger er det ikke en kabel inne i det eksterne lydkortet som ryker på typisk gaming headset.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...