Ghettoblaster Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hei Har muligens et par Patos Lyric 401 Mk2 som er rundt 12 år gamle på vei. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med disse høyttalerne? Om hva de burde ligge rundt på pris nå, om det er lurt å kjøpe såpass gamle høyttalere? Har ikke kjøpt dem enda, ligger å ruger litt på det. Jeg har et budsjett på rundt 6000 for høyttalere og forsterker. Dvs rundt 3000 på hver, men kan presse meg lenger på forsterker. Ser for meg at det er bedre å kjøpe en forsterker som kan drive det meste nå, og bytte ut høyttalerne etterhvert som jeg får litt mer å rutte med. Har dere noen tips på et bra oppsett? Oppsettet skal brukes hovedsakelig til musikk med bass (hiphop, festmusikk, etc), så jeg vil ikke trenge surround forsterker med 5 eller 7 utganger. Skal vel gå greit å se film på et 2.1 anlegg! Stua er ikke stor, sikkert rundt 13 m3. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kjenner ikke den modellen, men husker merket godt. Fikk mye skryt for en liten tid tilbake. Lenke til kommentar
Ghettoblaster Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Jepp, har lest et par diskusjoner fra 2008 som sier 401 mk2 er bra høyttalere, tross alderen. Men 2008 er 6 år siden.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Så lenge den ikke er noe galt med den så trenger ikke aldere å være så farlig. Lenke til kommentar
Ghettoblaster Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Men som jeg har forstått er dette fronthøyttalere for hjemmekinoanlegg. Vurderer å kjøpe NADs C356BEE, som er en forsterker for bare 2 høyttalere. Vil jeg komme bedre ut hvis jeg kjøper 2 høyttalere som ikke er lagd for å være i ett hjemmekinoanlegg, enn disse to? Skal bruke rundt 2000-3000 på høyttalere. Lenke til kommentar
Ghettoblaster Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Har sett litt igjennom hi-fi klubbens høyttalere, og sliter med å sammenligne det med Patosene.. Jeg vil ha kvalitetslyd, med nok (++) bass! Og en forsterker som tar det meste, og er enkel å bruke. Kan omså investere i en sub hvis det blir for lite. Hvis jeg kjøper aktiv sub, må jeg ha pre-out på forsterkeren da? Så mange spørsmål... Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Patos Lyric 401mk2 er en veldig flott musikkformidler. Den leverer et lydbilde som er åpent og fint. Men den er lat når det kommer til dynamikk og respons på transienter. Med andre ord dette er ikke en festhøyttaler eller noe som passer som en fronthøyttaler i et hjemmekinoanlegg. Ikke gi mer enn 2000 kr for paret. Pass på at de ser strøkne ut og ikke har morkne kantoppheng på bass/mellomtone enheten Bare noen ord fra en gammel ringrev i bransjen Endret 25. januar 2014 av Ultra Verba Lenke til kommentar
Ghettoblaster Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Ok Har du noen alternativ til disse, som kanskje egner seg bedre til festmusikk? Omså nye høyttalere til rundt den prisklassen? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Klipsch RF-62 får du vel brukt til den prisen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Ok Har du noen alternativ til disse, som kanskje egner seg bedre til festmusikk? Omså nye høyttalere til rundt den prisklassen? Klipsch, JBL og Cerwin Vega er typiske partyhöytalere. Dynavoice har vel også noen som heter Dynamite eller noe sånt. Proson har også en versjon.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 JBL sammen med Harman Kardon er perfekt miks til ditt bruk. Prøv en låt med Yello Lenke til kommentar
Ghettoblaster Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Endte opp med QLN Artech 6, og NAD C372. Passer dette ilag? Fikk kjøpt hos faren min, og jeg er litt usikker på om dette passer ilag. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Feelingen min angående höytalere og NAD lyden sier meg at dette er en smart match. Men sikker blir du ikke för du hörer lyden selv. Men det er typisk höytalermerke som er passende for NAD. Har ikke hört det selv, men kjenner litt til Qln og NAD. NAD er ofte noe som gutta bruker på CV höytalere, Föler at Qln er litt i samme gate. Du finner flere på youtube som spiller Qln og NAD. Bla en norsk der med Qln 12.. Ser den norske krona... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå