Gå til innhold

[Løst] Skjermkortet krever for mye strøm?

Direct

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer et forslag fra Dustin home. Putt det nye hovedkortet, den nye prosessoren, HDD'en og SSD'en i din gamle maskin. Bruk ditt gamle HK, din gamle prosessor og din gamle HDD med de resterende nye delene. Kabinettet er støydempet og egner seg fint i en stue. 4GB RAM holder i en stuepc.

Okei dette virker som en veldig god løsning, dette skal vurderes! :hmm:

Noen som har erfaring med overføring av OEM versjon av windows? Vet dette ikke egentlig skal la seg gjøre, men trenger ikke å søke mye for å finne personer som har fått det til ved å ringe aktiveringstelefon til windows. Erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det en gang for lenge siden med Windows XP. Jeg byttet da hovedkort og prosessor, og fortalte da at det gamle var tatt kvelden. Det var helt uproblematisk. Men du må fortsatt ha et operativsystem til stuepc'en. Her finnes det mange "kreative" måter, alt fra oppgraderingsversjoner til piratvare. Til en stuepc der det ikke skal games, er en Linux-distro et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det en gang for lenge siden med Windows XP. Jeg byttet da hovedkort og prosessor, og fortalte da at det gamle var tatt kvelden. Det var helt uproblematisk. Men du må fortsatt ha et operativsystem til stuepc'en. Her finnes det mange "kreative" måter, alt fra oppgraderingsversjoner til piratvare. Til en stuepc der det ikke skal games, er en Linux-distro et godt alternativ.

Tilfelle mitt er at jeg solgte min gamle stuepc, men personen som kjøpte den skulle bruke sin egen windows versjon, så jeg rev bare av windows lisenslappen og tenker å bruke denne på nytt.

Er windows 7 Home premium det er snakk om. Men eneste er jo at hovedkortet er jo enda i bruk, dvs personen som kjøpte dataen bruker det jo, men med en annen windows lisens.

Tror du det lar seg gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg tror det går greit. Hvis du får spørsmål så sier du bare at prosessoren røyk, og at du valgte å kjøpe et brukt hovedkort og en brukt prosessor.

Vil bare takke så langt for all hjelp jeg har fått av deg og alle de andre i tråden :tease:

Tror du jeg kan ringe allerede idag? Tenker da at jeg ringer for å sjekke om det lar seg gjøre.. Er vel ikke slik at jeg må oppgi noe nr på maskinvare eller lignende? Så når jeg har fått windows løslatt fra mitt gamle hovedkort kan jeg bestille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...