Gå til innhold

Middle-earth: Shadow of Mordor diskusjon.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe dette til pc, men er usikker på hvor godt pcen min vil kjøre. Noen som spiller på pc og kan tenke seg til hvordan det vil kjøre på min pc?

 

Nividia gtx 770 2gb

Amd phenom x6 1090T 3.2 ghz (klokket til 4ghz)

8bg ram

 

Prossesoren begynner å dra på alderen :/

Endret av Tønne
Lenke til kommentar

 

Storkoste meg i nærmere 10 timer i går med dette spillet, da på PC. Lenge siden jeg faktisk har blitt så hekta på et spill at jeg nærmest glemmer av vesentlige ting som å spise å bare mistet fullstendi kontroll på tid, herlig ! :D Eneste som skuffer meg er nok det grafiske da jeg synst "high" teksturene på bakken og fjellsider samt en del av klesplaggene til folk og fe virker til å være ganske så lavoppløst, kan og tenke meg at ytelsen kan være problematisk for en del, ettersom jeg selv sitted med Intel 5930K og 2 Nvidia GTX 980 i SLI å knapt pusher 60-70 fps med alt på ultra utenom textures som krever 6(!) gb VRAM... Så synst mulig de har brukt alt for lite tid til å optimalisere PC versionen, men det er vel noe vi snart begynner å bli vandt me desverre :/

Er det umulig å aktivere de teksturene uten 6GB VRAM? Eller snakker vi bare om elendig ytelse? Hadde vært spennende å se forskjellen selv.

 

 

fungerer fint på mine 670 kort, men får veldig lav fps ja, typ 10-15. når det er sagt så er det latterlig at dette spillet krever 6 gb Vram på ultra textures. er et hav av spill som ser penere ut men krever ikke mer en maks 2 gb Vram

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Snakk for deg selv, jeg har spilt det meste av de "peneste" PC-spillene som har vært, alt fra Crysis 1, Crysis 3, Metro Last Light, FarCry 3 osv osv... Og Shadow of Mordor med Ultra + HD teksturer overgår alle disse hva teksturkvalitet angår. Hvorvidt det er "riktig" at det må kreve hele 6GB VRAM eller ikke er jo en helt annen sak, det er nok noe dårlig optimalisering inne i bildet her, men grafikken til Shadow of Mordor på PC er mer eller mindre kremen av kremen, med unntak av manglene anti-aliasing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

................ettersom jeg selv sitted med Intel 5930K og 2 Nvidia GTX 980 i SLI å knapt pusher 60-70 fps med alt på ultra utenom textures som krever 6(!) gb VRAM......

Er det umulig å aktivere de teksturene uten 6GB VRAM? Eller snakker vi bare om elendig ytelse? Hadde vært spennende å se forskjellen selv.

 

Jeg lastet ned og aktiverte "Ultra teksturene" i dag på mine 970er og det gikk helt fint. De 6GBene må være worst case eller noe.

 

 

Og så burde jeg kanskje begynne på story-missions snart :p

2014-10-04184431.jpg

(Tok bilde med telefonen fordi jeg skulle legge bilde kjapt ut på Face)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

 

Jeg lastet ned og aktiverte "Ultra teksturene" i dag på mine 970er og det gikk helt fint. De 6GBene må være worst case eller noe.

 

Merkelig, har ikke nubbesjangs å få det spillbart me mine 980er. Tror jeg må reformatere PCen ved neste anledning, har kinda ikke gjort det etter bytte av Hovedkort, CPU , RAM og GPU :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg elsker dette spillet, det håndteres nydelig, ser nydelig ut, og det ligger på rundt 100fps med very-high :w00t:

 

Men jeg tror jeg har vært maks uheldig med den ene nemesisen(?) min, han er Captain som har kun en weakness, som er flamme. Han er Ranged, og pilene han skyter er gifitige :p Han er også imun mot ranged og special attacks(Combo-attacks)Han blokkerer også når jeg prøver å hoppe over han :p Ganske håpløst egentlig, han er i lvl 17 nå så jeg tror jeg bare får konsentrere meg om noen andre til jeg er høy nok level til å drepe han..

Lenke til kommentar

Har fått noen PSN meldinger om at folk som har kjøpt shadow of morder på US psn ikke har fått til å spille.

 

Nå har jeg spilt i hele dag.

 

Men kan bare si hva jeg gjorde. Kjøpte spillet i går, lastet det ned (viktig å la den laste ned HELE spillet når du er pålogget USA brukeren).

Etter den var ferdig å laste ned, la jeg inn patch 1.0.2 med USA brukeren, jeg startet så spillet en gang med USA brukeren min, før jeg logga ut og logga meg inn på norske psn brukeren. Spilla starta uten problemer.

 

Må stå som primary bruker osv

Ville bare skyte inn at jeg bestandig bare starter nedlastingen på us konto for så å gå rett inn på den vanlige kontoen.
Lenke til kommentar

 

 

................ettersom jeg selv sitted med Intel 5930K og 2 Nvidia GTX 980 i SLI å knapt pusher 60-70 fps med alt på ultra utenom textures som krever 6(!) gb VRAM......

Er det umulig å aktivere de teksturene uten 6GB VRAM? Eller snakker vi bare om elendig ytelse? Hadde vært spennende å se forskjellen selv.

 

Jeg lastet ned og aktiverte "Ultra teksturene" i dag på mine 970er og det gikk helt fint. De 6GBene må være worst case eller noe.

 

 

Og så burde jeg kanskje begynne på story-missions snart :p

2014-10-04184431.jpg

(Tok bilde med telefonen fordi jeg skulle legge bilde kjapt ut på Face)

 

 

 

Hvordan i allverden fikk du til det? Så fort jeg har drept 3-4 stykker så dukker det opp nye kapteiner så hos meg fremstår det mer eller mindre umulig å få til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...