van der Her Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hei!Jeg hater rett og slett å høre viften på mac'en min begynne å gå. Da avslutter jeg som regel det jeg holder på med. Da har den pågående prosessens temperatur som regel bikket over 70 grader. Dette skjer for eksempel hvis jeg prøver meg på enkle spill.Har en macbook air 2013-modell. Er det farrlig at viften går, og macen står varm over lengre tid? Hva bør max-temperaturen på cpu'en ligge på?Takker for svar! :-) Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 70 grader skal ikke være noe problem, og det skal vel egentlig heller ikke 80 grader være. Har en hvit MacBook, 2010 modell tror jeg... Bruker smcFanControl til å sette viftens RPM opp og ned. Har vært litt glemsk om jeg skal spille f.eks Minecraft, og glemt å skru opp viftehastigheten. Kommet på ca 103 grader en gang, men da skrudde viftene seg opp automatisk. Hvis ikke skrur den seg av. Macen virker like fint enda, om vi ser bort fra at hardwaren begynner å bli litt utdatert. Ikke tenk på temperaturen om du ikke begynner å klusse med viftehastigheten selv! Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Har en macbook pro som er 5 år gammel. Ligger mellom 80 til 90 grader ved mitt normale bruk og vært opp i 100 grader ved hardt bruk. Bruker den hele tiden og fungerer like fint ennå. Går ut ifra MBA er lagd for å tåle dette også Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Takker! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå