Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Halloen, jeg driver for øyeblikket å ser etter en deltidsjobb som jeg kan kombinere med studier. Jeg har fått snusen i SAS ground handeling og jobb som stuer. Men jeg synes det var ganske lite informasjon relatert til det på nett, så spør her.

Noen som kjenner noen/vet/har erfaringer med feks; lønn, trivsel, arbeidstider, muligheter for kveld eller helgeskift, skader (mye løfting regner jeg med) eller noe annet relevant?

Ville dere giddet å pendle til/fra Gardermoen fra Oslo? Har følelsen av at når jeg først bruker relativt lang reisetid burde jeg jobbe en del timer, noe som er begrenset når man er student. Dette kan jo kompenseres dersom lønnen er litt høyere.

Hvis noen har et bra eller kreativt forslag til en litt fysisk eller aktiv deltidsjobb tar jeg gledelig imot;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke finner informasjon på nettet så kan jeg iallefall tipse deg om yrkestittelen "loadmaster", kanskje det medfører litt mer info om hva jobben kan gå ut på..

Lenke til kommentar

En kollega av meg jobbet som loadmaster for SAS Ground Handling i 11 år, men hvorvidt de hadde deltidsfolk aner jeg ikke dessverre. Selv jobbet på jeg teknisk kundeservice under studiene, og det var et veldig fint studentmiljø å jobbe i på kveldstid og annenhver helg..

Lenke til kommentar

Kjenner en som jobba med dette for nokre år sidan, og han stortrivdes i arbeidet.

Etter som eg forstod så var det ei grei fordeling mellom å løfte bagasje og å kjøyre bagasjen rundt.

Det er ikkje veldig mange store løft, det meste dreier seg om å flytte lette til mellomtunge kofferter til og frå rulleband og vogner.

Ein av dei viktigaste jobbane er det å sikre lasten, dette krever meir nøyaktigheit enn fysisk styrke.

Mykje av jobben er også ikkje direkte kunderelatert så arbeidet vil veksle mellom å jobbe sjølvstendig medan du bruker hørselvern med radio, og å stå inne utan hørselvern og prate skit med kollegane dine.

For ditt vedkommande så vil det være mykje viktigare at du får jobbe når du har muligheit til å jobbe, enn at du har godt betalt dei få gongane du får arbeide på gunstige tidspunkt.

Pendletida ville eg heller ikkje tenke så mykje på dersom dette er arbeid som du liker.

Men for å få dei beste svara så anbefaler eg at du rett og slett ringer den kontaktpersonen som er ansvarlig på Gardermoen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...