EvilSeagull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Alle jeg snakker med sier bare at jeg har angst. Det er som å puste gjennom et sugerør. Jeg klarer ikke mer Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvilke undersøkelser gjorde legen? 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Hvilke undersøkelser gjorde legen? det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på meg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Kanskje det bare er nesa di som er tett? 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Kanskje det bare er nesa di som er tett? jeg kan puste gjennom både nesa og halsen, men jeg får så lite luft at det er helt forferdelig Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på megDra til fastlegen. Tok sykepleierene å festet en greie på fingeren din for å måle oksygennivået? Endret 23. januar 2014 av Tåkelur 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på megDra til fastlegen. Tok sykepleierene å festet en greie på fingeren din for å måle oksygennivået? nei men de testet pulsen min og den var helt normal. for litt siden så snakket jeg med noen lokale sykepleiere som sa at pulsen min var ca normal hundre og noe. ()ca normalt Endret 23. januar 2014 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Bli undersøkt av lege. Å fastslå om du har ett problem med luftveiene utifra puls tror jeg kan bli komplisert. 1 Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Gå til privat hvis det offentlige svikter. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvilke undersøkelser gjorde legen? det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på meg Dersom disse sykepleierne mot formodning skulle være inne på det riktige, at det kan være angst-relatert. Så finnes det medisiner som gjør hverdagen din bedre. Det er vanskelig å vurdere ut i fra hva du skriver, om det er angst-relatert eller ikke. Hyperventilerer du en del, f.eks. ? Førstehjelp for hyperventilering som leder til at blodet ditt blir for oksygenrikt, og du får økt puls og føler kribling i kroppen, det er å puste inn og ut i en pose en liten stund. Det finnes også tabletter som kan lede til avhengighet ved navn Alopam, f.eks. som letter litt på angsten der og da. Også er det sikkert en haug med medisiner jeg ikke kan så mye om. Men kanskje et antidepressiva, eller noe som tar angsten, dersom det virkerlig er angst som plager deg. Kan gjøre deg ganske klumsete den anti-angst-medisinen, så man kommer gjerne lettere i ulykker og kan falle og skade seg osv. Men det har jeg kun lest om, og har ikke vært på de selv. En annen bivirkning er at du kan føle deg ganske trøtt. Håper du får hjelp. Hva sier de på legevakten når du ringer og spør om råd/hjelp? Anonymous poster hash: 4320f...98a Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Alle jeg snakker med sier bare at jeg har angst. Det er som å puste gjennom et sugerør. Jeg klarer ikke mer Er du anspent i muskulaturen i halsen/brystkassen/ryggen? Hoste? Endret 24. januar 2014 av LiamH Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Er det som om at du ikke klarer å trekke pusten, at det føles som at luften ikke blir tatt opp. Og av og til klarer du å trekke pusten helt (føles utrolig bra akkurat da), men bare etter et halvt minutt så går det tilbake til samme greiene igjen? Anonymous poster hash: 5a004...0e2 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Godt mulig du er anspent i muskulaturen i brystet/halsen. Hvis du er anspent der vil du ikke kunne trekke dype pust like bra Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Ta kontakt med fastlegen din, bestill time og sjekk om det er noe galt. Vi her inne er ikke leger? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Hva har det å bety? Ja jeg røyker. Og ja så er det sakt, å slutte er det beste. Har en pakke rullings i 5-6 dager. Endret 25. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
00005 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Det har mye å si, det. Kols? Nå vet ikke jeg om du og trådstarter er samme person. Er man tungpusten og hjertet dunker fortere er det fordi man mangler oksygen, og hvorfor? Astma? Kols? Angstanfall? Endret 25. januar 2014 av 00005 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Nåja kols kan du og få uten å røyke. Så mitt poeng er ikke skyld alt på røyken. Men som jeg sa det beste er å la være. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Husk du kan trykke redigere på innleggingene dine. Og ja, jesus og tro kan hjelpe. Lenke til kommentar
00005 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Så veldig troverdig ut det kvinnemennesket der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå