Joachim_F Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Vi viser deg hvordan emulatoren DOSBox fungerer og hvilke triks du bør kunne.Guide: DOSBox (Ekstra) Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Tommel opp ja. Dette er nostalgi til de grader. Brukt DosBOX mye for å kunne kjøre gamle slagere! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Aaah, dosbox!Husker jeg sleit lenge med å få XCOM Apocalypse til å fungere bra på XP. Fikk det omsider til med DosBox, VDMsound (før det ble merget inn i DosBox) og en crack og litt tweaking.. Dette er 12 år siden!Dosbox er også genialt for å få spilt gamle spill på MAC Lenke til kommentar
chrissare Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg spiller Championship manager 94 på mitt samsung nettbrett. Doxbox Android :-) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 DosBox er geniale greier, og dette var en god guide. Tommel opp, her også. Lenke til kommentar
soundtrackgeek Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Flott artikkel. Jeg bruker Dosbox en del, da mest gjennom et genialt frontend på OSX som heter Boxer. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) En ting jeg har oppdaget i det siste: DOS spill er laget for andre oppdateringsfrekvenser enn vi bruker i dag. Du kan se hvilken frekvens spillet kjører i ved å ta video-opptak (Ctrl+F5) med DOSBox, spillene jeg benytter har enten 70.086 Hz eller 59.713 Hz. For å få best mulig flyt er det da viktig at skjermen din kjører på denne frekvensen. Jeg bruker Nvidia's "custom resolution" med refresh rate satt til 70.089 Hz (det nærmeste jeg kommer 70.086 Hz med GTX 670), spillene som kjører med denne frekvensen (de aller fleste) går dermed silkemykt! En (liten) ulempe er at jeg må kjøre DOSBox i et vindu, da jeg ikke kan tvinge DOSBox til å bruke en bestemt frekvens i fullskjerm-modus. Dette er absolutt verdt å prøve, enkelte spill (de som faktisk produserer ca. 70 bilder i sekundet) blir mye bedre, som f.eks. Pinball Dreams II. Mer kjente spill som Doom, Doom II, Duke Nukem 3D osv. er også eksempler på spill som blir bedre når oppdateringsfrekvensen er "riktig".Hvis du vil sjekke hvilken frekvens skjermen din faktisk kjører med (så nøyaktig som mulig), er denne nettsiden sterkt å anbefale: http://vsynctester.com/ Endret 6. juni 2015 av jonny Lenke til kommentar
Tenkom_InnleggNO Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Flott artikkel. Jeg bruker Dosbox en del, da mest gjennom et genialt frontend på OSX som heter Boxer. Slenger meg på den. Boxer er utrolig enkelt og elegant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå