Gå til innhold

Middle-earth: Shadow of Mordor diskusjon.


Anbefalte innlegg

Virker som dette ikke er spillet for deg, Schreiber.. Så enkelt og greit kan det faktisk være,

Hva er egentlig poenget med å si sånt tøv som dette? Har hørt folk si det ganske ofte, men det gir aldri mening. Om jeg så ramser opp et tyvetalls ting jeg liker og én ting jeg ikke liker, og dermed er ikke spillet noe for meg, ifølge enkelte folk.

 

Så for å oppsummere alt jeg mener om spillet hadde det potensiale til å bli en klassiker. Assassin's Creed og Batman-spillene er svært bra, og SoM er på mange måter bare en klone av disse. Men det gjør også mange nye ting, så det er ikke en blåkopi, men tar heller det beste fra de to seriene og fører til mye nytt. Så igjen, det har svært mye potensiale. Problemet er bare at det er så mange små feil og mangler som ødelegger for alt. For å ta noen av de verste er AIen stokk dum (se forrige eksempel igjen), det er så godt som umulig å spille på "min" måte, men er tvunget til stealth. Av en eller annen idiotgrunn har vi en bue, men ikke piler. Hva faen er elf-shot? Eller rettere sagt er det helt standard magi, men fordi det ikke er magikere i Middle-Earth kan de ikke bruke det ordet. Se f.eks på LotRO og lore-masters. Det er bare fem magikere sånn ca på den tiden, så LotRO bruker en "lore master" i stedet. Resultatet er en helt standard magiker, bare kalt noe helt annet.

 

Men nok om det. Det verste er at jeg så frem til å ta meg av alle de kapteinene, og håpet hver eneste skulle være en interessant mini-boss. Det er vel ikke for mye forlangt, spesielt med tanke på at hele spillet er bygd rundt dette? I stedet er alle sammen bare helt vanlige fiender som tåler litt mer og har visse svakheter. Noen får vi ikke engang se er kapteiner før vi sloss mot dem. Da mener jeg at jeg så seks orker på bakken under meg, så hoppet ned med en stealth-kill, bare for å få vite at han er en kaptein. Det hadde jeg null sjanse for å få vite før jeg angrep. Da er det jo kjipt at han i tillegg er immun mot stealth, så da stor jeg der omringet av fiender og en kaptein som nektet å holde kjeft, men bare skravlet i en evighet om hvor stor og tøff han var. (noen presterer faktisk til og med å avbryte et angrep for å hoppe inn i den cutscenen. Det ødelegger flyten fullstendig, spesielt når man sloss mot fire eller fem kapteiner samtidig.)

 

Huff, nei. Det har absolutt potensiale, og kommer det en oppfølger skal jeg nok gi den en sjanse. Men moroa er over for denne gang for min del. Synd jeg ikke brukte pengene på noe annet i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som jeg sa, det er underholdene nok siden combaten er lånt fra Batman og jeg har sansen for litt open world sneak gameplay. Jeg bare irriterer meg over lovprisningen spillet får når det ikke gjør noe annet nytt enn at fiendene husker deg. Noe som i seg selv er awesome, men veldig skuffa at ei dialog linje når du møter de. hadde håpet de hadde gjort litt mer ut av det.

Hadde vært tøft om kapteinene husket deg, men det gjør de ikke. De spiller av en litt annen dialog, men det er alt. Hadde de faktisk husket deg ville de ha prøvd en ny strategi neste gang, tilkalt flere forsterkninger og så videre. Spesielt andre gang de dreper deg vet de at du vil komme tilbake før eller senere, så de ville ha forberedt seg, så de kan stoppe deg en gang for alle. Hva med å bruke sprengstoff eller sette fyr på liket ditt, så du ikke kan komme tilbake? Men neida, det er bare en helt vanlig rutine om og om igjen.

Lenke til kommentar

Hadde en jævel som var etter meg konstant. Horza the fast. Han drepte meg så mange ganger at han havnet på level 20.

Etter å ha lest litt i tråden her, så brukte jeg intel for å vite at stealth kill er tingen.

Havnet i en kamp, og der kom han løpende for å drepe meg. Løp opp i et tårn og hoppet ned. Instant kill. Fikk level 23 rune i tillegg.

Men så tror jeg det var en glitch, for jeg havnet i en kamp litt senere så dukket han opp igjen.... Gjentok samme strategi og fikk ny level 23 rune

Lenke til kommentar

Hadde en jævel som var etter meg konstant. Horza the fast. Han drepte meg så mange ganger at han havnet på level 20.

Etter å ha lest litt i tråden her, så brukte jeg intel for å vite at stealth kill er tingen.

Havnet i en kamp, og der kom han løpende for å drepe meg. Løp opp i et tårn og hoppet ned. Instant kill. Fikk level 23 rune i tillegg.

Men så tror jeg det var en glitch, for jeg havnet i en kamp litt senere så dukket han opp igjen.... Gjentok samme strategi og fikk ny level 23 rune

 

Enkelte kapteiner kommer tilbake med arr, dem sier i dialogen når dem møter deg igjen også at det var du som ga deg arret.

Lenke til kommentar

Det er sant, har opplevd folk som har kommet med arr, så at han har kommet enda en gang med tau og cloth i hele trynet fordi han har blitt så herja med. Dette er fine touches, men ikke nok til at det er et revolusjonerende system, selvom de helt klart er inne på noe kult. Det blir bare for enkelt liksom.

 

Har også opplevd å drepe samme kaptein mange ganger, er det meningen at de skal overleve noen ganger? Da mener jeg at jeg har drept de helt. fått kryss over navnet og fått rune i reward.

Lenke til kommentar

Du øker visstnok sannsynligheten for high-level og "epic" runes ved å ha interrogation av kapteiner før du dreper dem, noe jeg gjerne skulle ha visst om på forhånd merker jeg. Syntes det er en litt snodig greie, hvorfor skal sannsynligheten for bra drop øke av at jeg kjører interrogation før jeg dreper de?

 

Er det ikke sånn at forskjellige kapteiner har større sannsynlighet for å droppe gode / epic runes om du dreper de på "riktig" måte osv?.. Har ikke fått satt meg helt inn i dette da jeg spiller sånn som jeg selv vil, men nå steamroller jeg jo over alle kapteiner og samtlige dropper skit så det kan vel være en ide og lese seg litt opp på dette så man kanskje får noe fornuftig. Spesielt på hovedvåpen / sverd så har jeg ingen runer over level 7..

Lenke til kommentar

Har også opplevd å drepe samme kaptein mange ganger, er det meningen at de skal overleve noen ganger? Da mener jeg at jeg har drept de helt. fått kryss over navnet og fått rune i reward.

 

 

Er visstnok sånn at når du går i til Sauron's Army menyen og ser folk du har "drept", hvis du ser liket liggende på bakken istedenfor pikes med hode på så er det en gitt prosent sannsynlighet for at de kan komme tilbake i "forbedret form". Litt snodig, men har gitt meg et par "what the fuck???" moments.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker den så jævlig lang ti på å lase ned. kjøpe fra psn store. selve spillet tok tre timer og laste ned, men når jeg kommer inn på selve spillet må jeg vente på at et eller annet skal laste ned, og den laster ned 1% i halvimen. Hvorfor tar det så lang tid????

Lenke til kommentar

De krever ikke 6 gig for å kjøre bra. Klarer det fint med mine 4. (93FPS i snitt)

 

Vel, jeg har et 7970 med 3 GB, og er allerede ganske nøyaktig på 60 FPS, så tror jeg sier meg fornøyd med High på texture, som er over all forventning.

 

Når det er sagt, hvorfor sier de ting som 6 GB recommended når det bare er tull? Hvis 4 GB gir over 60 FPS, burde jo det være nok.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...