Dr. Mobius Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Herregud som jeg koser meg med dette fantastiske spillet! Ingenting er som å la en tilfeldig ork drepe meg, for så å hjelpe han oppover rangstigen ved å rydde motstanderne hans av veien. Etter litt jobbing i skyggene er han en War chief! I made that guy! 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 har såvidt spilt det i 30min, men virker veldig rotete... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Jeg fikk den følelsen raskt. Gledet meg til å gå på Uruk-jakt, men det består mer eller mindre bare av å drepe en, se en annen ta hans plass. Repeat. Skjønner jo at det alltid er noen som vil ta ens plass, men føler liksom ikke at jeg kommer noen vei. Kanskje jeg bare skal drite i jakten og heller gjøre hovedoppdragene. Jeg fokuserer stort sett på å ta ned bodyguards til warchiefenne når jeg går på jakt. Ellers går det bare i missions. Endret 2. oktober 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Føler spillet har en veldig rotete progresjon, og personlig så sliter jeg veldig med å sette meg inn i nye abilities så det blir ofte ren button mashing i ren Tekken stil til tider.. Jeg føler det som stikk motsatt, spesielt etter at jeg fikk Critial Hit-greia. Da blir det trykke X (på kontrolleren) for å slå, trykk en gang til, trykk en gang til, trykk Y for å blokkere en annen, trykk X for å slå, trykk X for å slå, trykk Y for å blokkere en anenn osv. Men det er jo sånn Batman: Arkham Whatever er også, og folk forguder det jo. Ikke rart de kopierte det her. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Mulig jeg er helt amøbe når det kommer til kampsystemet.. Føler ikke spillet setter meg inn i hvordan noe som helst fungerer, blant annet execution er noe jeg føler er helt tilfeldig hos meg, noen ganger så vil spillet fortelle meg "klikk sirkel + trekant" for execution, men det skjer vel kanskje en gang på 30 min.. Når jeg står der med 15 orker rundt meg, så blir det bare til at jeg helt tilfeldig forsøker å trykke sirkel + trekant og noen ganger vil den henrette noen, andre ganger skjer det nada og da vil jeg gjerne bli slått på fordi jeg ikke blokkerer som et resultat at jeg klikket sirkel og trekant, så da blir det heller til at jeg aldri prøver... Sitter med en følelse at jeg ikke er i nærheten av å være så effektiv og god med kampsystemet som jeg burde være, for spillet er ganske så lite tilgivende selv etter bare 15-20 min spilt så må du være litt "on-top-of-your-game", hvis ikke så ender du fort opp i situasjoner hvor du fort blir omringet og slaktet.. Er det noen som har noe tips til hvordan man kan få satt seg litt mer inn i hvordan å bli god til kampsystemet og faktisk lære seg hva som burde bli trykket når? Nå går det egentlig bare i firkant, firkant, firkant, firkant, blokk, firkant, firkant, firkant, blokk, firkant, firkant hele veien. Noen ganger så får jeg tatt R2 + firkant for å drepe en ork, men det fungerer jo bare hvis du er mer eller mindre alene... Er det noen andre i nærheten så blir du jo avbrutt 99% av tilfellene. Execution blir jeg aldri klok på, og mot ulver og orker hvor du må dodge / rulle (X) så føler jeg at du må reagere på millisekundet så innen jeg klarer å registrere at spillet vil at jeg skal trykke X så er det allerede for sent... Eneste jeg klarer å få ut av ulvene er å ri på dem, i en-mot-en kamp så må de bli tatt ned med pil og bue for de slakter med totalt i nærkamp for så fort slutter å pepre X for å rulle så får de inn et angrep før jeg rekker å gjøre noe som helst.. Som sagt så føler jeg at spillet har en utrolig dårlig innføring, det kanskje ikke alle som trenger eller ønsker det men her burde det vært mulig å få en litt bedre introduksjon til angrep, hva som skal og burde brukes når osv.. For det å gå rundt å lære dette selv virker veldig vanskelig for balansen mellom det å kjempe mot superlette orker som du dreper bare ved å se på dem, og det å møte en armada med orker + en til tre kapteiner er så hårfin at jeg aldri klarer å få tid til å bare plukke ut en gruppe med orker å faktisk få lært meg og satt meg inn i kampsystemet i det hele tatt. Det skal alltid veldig få hits til før du er død, og så fort du dør så går jo folk opp i power og alt mulig rart som på mange måte frarøver meg muligheten til å trene meg opp i det hele og store føler jeg.. Utrolig bisarrt og relativt frustrerende hvordan man kan gå rundt å gjøre side-missions hvorav den ene kan være så latterlig enkelt at det er dølt, mens det andre kan være tilnærmet umulig for meg å få utført. Den ene kapteinen som må dodges (X) kontra å blokkeres (trekant) er helt umulig for meg å forholde meg til.. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Skal svare deg og Schreiber når jeg kommer hjem fra jobb. Blir tidenes lengste post. Men kan ta det svaret raskt, execution unlocket du selv, og får da forklart at du kan gjøre det etter åtte suksessfulle treff, og da blir hitcounteren på venstre side rød. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Kort versjon? Prøv Batman: Arkham Asylum, City og Origins. Shadows of Morder er så nært Batman; Arkham Mordor som man kan komme. Har lyst til å legge til "uten å bryke kopirettighetene", men begge er lansert av WB, så den saken er vel helt grei. Ellers har vi jo Assassin's Creed, som gjør veldig mye av det samme. Mestrer du kampene i disse spillene (spesielt Batman) vil kampene i SoM være rimelig enkle. Angående execution må du få en kombo når du sloss, dvs denge mange fiender på rad uten å bli truffet selv. (antar jeg, det er svært sjelden jeg blir truffet uten å bli drept momentant, annet enn av de forbannede. bueskytterne som dukker opp ut av løse luften.) Det største problemet med execution er at de tar litt tid å gjøre, og du må holde stikken mot fienden for å angripe. Når fienden ramler er du 'ferdig' med kampen, ifølge spillet. Dette kan gjøre spesielt ground execution vanvittig irriterende, spesielt i kamp mot kapteiner som er svake for sånt. De tar mye skade av ground execution, men når du automatisk snur deg vekk og har et halvt sekund på å gjøre den executionen, sier det seg selv at det blir litt vel slitsomt. Det samme gjelder Last chance. "Last chance, press *død* that button!" FFS... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Spilt en del nå, og tatt den første kapteinen. Liker spillet ganske mye, men det er noen ting som irriterer vettet av meg. - Null mulighet til å se hvor mye fokus man har når man bruker fokus. WTF? Joda. Du ser det. Hold inne focus og sikt rundt og du vil se at focus er midt på skjermen, det er faktisk siktet ditt. Det går nedover, og du kan også se hvor mange piler du har. - "A mysterious create is watching you." Mysterious? Gollum? Historien tatt i betraktning, ja, han er selvsagt mystisk. Ikke for oss som har lest om ham i x antall bøker og sett ham i x antall filmer, men her er det jo en som aldri har sett noen som Gollum. - Tok ground execution på tre fiender på rad. Alle overlevde. WTF? Fordi du ikke fullførte de. Du må tappe knappen (X på 360-gamepaden) til orken er død. For det meste opplever jeg at det blir avbrutt av orker som angriper meg så jeg ikke får drept dem eller jeg må avbryte med å blokke selv. - Null "Retry mission" på side missions? Man må først enten ta Abandon mission eller feile det før man får lov til å prøve igjen, til tross for at man vet man kommer til å feile? Og når man først har sluttet missionet må man fysisk gå helt tilbake dit man fant det for å starte det på nytt. Hvorfor i helv.. har vi ikke Retry? Det var noe jeg reagerte på en gang og. Men det er fordi det ødelegger Nemesis-systemet, visstnok. Dagene går, fiendene gjør opp seg imellom, ting skjer, de går hit og dit, relasjoner oppstår, de dør osv. Og ved at du da ikke får muligheten for retry gjør at dette får gå og får en innvirkning på spillet. Se for deg at du under et sideoppdrag dreper en Captain med sverdet gjennom brystet, at du flykter eller noe. Neste gang du møter denne vil han gjenkjenne deg, og eventuelt også ha forandret seg som følge av det. Om alt du gjør skal bli annulert hele tiden fordi du må retrye sideoppdrag hadde det ødelagt endel av systemet. Og som man får vite i starten av spillet, man respawner i nærmeste Forge Tower. - Idiotisk tutorials spretter opp hele tiden. Irriterende nok i seg selv, men hvorfor må jeg lære hvordan jeg bruker runes i våpen to ganger? Jeg har jo allerede runes i sverdet? Til dels enig, Men det er nå slik det er i nye spill, alt skal inn med teskje. - Merkelig intelligens på fiendene. Noen er komplett idioter, andre har øyne i nakken. Da mener jeg at noen ser meg flere hundre meter unna når jeg prøver å snike meg inn på dem, og på andre tar jeg stealth attack forfra. Yes, Nemesis-systemet. Fiender er random generert når det kommer til hva de kan og ikke kan, frykter osv, og dette ser man. Noen fiender kan man nesten stirre i senk, mens andre er nesten komplett umulige å drepe. Fett. - Og hva med historien? "Am I dead?" Hvor i alle dager fikk du den tanken fra? Det er absolutt ingenting som sier han har dødd på det tidspunktet. (burde ikke være spoiler, da dette er noen minutter inn i introen.) Skjønner ikke bæret av historien, og klarer heller ikke å bry meg. Han kjente vel sverdet som kuttet mot strupen og var så plutselig et helt annet sted. Akkurat det synes jeg er ganske logisk. Men historien suger uansett svette hesteballer. - Kanskje litt vel mange resursser å håndtere. Hadde holdt med syv eller åtte. Ja, er ikke akkurat som om det gir så mye til spillet. Ops, ble litt mye negativt her. Men som sagt koser jeg meg med spillet foreløpig. Kontrollene er brukbare (har XB360 gamepad), grafikken helt grei på en maskin som er over fire år gammel, og gameplayet morsomt nok. Bra med Assassin's Creed/Batman i nye omgivelser. Javel, ja... Prøvde meg på et helt vanlig sideoppdrag. Ett av de første jeg åpnet opp, faktisk. Alt jeg trenger å gjøre er å drepe tre stk fra luften, dvs hoppe på dem og stikke dem ned. Jeg klatret opp på et tak, grep bueskytteren der og pælmet han ned på bakken. En stund etter kom noen orker for å se hva som foregikk, så jeg siktet meg inn på en av dem (helt vanlig ork, absolutt null hint om at han var noe annet), hoppet, stakk ham med kniven og... immune to stealth. What.. the... actual... fuck... Viste seg at fyren er en kaptein! Hvordan i helvete skulle jeg vite det? Og i det sideoppdrag? De er overalt, hele tiden. Hadde du gått inn i Wraith-modus før du hoppet kunne du sett det. Og for å finne ut av svakheter og styrker de har må du jo avhøre kapteiner eller worms. Kommer også andre alternativer senere i spillet. Dermed ble det den vanlige, eviglange monologen om hvor farlig han tror han er, før jeg endelig fikk lov å sloss mot ham. Og de 50+ fiendene han hadde med seg. De dukket som vanlig ut av løse luften. Dermed døde jeg, og dermed fikk jeg den vanlige, vanvittig lange monologen fra bossen om hvor farlig han er. Selvsagt etterfulgt av den vanvittig lange monologen til han alvefyren jeg gir fullstendig faen i. Noe av det som gjør spillet. Etterhvert får man relasjoner med orkene, og da er det morsomt å se hvordan de reagerer på å møte hverandre igjen. Spillet har absolutt stort potensiale, men det har også sykt mange slike irritasjonsmomenter. Halvparten av tiden sitter jeg og storkoser meg, den andre halvparten sitter jeg og irriterer meg. Har lyst til å elske spillet, men klarer det ikke helt. Har lyst til å hate det, men klarer ikke det heller. Spillet hadde for min del vært middelmådig at best uten Nemesis-systemet som redder hele spillet. Men det verste så langt var å angripe en kaptein, bare for å bli angrepet av tre (3) til mens kampen foregikk. Og nei, de har ikke på ett eller annet viss surret seg bort til meg. Den ene vet jeg med sikkerhet skal være helt i kanten av kartet, og denne kampen var ca på midten... Riktignok er tre av de døde nå, og ja, det føltes svært bra. Men igjen, det er sykt mye å irritere seg over her. Noen er på vandring, noen leter etter deg (ja, er faktisk på jakt etter deg og forfølger deg), noen holder seg på et sted. Og ta de high vs ultra textures vi hører så mye om. Hva er vitsen, når hele spillet er grått, brunt og sort? Det er ikke akkurat noe jeg ville vist frem for å vise hva man får til grafikkmessig, for å si det sånn... Ikke at grafikk bryr meg, men likevel. Litt mer farger hadde ikke skadet... Det skal være mer farger i neste map tror jeg. Er ikke der selv. Er det bare jeg som syntes spillet virker temmelig rotete? Gameplayet er veldig solid og det er gøy å spille, men jeg ender egentlig bare mer eller mindre opp med å markere et eller annet på kartet, gå dit og forsøke å utføre det også blir det bare en masse tilfeldige kamper i mellom. Det er en del av greia med spillet. Du er i Mordor, befolket med fiender over alt som samles for å bygge en ny armé. Føler spillet har en veldig rotete progresjon, og personlig så sliter jeg veldig med å sette meg inn i nye abilities så det blir ofte ren button mashing i ren Tekken stil til tider.. Og i det jeg skal utføre et "oppdrag" så ender det fort opp med at den kapteinen eller whatever jeg skal drepe plutselig har 1-2 andre kapteiner rundt seg så det blir det komplette kaos hvor jeg føler at det egentlig ikke er noen rød tråd i det hele tatt.. Selve slossingen er simpel, så forstår ikke hvorfor du må buttonmashe. Du får lære deg hva som gjør hva, bli god rett og slett. Du kommer til å unlocke mye nye abilities etterhvert, så lønner seg å gjøre det nå. Mulig jeg er dårlig på å forstå spillet og spillmekanikken som brukes, men til nå så føles hele spillet utrolig tilfeldig og hvorvidt jeg klarer å overleve eller ikke avhenger egentlig helt av hvem kaptein jeg tilfeldigvis snubler bort i osv.. Og når du først er uheldig så vil jo vedkommende drepe deg og ergo bli sterke til neste gang... Osv osv.. Kapteiner flyttes om hele pokkers tiden, jeg har egentlig mistet fullstendig interessen av å følge med på spesifikke karakterer bare fordi de blir shufflet rundt konstant. Get good. Unngå sterke kapteiner. Beveg deg i høyden. Lær spillmekanikene. Endret 2. oktober 2014 av Admiral Necrolamedor 7 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Fint svar Admiral, enig i stort sett alle kommentarer:-) Brilliant spill! Koser meg fra ende til annen! 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Fuck it.. Skaffet det til PC istedenfor.. Da kan jeg spille med Xbox 360, Xbox One, PlaStation 4 eller mus + tastatur alt ettersom hva jeg liker best og grafikken ser faktisk ut til å være en god del bedre utifra det jeg ser på YouTube, og best av alt.. Man er ikke avhengig av at TV-en må bli ledig på kveldene. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Har noen av dere kjøpt det til Xbox One fra US Marketplace? Fungerer det med norsk gamertagFunker fint det. Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Ahh, vil spille dette men PC'en min er ikke god nok... Samme gjelder for Arma3, hardwarden begynner virkelig å bli uttdatert. Men, for grådig til å kjøpe nytt. Tilbake til Hearthstone Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hva slags PC har du? Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) 2.8gb effektivt RAM, dualcore 2.4ghz prosessor, 512mb videoram (Nvidia 460GTX) :\ Endret 2. oktober 2014 av Error Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Spilt det i snart 7 timer siden klokken 13.00 idag. Om det fortsetter slik jeg har mitt inntrykk sålangt så er dette GOTY materiale hos meg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Goty of the year for min del. Ja, dobbelt opp. Det er alt for mange år siden sist jeg hadde det så gøy i et spill. Batman var bra, LotR-Batman med uruk-hai-futhermuckers som kommer og ødelegger alt for deg når du er et par slag unna en død captain.. og preiker skit etterpå. Og minner deg på det neste gang du treffer dem. Grrr. Men grrr på en god måte. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Mormog the Dreamer, an legendary captain with merely any weaknesses, had started a search for other Uruks to expand his little army. Just as he started talking to a few who seemed interested I interputed his unimpressive speech and brutally murdered every Uruk I saw, even those not loyal to him. Then I ran away and left the poor bastard alone. Angry and confused by what had just taken place he proceeded to impolitely ask another nearby group of strong-looking Urks to join his cause without backup. They slaughtered him without mercy, me silently watching from above. How all of that was just something that dynamically happened is amazing. Even if it is a common outcome of the situation the game feels incredibly open-ended. Herregud så fett! Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Skulle ønske de droppa EXP systemet... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Nei. Sterkt uenig. Deilig å levle opp og få de egenskapene man selv ønsket. Endret 2. oktober 2014 av Admiral Necrolamedor Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Null Anti-Aliasing på PC-utgaven? Teksturer ser bedre ut sammenlignet med PlayStation 4 (kjører Ultra med HD teksturer), men man ser en tydelig tearing / jagging på kanten av teksturer hele veien, noe som knapt var merkbart på PlayStation 4. Foreløpig så kjører jeg alt på max, har kun deaktivert motion blurr og det ser jo bra ut, og bedre enn på PlayStation 4 når du ser ansiktet på orker osv.. Men mangelen på anti-aliasing er ganske irriterende og reduserer den visuelle opplevelsen ganske så mye. Kjører for øvrig 2560x1440 oppløsing på skjermen, så burde jo være et noe mindre problem på grunn av høyere pikseltetthet, men er fremdeles veldig merkbart.. Kan eliminere det ved å rendere spillet i dobbel oppløsning 5120x2880 oppløsning men da er jo ytelsen helt forferdelig.. EDIT: Vil anbefale de fleste å teste ut HD teksturer selv om de kanskje ikke har 6GiB med grafikkminne (har selv GTX Titan så er jo innenfor..) for hos meg så var det null forskjell i ytelsen via benchmarkverktøyet om jeg kjørte Ultra (uten HD teksturer installert) og det å kjøre Ultra med de installert. Så teksturer ser merkbart bedre ut uten noen påvirkning av ytelsen. Skal også sies at det benchmarkverktøyet virket å være en "worst case scenario" scene, for med alt på maks (- motion blurr), ja selv med ambiant occluasion så har jeg et snitt på 40-45 på benchmarkverktøyet, men når jeg måler den generelle ytelsen når jeg spiller så er det stortsett 56-100 hele veien. Endret 3. oktober 2014 av RamGuy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå