ragari Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Det var ingen grunn til å juble. Etter et par tester oppsto samme problem. Har sett på Contenta konverteringsprogram, finner ikke at det kan konvertere til DNG, men til en lang rekke andre filtyper. Er det noen som vet om det er andre og evt. hvilke filtyper man kan benytte som har samme redigeringsmuligheter som RAW og DNG i PS? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du kan jo se om det fulgte noe software med kameraet, evt om det kan lastes ned noe fra produsentens nettsider? Lenke til kommentar
ragari Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Du kan jo se om det fulgte noe software med kameraet, evt om det kan lastes ned noe fra produsentens nettsider? Finner ikke noe hverken blant det som fulgte med kameraet eller hos produsenten. Må kanskje oppgradere til CS6. Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Du kan jo se om det fulgte noe software med kameraet, evt om det kan lastes ned noe fra produsentens nettsider? Finner ikke noe hverken blant det som fulgte med kameraet eller hos produsenten. Må kanskje oppgradere til CS6. Silkypix følger med alle Panasonic-kameraer som har RAW, men det kan umulig være vanskelig å få DNG-konvertering til å virke, det fungerer jo for andre. Har du ingen bekjente med litt peiling på data som kan hjelpe til? Lenke til kommentar
Vanguard79 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Du kan evt. installere ligthroom. koster ca 1000 spenn men er en bra raw-konverter. Du kan også bruke Lightroom og CS sømløst Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Last ned 30 dager gratis prøveversjon av LR 5 her: Når du har åpnet programmet velger du import og så der mappa ligger. https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=photoshop_lightroom&loc=no_no Lenke til kommentar
ragari Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Kom tilbake til PC'n nå og så at jeg hadde fått gode råd som jeg takker for. Har testet og dette funker. Hadde ikke kjennskap til LR, nå er det bare å finne ut mer om programmet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Det finnes tonnevis med opplæring til Lightroom på nettet, her er noen. http://lightroomkillertips.com/archives/videos/ http://www.moderskeppet.se/# Også finnes det titusenvis med presets som du kan laste ned hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Også finnes det titusenvis med presets som du kan laste ned hvis du ønsker det. Fine linker som ikke kan gjentas for ofte. Litt OT: Hvorfor conduit.com og ikke direkte google søk? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Litt OT: Hvorfor conduit.com og ikke direkte google søk? Tja, si det gadd sikkert ikke og åpne en ny fane kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Tja, si det gadd sikkert ikke og åpne en ny fane kan jeg tenke meg Ok, du er lat du også Trodde det var noe lurt jeg hadde gått glipp av, jeg ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Tja, si det gadd sikkert ikke og åpne en ny fane kan jeg tenke meg Ok, du er lat du også Trodde det var noe lurt jeg hadde gått glipp av, jeg ... Det søkerfeltet som jeg bruker en gang i blant "opp til høyre i FF" har jeg mulighet til og lage søking etter egne preferanser og søkemotorer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det søkerfeltet som jeg bruker en gang i blant "opp til høyre i FF" har jeg mulighet til og lage søking etter egne preferanser og søkemotorer.Skjønner - jeg gidder aldri å skru på de greiene der, så da blir det alltid Google på meg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Stort sett så bruker jeg google translate i det feltet, kan skrive ordene rett inn der, mindre antall trykk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå