Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hei, Jeg får dekket mobilen gjennom jobb, og noen ganger så kan det hende jeg laster ned litt "sengekos" til meg og dama. Enten via p2p, torrent eller streaming-nettsider. Men så har det hendt seg at nettet i huset ikke har fungert, å tanken har streifet meg om jeg ikke bare skal skru på hot-spot på telefonen og koble til pc der, for så å laste ned. Tanken på at jobben har mulighet til å se hva jeg bedriver med på telefonen liker jeg ikke. Så da lurer jeg på om dette vil fungere: Installerer Mullvad (VPN klient) på pc, kobler pc til hot-spot på telefonen. Vil de da ha mulighet for å se hva jeg bedriver med på mobilnettet? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Nei Med VPN er trafikken kryptert fra det øyeblikket den forlater din maksin, og til den når Mullvads servere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Suverent! Var det jeg egentlig tenkte selv, men måtte bare få det bekreftet fra noen andre! Da er det ikke krise neste gang nettet i huset forsvinner! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Tviler VELDIG STERKT på at noen andre enn tele-operatøren din kan spore hva du bruker telefonen din til, med mindre telefonen er satt opp til å alltid gå via firmaet du jobber for sitt nettverk. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Klarer du ikke finne hotspot'en til dama uten nett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 hehe! Noen ganger så må nett til! Bare for å sette en ekstra piff på kosen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Tviler VELDIG STERKT på at noen andre enn tele-operatøren din kan spore hva du bruker telefonen din til, med mindre telefonen er satt opp til å alltid gå via firmaet du jobber for sitt nettverk. Trafikken blir ikke routet til firamet sitt nettverk. Men firmaet kan be tele-operatøren om å få tilsendt denne infoen. Å jeg vil helst slippe å bli konfrontert med at mobilnettet blir brukt til slike formål. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Tviler VELDIG STERKT på at noen andre enn tele-operatøren din kan spore hva du bruker telefonen din til, med mindre telefonen er satt opp til å alltid gå via firmaet du jobber for sitt nettverk. Trafikken blir ikke routet til firamet sitt nettverk. Men firmaet kan be tele-operatøren om å få tilsendt denne infoen. Å jeg vil helst slippe å bli konfrontert med at mobilnettet blir brukt til slike formål. Det kan jeg ikke tro er lovlig. Dessuten sporer ikke nettleverandøren trafikken din. Du er én av mange og de kan ikke lagre alle DNS oppslag eller servere du kontakter. Det er lett å være paranoid, men du blir IKKE sporet og leverandøren kan ikke levere ut privat trafikk sånn uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå