Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sovemedisin


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til noen bra sovemedisiner på resept?

 

Jeg har Imovane og valergan på resept som jeg tar ved tilfeldig sövnvansker. Men bivirkningen til Imovane er sur smak i munnen.

 

For min del er dette litt plagsomt, da jeg er glad i god mat og drikke.. og at andre bismaker ikke skal plage meg.

 

Så noen som har noen tips på sovemedisiner på resept utenom disse?

 

Vet det er noen alternativer Stilnoct etc, men vet ikke hvordan de virker og hva de andre heter etc.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilnoct har jeg selv brukt. Jeg er glad i mat og drikke så denne ekle smaken i munnen Imovane gir liker jeg ikke.

Jeg merker ingen bivirkninger selv med Stilnoct. Men synes den virker dårligere enn Imovane.

Prolemet med alle disse medisinene er at hvis jeg tar det en kveld, får jeg overhodet ikke sove neste kveld. Og da har man det gående. Må ta ta sovemedisin hver kveld og øke dosen når det slutter å virke. Da er kanskje best å bare kutte det helt ut? Selv er jeg vant med å måtte klare meg med 2-3 timer søvn i døgnet.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til noen bra sovemedisiner på resept?

 

Jeg har Imovane og valergan på resept som jeg tar ved tilfeldig sövnvansker. Men bivirkningen til Imovane er sur smak i munnen.

 

For min del er dette litt plagsomt, da jeg er glad i god mat og drikke.. og at andre bismaker ikke skal plage meg.

 

Så noen som har noen tips på sovemedisiner på resept utenom disse?

 

Vet det er noen alternativer Stilnoct etc, men vet ikke hvordan de virker og hva de andre heter etc.

 

 

Har ingen råd i den forstand, ville bare si at jeg har brukt Zopiclone i mange år (samme som Immovane bare billigere), og har aldri merka noen bismak, tvert imot, takket være Zopiclone har jeg aldri problemer med appetitten (som jeg hadde før).Ca en halvtime etter å ha inntatt 7.5mg z. får jeg en veldig matlyst. Merkelig hvor forskjellig virkning samme medisin kan ha. :-)

Lenke til kommentar

Er zoplicone jeg har også da. Zoplicone og imovane er det samme. Forskjellen er at Zoplicone er en kopi som er litt billigere.

 

At du ikke merker den sure smaken er rart også synes jeg. Den sure smaken vedvarer fra morgenen til utover dagen... pleier å gi seg utover kvelden.

 

Eneste jeg ikke liker ved det er för helgen feks Fredag eller Lördag etc, gjerne da man spiser litt ekstra god mat med god drikke. Da er det teit at man ödelegger hyggen med den sure smaken.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...