memberid-323818 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, som sagt som overskriften sier, skulle jeg bestille da, jeg fant ut at corsair rm 750 ikke har 6 pins kontakt. Siden r9 290 krever 8+6 ble jeg nervøs, så spør her da Er det sånn at jeg kan beuke 8 pin som 6 pin, siden 8 pin er 6+2?? Trenger hjelp veldig fort da den bestilles snarest mulig. Takk. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, som sagt som overskriften sier, skulle jeg bestille da, jeg fant ut at corsair rm 750 ikke har 6 pins kontakt. Siden r9 290 krever 8+6 ble jeg nervøs, så spør her da Er det sånn at jeg kan beuke 8 pin som 6 pin, siden 8 pin er 6+2?? Trenger hjelp veldig fort da den bestilles snarest mulig. Takk. ja! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, det skal være mulig. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, men RM750 anbefales ikke! Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, men RM750 anbefales ikke! Hva er et bedre alternativ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 En av disse: https://prisguiden.no/produkt/cooler-master-v-series-700w-193647 https://prisguiden.no/produkt/evga-supernova-nex750g-175167 https://prisguiden.no/produkt/cooler-master-v750s-195692 1 Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 hva er galt med RM750?? Er jo en kvalitet strømforsyning Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 hva er galt med RM750?? Er jo en kvalitet strømforsyning nei, den blir sett på som middelmådig Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ble jyst annbefalt denne. er jo harswell godkjent jalle fall. skal bruke den på amd oppsett . trodde liksom denne skulle være så bra,men merker jeg ble litt iritert nå da Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ble jyst annbefalt denne. er jo harswell godkjent jalle fall. skal bruke den på amd oppsett . trodde liksom denne skulle være så bra,men merker jeg ble litt iritert nå da vel, eg trodde den var bra, men det er visst andre som har meir utdypende kunnskaper om PSU, den 750 rm er visst laget av CWT, som skal være kjent for å lage "Middelmådeige" psuer, Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ble jyst annbefalt denne. er jo harswell godkjent jalle fall. skal bruke den på amd oppsett . trodde liksom denne skulle være så bra,men merker jeg ble litt iritert nå da vel, eg trodde den var bra, men det er visst andre som har meir utdypende kunnskaper om PSU, den 750 rm er visst laget av CWT, som skal være kjent for å lage "Middelmådeige" psuer, Okey den er god. men den duger vel ser jalle fall rå ut . håper kontakten passer til amd oppsett da og ikke minst til skjermkorte r290tri-x Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 om jeg kan komme med min ringe erfaring, så er PSU en av få ting man drar med seg til et annet bygg. og da er det bedre, i mine øyne, å svi av et par ekstra kroner på den. PSU er heller ikke den delen i en PC som kommer med de største utviklingene år etter år. om du velger en modulær kvalitets PSU skulle det dekke mange eventualiteter. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ble jyst annbefalt denne. er jo harswell godkjent jalle fall. skal bruke den på amd oppsett . trodde liksom denne skulle være så bra,men merker jeg ble litt iritert nå da vel, eg trodde den var bra, men det er visst andre som har meir utdypende kunnskaper om PSU, den 750 rm er visst laget av CWT, som skal være kjent for å lage "Middelmådeige" psuer, *Som ofte ender opp med å "dø" eller ha feil... om jeg kan komme med min ringe erfaring, så er PSU en av få ting man drar med seg til et annet bygg. og da er det bedre, i mine øyne, å svi av et par ekstra kroner på den. PSU er heller ikke den delen i en PC som kommer med de største utviklingene år etter år. om du velger en modulær kvalitets PSU skulle det dekke mange eventualiteter. Enig, så lenge man legger noen kroner i den, så varer de ofte veldig lenge! Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Nå har jeg pissa i motvind altså. trodde jeg bestilte en bra en. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Takk for svar! Men kan noen finne en som tar i5 4670k og r9 290 tri-x, som ikke koster mere en 999? På dustin? Takker. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Takk for svar! Men kan noen finne en som tar i5 4670k og r9 290 tri-x, som ikke koster mere en 999? På dustin? Takker. Da skulle vel RM750 holde .men kvaliten var ikke akuratt best Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Corsair har riktig nok gjort noen kompromiss på komponentsiden på RM Serien for å holde prisen nede. Det skal også sies at denne serien riktig nok var dårlig når den først kom ut, men corsair har gjort en rekke forandringer på den for å gjøre den bedre. Problemene lå vel så vidt meg bekjent mest i designfeil, og ikke dårlig kvalitet på komponentene. Viften startet feks ikke tidsnok ved load slik at PSU'en ble overopphetet, noe som er fikset.Jeg kjøpte selv RM750 til å drive mitt nye oppsett med intel i7-4770, 16 gb Corsair dominator platinum som kjører på 3000 mhz, 2x Kingston Hyper X SSD'er, Gainward GTX 770 4 gb, blu ray brenner/spiller etc.Så langt må jeg si meg meget fornøyd. Den er stabil, meget rolig, ikke spesielt varm..... Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kandalf ser ut til å ha rett her. Det ser ut til at første versjon av RM750W og RM850W har hatt feil i seg og ikke er i produksjon lenger. Det har kommet ut en ny versjon på markedet, som for alt jeg vet ikke har samme feilene som første versjon.Offisiell informasjon fra Corsair om saken finnes her. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Kandalf ser ut til å ha rett her. Det ser ut til at første versjon av RM750W og RM850W har hatt feil i seg og ikke er i produksjon lenger. Det har kommet ut en ny versjon på markedet, som for alt jeg vet ikke har samme feilene som første versjon. Offisiell informasjon fra Corsair om saken finnes her. Spørsmålet er hvilken av versjonene som selges her i norge nå... Corsair har riktig nok gjort noen kompromiss på komponentsiden på RM Serien for å holde prisen nede. Det skal også sies at denne serien riktig nok var dårlig når den først kom ut, men corsair har gjort en rekke forandringer på den for å gjøre den bedre. Problemene lå vel så vidt meg bekjent mest i designfeil, og ikke dårlig kvalitet på komponentene. Viften startet feks ikke tidsnok ved load slik at PSU'en ble overopphetet, noe som er fikset. Jeg kjøpte selv RM750 til å drive mitt nye oppsett med intel i7-4770, 16 gb Corsair dominator platinum som kjører på 3000 mhz, 2x Kingston Hyper X SSD'er, Gainward GTX 770 4 gb, blu ray brenner/spiller etc. Så langt må jeg si meg meget fornøyd. Den er stabil, meget rolig, ikke spesielt varm..... Rart at jonnyguru opplevde andre produksjonsfeil, og lav kvalitet på noen komponenter... Synd at de sluttet med Seasonic som OEM... Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Er denne kvalitet eller? 7 års garanti er saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå