Gå til innhold

Hvor ble det av roen og gleden?

Anbefalte innlegg

Var en tur til Geilo sist helg. På veien oppover var det rene rally løpet. Alle kjørte forbi alle. Jeg kjørte ikke en direkte treg bil og lå ikke akkurat under fartsgrensen, men det var ikke nok for de andre bilene. Selv på de mest uoversiktlige plassene kjørte folk forbi på speilblank is. Satt med en klump i halsen flere ganger. I skiløypene hadde jeg og min kjære kledd oss for tur med vanlig Skibukse, gamasjer og en god fjelljakke. Vi hadde også med oss sekk, noe godt og diverse. I løypen gikk alle i skidress og følte mer vi var kommet midt i å tour de Ski. Selv om vi etter vår mening holdt et greit tempo skulle alle forbi oss igjen. Hvor er det blitt av turleder og hvorfor skal alt gå så fort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kan godt være. :) Følte oss litt som outsidere der vi koste oss på tur. Stoppet opp og så på naturen, leste på skilt, studerte kart osv. Følte vi var i veien for de andre som bare kostet avgårde. Ikke noen smil og når noen som kom forbi oss stoppet litt opp ropte faren i flokken helt stresset. Dere må ikke stoppe, blir kalde. Vi må skynte oss. Stakkar unger. :p

Lenke til kommentar

Geilo har sin andel adrenalinjunkier fra Oslo vest, som neppe er innom P2 alt for ofte og har et akutt behov for å skulle ha bevist noe. Men det finnes også mer siviliserte sjeler og løyper i området egnet for slike typer; de som har det med å se og bli sett vil jo helst holde seg til de mest befolkede løypene, tråkker man derimot rundt i bakevja rundt Ustaoset er stemningen en ganske annen.

Jeg synes deler av Geilo er noen hakk mer pretensiøst og rørete enn Frogner en gjennomsnittlig lørdag formiddag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...