guttorm Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Heisann!jeg og en kammerat har i lengere tid slitt med en maskin som vi skal innstalere win xp på. Det hele startet med at maskina låste seg om natten ,slik at skjermen stod med fryst bilde neste morgen.Den ble restartet og vi fikk svart skjerm under boot,det vil si rett før win xp logoen kommer opp.Neste gang fikk vi velge mellom sikkerhetsmodus osv...ingenting hjalp,forsatt svart skjerm.Etter at vi hadde vert inne i maskina og sjekket rammen og ledninger osv,fikk vi cpu test failiure.Så vi slengte inn et hovedkort vi hadde exstra(begge var asus a7v8x),og var dermed tilbake til svart skjerm.(den virka nå tilsynelatende ok,fikk komme inn i bios osv.Men da vi skulle reinnstalere xp så ble det svart skjerm med blinkende markør oppe til venstre.Dette skjer etter at win xp cd en har bladd fram all info og skal skifte til innstallasjons meny.XP CD ER ORGINAL.Den virker helt fin i andre maskiner. Dermed testa vi hardisken i en annen maskin,den virket fint,vi fikk kopiere filer fra den,og skrive til den.Da formaterte vi den og laget nye partisjoner ,for deretter å sette den tilbake i den andre maskina.Samme resultat,svart skjerm.Vi innstalerte xp fra en annen maskin og prøvede disken i maskina ,samme resultal,får ikke boote eller innstalere.Tok en ny har hardisk å prøvde å innstalere,ikke talom,svart skjerm og blinkende markør. Vi har byttet ram,3 hovedkort,prossesor,cd rom,cd brenner(lesing av cd),Kabler ,Power supply,hardisk,skjermkort. Alt med samme resultal. Vi får derimot innstalert win 98 på fat 32 filsystem.Men fra 98 til 2000 eller xp,ikke en sjangs,samme resultata som ovenfor. Under er hardwarespecs,det som er org. står først: Hardware spec:ram pc 2700,512,Apecer/pc 3200+,512,Twinnmos cpu:xp 2600+ toroughtberd/2400+ toroughtberd Skjermkort:9700 pro/gainward gf2 Hovedkort :2*asus a7v8x/asus a7n8x deluxe Psu og cd rommer ser jeg ikke som spesielt relevante. Vi har byttet ,trikset og mikset.prøvd alt(tror vi) Kom med forslag vi er desperate! Lenke til kommentar
kloss Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 jaja :oops: Garanti problem Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 bare for å snu det sånn: er det noe dere IKKE har bytta? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 bare for å snu det sånn: er det noe dere IKKE har bytta? Kabinett og strømmlevrandør :-? Off topic:noen nye sanger på gang? Lenke til kommentar
Chryzo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Høres ut som enten skjermkort eller skjerm på meg. eksprimentert med bytte på de to? Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Prøv med annet minne. Jeg har flere dårlige opplevelser med kombinasjonen av Nvidia chipset og TwinMOS minne. Seinest i helga prøvde jeg 3 forskjellige TwinMOS DIMM'er i et MSI hovedkort med Nvidia chipset .... bare feil hele tia - fant en Apacher DIMM i en annen maskin og vips så var alle problemene borte. Den andre maskinen fungerte ypperlig med TwinMOS minnet. Arnulf Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Høres ut som enten skjermkort eller skjerm på meg. eksprimentert med bytte på de to?ja bytta byte skjerm og skjermkort.du kan si at hardisken slutter og svare etter at cd en er ferdig å laste de første innstalasjonsfilene.(tror jeg) Arnulf Skrevet: 07 Okt 2003 22:16 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Prøv med annet minne. Jeg har flere dårlige opplevelser med kombinasjonen av Nvidia chipset og TwinMOS minne. Seinest i helga prøvde jeg 3 forskjellige TwinMOS DIMM'er i et MSI hovedkort med Nvidia chipset .... bare feil hele tia - fant en Apacher DIMM i en annen maskin og vips så var alle problemene borte. Den andre maskinen fungerte ypperlig med TwinMOS minnet. Arnulf Org minne i den var Apacher,denne ble teste på to kt 400 chipsett og et nforce 2 chipsett.Vi teste også en twinmos brikke på de samme chipsetta. Selv kjører jeg den twinmos brikka i dette øyeblikk.Men jeg er med på hva du mener.Men når vi har testet så omfattende tror jeg ikke minnet er problemet. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Hmm,nå virker den.Er faktisk ikke helt sikker på hva som kresja,men vi prøvde til slutt å bytte cpu en gang til,da virket det helt fint.Har ikke testa den 2600+ noe mer,men det må gjøres for å lokalisere problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå